- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Το Cosy Capsule της Citroen μοιάζει με ραδιόφωνο, αλλά είναι αυτοκίνητο
Όσο οι ανάγκες για βιώσιμη «διαφορετική» μετακίνηση θα αυξάνονται, τόσο οι ιδέες της μικροκινητικότητας θα γίνονται όλο και πιο «εξωφρενικές»
Cosy Capsule: η νέα προτάση της Citroen για το μέλλον της αυτόνομης μετακίνησης παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης
Παίρνουμε μία κατσαρόλα, κατά προτίμηση χύτρα. Τοποθετούμε μέσα εξηλεκτρισμό, αυτόνομη οδήγηση και τεχνητή νοημοσύνη. Ανακατεύουμε καλά, και αφήνουμε το μίγμα να πάρει βράση. Κατεβάζουμε θερμοκρασία, προσθέτουμε ρηξικέλευθες ιδέες σχεδιαστών, σπάνια χρώματα και αρκετή δόση σύγχρονων τεχνολογιών συνδεσιμότητας. Μετά από λίγο διάστημα, έχουμε ένα προϊόν μικροκινητικότητας σε τέσσερις, τρεις ή δύο τροχούς (ενίοτε και σε έναν). Το σερβίρουμε προσθέτοντας ικανή δόση μουσικού χαλιού και πρασινάδας. Σας φαίνονται «κουλά» όλα τα παραπάνω; Μα γιατί; Είναι δηλαδή προϊόν φαντασίας μου η παραπάνω συνταγή και αν ναι, τι διαφορετικό έχει η αντίστοιχη της Citroen που παρουσίασε το εικονιζόμενο ραδιόφωνο (συγγνώμη αυτοκίνητο ήθελα να γράψω) στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης;
Λοιπόν, τι θα χρειαστεί για την επιτυχή ενσωμάτωσή τους; Ασφαλώς, απαιτείται περισσότερη συνεργασία μεταξύ των πόλεων, των φορέων εκμετάλλευσης και των φορέων δημόσιας συγκοινωνίας. Και εκπαίδευση του κοινού. Και ασφαλείς συνθήκες κυκλοφορίας των κάθε είδους αυτοκινούμενων οχημάτων για τον σκοπό αυτό, που έχουν ένα χαρακτηριστικό κοινό γνώρισμα: το μικρό, ατομικό θα λέγαμε, μέγεθός τους. Αλλά ακόμη και πριν εξετάσουν αυτά τα βήματα, είναι σημαντικό για τους λαμβάνοντες τις αποφάσεις (πολιτεία, τοπικοί φορείς, κ.ά.) να κατανοήσουν ποιος χρησιμοποιεί τη μικροκινητικότητα και γιατί – και, εξίσου σημαντικό, τι εμποδίζει τους ανθρώπους να τη χρησιμοποιήσουν.
Να προσθέσουμε εδώ ότι το μεγαλύτερο εμπόδιο στη χρήση της μικροκινητικότητας ήταν μακράν οι κακές καιρικές συνθήκες (44% των ερωτηθέντων) – ένα ζήτημα που πρέπει να λάβουν υπόψη οι πάροχοι στα σχέδιά τους. Τα άλλα κύρια εμπόδια: υψηλό κόστος, ανασφαλές δίκτυο ποδηλατοδρόμων κ.λπ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.