- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
ID.4, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV της Volkswagen
Η «ηλεκτρική επίθεση» συνεχίζεται με αυξητικό ρυθμό
Volkswagen ID.4: Τα τεχνικά χαρακτηριστικά και όλες οι πληροφορίες για το νέο SUV της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τι είναι
Είναι το πρώτο παγκόσμιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μάρκας, μιας και κυκλοφορήσει σε Ευρώπη, Κίνα και Αμερική, στην compact SUV κατηγορία. Δυναμικό, design, άφθονοι εσωτερικοί χώροι, καινοτόμο concept λειτουργίας
Γνωριμία
Η «ηλεκτρική επίθεση» της Volkswagen συνεχίζεται με αυξητικό ρυθμό: μετά το ID.3, το ID.4 είναι το δεύτερο μοντέλο που βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) και το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV της μάρκας.
Κατασκευάζεται σε ένα κλιματικά ουδέτερο εργοστάσιο, στο Zwickau, στη Γερμανία, και εκλύει μηδενικούς ρύπους κατά τη κίνησή του.
Είναι το πρώτο SUV της Volkswagen που εκφράζει ένα από τα οράματα, την ανάπτυξη καινοτόμων ηλεκτρικών οχημάτων που ικανοποιούν σύγχρονες ανάγκες και επιθυμίες, συνδυάζοντας προσιτή τιμή, ενεργειακή απόδοση και αειφορία.
Σχεδιασμός
Ο σχεδιασμός του χαρακτηρίζεται από καθαρές, ρέουσες γραμμές που προσδίδουν μία γενική εικόνα δυναμισμού.
Συνδυάζει την στιβαρότητα ενός SUV με μεγάλη αεροδυναμική - ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd είναι μόλις 0,28 ενώ όπως και στο πιο μικρό ID.3, οι γραμμές του ID.4 συμβολίζουν την αρχή μιας νέας εποχής στην κινητικότητα.
Δεν υπάρχει γρίλια ψυγείου, επειδή η ηλεκτρική μονάδα δεν απαιτεί τέτοια.
Χάρη στους κοντούς πρόβολους και το μακρύ μεταξόνιο των 2,77 μέτρων, το εσωτερικό του οχήματος είναι τόσο ευρύχωρο όσο ένα συμβατικό SUV από την επόμενη κατηγορία μεγέθους.
Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 543 λίτρων και μπορεί να αυξηθεί στα 1.575 λίτρα αναδιπλώνοντας τις πίσω πλάτες.
Εσωτερικό
Η μπαταρία υψηλής τάσης βρίσκεται ως επίπεδο μπλοκ κάτω από την καμπίνα επιβατών (μεταξύ των δύο αξόνων) και όλα τα άλλα τεχνολογικά εξαρτήματα καταλαμβάνουν λίγο χώρο.
Ένα πολύ τυπικό στοιχείο σχεδίασης στην ID. οικογένεια είναι το ταμπλό που μοιάζει σαν φτερό. Ενσωματώνει όλες τις λειτουργίες και όλες τις ψηφιακές συσκευές - είτε είναι η μεγάλη οθόνη στο κέντρο είτε η head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας.
Ο πίνακας οργάνων σε όλα τα ID. είναι αρκετά λεπτός, μοιάζει σχεδόν σαν ένα ιπτάμενο γλυπτό τοποθετημένο ανάμεσα στις πόρτες
Η Volkswagen έχει εξοπλίσει το ID.4 με πρωτοποριακό λειτουργικό concept. Το ταμπλό δεν διαθέτει φυσικά κουμπιά και διακόπτες και χαρακτηρίζεται από σύγχρονη εμφάνιση.
Ο οδηγός βλέπει τις πιο σημαντικές πληροφορίες σε μια οθόνη-ψηφιακό καντράν 5,3’’, εδρασμένη στο στάνταρ πολυλειτουργικό τιμόνι και το πλήρες λειτουργικό του αυτοκινήτου σε μια κεντρική οθόνη 10’’ ή 12’’ που μπορεί να ελεγχθεί χρησιμοποιώντας το πολυλειτουργικό τιμόνι.
Υπάρχει ένας μεγάλος διακόπτης στο δεξιό άκρο της οθόνης που χρησιμοποιείται για την επιλογή των τρόπων οδήγησης.
Στο μέσο του ταμπλό φιλοξενείται η οθόνη αφής για το σύστημα πλοήγησης, τις λειτουργίες τηλεφώνου, τα πολυμέσα, τα συστήματα υποβοήθησης και τις γενικές ρυθμίσεις του οχήματος.
Η στάνταρ λειτουργία φυσικού φωνητικού ελέγχου «Hello ID», η οποία κατανοεί μεγάλο αριθμό καθημερινών φράσεων, αποτελεί το δεύτερο επίπεδο λειτουργίας.
Η κεντρική κονσόλα, διαθέτει ευέλικτες επιλογές διαμόρφωσης δεν είναι συνδεδεμένη με το ταμπλό, και δημιουργεί την αίσθηση ενός τακτοποιημένου εσωτερικού.
Tech
Δύο καινοτόμες τεχνολογίες οθόνης συμπληρώνουν το concept λειτουργίας:
- Το στάνταρ ID. Light λειτουργεί ως στενή λωρίδα φωτός κάτω από το παρμπρίζ. Υποστηρίζει τον οδηγό σε διάφορες καταστάσεις, όπως στροφή ή φρενάρισμα, δημιουργώντας διαισθητικά εφέ φωτισμού.
- Η οθόνη προβολής επαυξημένης πραγματικότητας προβάλλει κατευθυντικά βέλη και άλλες οθόνες στο παρμπρίζ, έτσι ώστε να συνδυάζονται με το περιβάλλον του οχήματος.
Οι υπηρεσίες We Connect Start συνδέουν το όχημα με το smartphone του κατόχου και την υποδομή κυκλοφορίας. Το πακέτο προσφέρει υπηρεσίες πλοήγησης, συμπεριλαμβανομένων δεδομένων κίνησης και ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο και επίδειξης κοντινών σταθμών φόρτισης.
Οι πελάτες του ID.4 μπορούν να ελέγχουν τη διαδικασία φόρτισης και τον κλιματισμό χρησιμοποιώντας τη δωρεάν εφαρμογή We Connect ID. App στο smartphone τους και μπορεί ακόμη και να ελέγξουν το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και την αυτονομία του οχήματος.
Σε επίπεδο εξοπλισμού διατίθενται standard: σύστημα πλοήγησης, ζάντες 20 ιντσών, φώτα LED, σύστημα αυτόματου κλιματισμού, κάμερα οπισθοπορείας, βομβητής υποβοήθησης στάθμευσης και θερμαινόμενα καθίσματα.
Το σύστημα κλιματισμού λειτουργεί ακόμη και όταν το όχημα δεν κινείται, χωρίς απαραίτητα να φορτίζει την ίδια στιγμή από το δίκτυο.
Ο κεντρικός αερόσακος μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων χρησιμοποιείται σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, ενισχύοντας περαιτέρω το ήδη υψηλό επίπεδο παθητικής ασφάλειας.
Το ID.4 διαθέτει πολλά συστήματα υποβοήθησης οδηγού στο βασικό εξοπλισμό.
Ηλεκτροκινητήρας
Ο ηλεκτροκινητήρας του ID.4 είναι ένας ελαφρύς κινητήρας (μόλις 90 κιλά), αποδοτικός, σύγχρονος με συμπαγή σχεδίαση, τοποθετημένος στον πίσω άξονα και τροφοδοτεί τους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων μίας σχέσης.
Αποδίδει ισχύ 204 ίππους και η ροπή 310 Nm που είναι άμεσα διαθέσιμη από στάση.
Το ID.4 επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5’’, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα.
Όπως όλα τα ID. Μοντέλα, έτσι και το ID.4 χρησιμοποιεί ένα σύστημα ειδοποίησης ακουστικών οχημάτων (AVAS) για να δημιουργήσει έναν τεχνητό ήχο οδήγησης - όταν κινούνται σε ταχύτητες έως 30 χλμ/ώρα και κατά την όπισθεν.
Οδηγώντας το
Η ενέργεια στο ID.4 αποθηκεύεται σε μια μπαταρία καθαρής χωρητικότητας 77kWh, η οποία ζυγίζει 493 κιλά και προσφέρει αυτονομία από 360 έως 520 χλμ.
Ένας βασικός παράγοντας για τη μεγάλη αυτονομία του ID.4 είναι η ισχυρή ανάκτηση ενέργειας πέδησης.
Χρησιμοποιώντας το διακόπτη επιλογής λειτουργίας του κινητήριου συστήματος, ο οδηγός αποφασίζει εάν το όχημα θα ανακτήσει ενέργεια κατά την απελευθέρωση του πεντάλ γκαζιού. Εάν η θέση D (Drive) είναι ενεργοποιημένη, το αυτοκίνητο θα κάνει ελεύθερο τροχασμό (ρολάρει) στις περισσότερες περιπτώσεις. Στη θέση B (Break), ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια και τροφοδοτεί ξανά την μπαταρία.
Σε πολλές καθημερινές καταστάσεις, το ελαφρύ φρενάρισμα θα πραγματοποιείται μόνο από τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ τα υδραυλικά φρένα των τροχών προορίζονται για όταν απαιτείται ισχυρότερο φρενάρισμα.
H φόρτιση της μπαταρίας σε οικιακό wallbox διαρκεί 7 ώρες και 30 λεπτά, ενώ σε DC ταχυφορτιστή μπορεί να αποκτήσει αυτονομία 320 χιλιομέτρων μέσα σε μόλις 30 λεπτά.
Κοστίζει
Οι τιμές του Volkswagen ID.4 ξεκινούν από τις 40.300 ευρώ για την έκδοση ID.4 Pure των 149 ίππων, ενώ αυτές του αυτοκινήτου της δοκιμής μας των 204 ίππων ξεκινούν από 48.400 ευρώ, για την έκδοση ID.4 Pro Performance.
Info
Περισσότερες πληροφορίες για το Volkswagen ID.4 μπορείτε να βρείτε εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.