Κι αν χειμωνιάσει; (λέμε, τώρα!)
Το να μιλάμε για σκληρές χειμωνιάτικες συνθήκες στη χώρα μας, όπου η ηλιοφάνεια ξεπερνά τα 2/3 των ημερών μιας χρονιάς, είναι προφανώς προϊόν υπερβολής. Ωστόσο ποτέ δεν ξέρεις, οπότε ας γνωρίζουμε τα βασικά
Καλό το χιόνι και οι εκδρομές και οι βόλτες στα όρη και τα βουνά, πλην, όμως, οι χειμωνιάτικες οδηγικές συνθήκες καθιστούν πιο απαιτητική, προσεκτική και το κυριότερο αμυντική την οδήγησή μας. Και δεν χρειάζεται να ζει κάποιος στη σαξονική γεωγραφική ζώνη για να «δικαιούται» να μιλάει για απαιτητικές χειμωνιάτικες συνθήκες. Ίσα-ίσα που σε χώρες σαν την Ελλάδα, όπου οι κάτοικοι είναι ασυνήθιστοι σε τέτοιες συνθήκες, μόνο «μία σταγόνα» είναι αρκετή να προκαλέσει χάος – πόσο μάλλον να χιονίσει για τα καλά.
Τι οφείλουμε να γνωρίζουμε;
Ιδιαίτερα τον χειμώνα, επιβάλλεται να επιβληθούμε στον εγωισμό μας. Όπως πάντα, δηλαδή, όταν πιάνουμε το τιμόνι! Πρέπει να μάθουμε να μην οδηγούμε επιθετικά, τη στιγμή μάλιστα που λόγω ολισθηρού συνήθως οδοστρώματος, είναι πολύ δύσκολο να προβλέψουμε τι θα συναντήσουμε. Πρέπει να είμαστε προνοητικοί, συγκεντρωμένοι και να αναμένουμε το ανεπάντεχο στον δρόμο προκειμένου να το αντιμετωπίσουμε με επιτυχία. Ακινητοποιημένα οχήματα μετά από στροφές, αγροτικά μέσα που κινούνται υπερβολικά σιγά και μας προκαλούν εκνευρισμό, συχνά όμως και ζώα που μπορεί να κινούνται στον δρόμο και να βρεθούν ξαφνικά μπροστά μας, είναι συνθήκες που εύκολα μπορούμε να συναντήσουμε.
Με συχνή δε την ολισθηρότητα του δρόμου λόγω βροχής, ή χιονόπτωσης, πρέπει να έχουμε καθαρό μυαλό και συγκεντρωμένη προσοχή για να τις αντιμετωπίσουμε με επιτυχία. Η ηρεμία μέσα στο αυτοκίνητο είναι απαραίτητη, όπως και η παντελής αποφυγή εκνευρισμού, ενώ η μουσική πρέπει να είναι σε κανονικά επίπεδα ακοής. Κι αυτά, σε συνδυασμό με την πλήρη αποφυγή επιθετικής οδήγησης, η οποία συχνά είναι προϊόν εκνευρισμού ή αλαζονείας. Όσον αφορά στην οδήγηση κάτω από δύσκολες καιρικές συνθήκες (δυνατή βροχή, χιόνι, πάγος) οι κινήσεις μας πρέπει να είναι απολύτως ελεγχόμενες, απαλές και όχι απότομες, οι αποστάσεις ασφαλείας μεγαλύτερες, και ο ρυθμός κίνησης εκείνος ώστε να μη διακινδυνεύουμε την ασφάλειά μας σε καμία περίπτωση.
Προετοιμασία του αυτοκινήτου
Είναι απαραίτητος ο προληπτικός έλεγχος στα παρακάτω τμήματα-σημεία του αυτοκινήτου προκειμένου οι διαδρομές να γίνονται με ασφάλεια και αξιοπιστία, χωρίς να επηρεάζεται η κατάσταση του αυτοκινήτου αλλά και του οδηγού/επιβατών.
1. Ελαστικά - αλυσίδες. Έλεγχος σωστής κατάστασης (πέλμα με βάθος αυλάκωσης μεγαλύτερο από τα 1,6 χιλ. που ορίζει ο ΚΟΚ) και πιέσεις αυτές που ορίζει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Αν κινείστε διαρκώς σε περιοχές με κακοκαιρία ή χιόνια, προτιμήστε λάστιχα άλλου τύπου (M+S ή άλλο) ανάλογα με τις συνθήκες των διαδρομών σας. Τις αλυσίδες πρέπει να τις έχετε μαζί σας μόνιμα! Οι αλυσίδες τοποθετούνται αποκλειστικά στον άξονα (ή και τους δύο άξονες) των τροχών όπως ακριβώς ορίζει/συνιστά ο κατασκευαστής κάθε αυτοκινήτου και αναφέρεται λεπτομερώς στο βιβλίο οδηγιών/συντήρησης. Είναι σημαντικό επίσης στη διάρκεια της διαδρομής με αλυσίδες να ελέγχετε τη σωστή κατάστασή τους και το δέσιμό τους μετά από λίγα χιλιόμετρα οδήγησης.
2. Σύστημα ψύξης κινητήρα. Απαραίτητο το αντιψυκτικό-αντιθερμικό για τη σωστή λειτουργία του κινητήρα, καθώς και ο πλήρης έλεγχος του συστήματος (κατάσταση ιμάντων, σωληνώσεων και σφικτήρων κ.ά.). Ο έλεγχος του συστήματος θέρμανσης/εξαερισμού είναι επίσης αναγκαίος για τη θέρμανση του οχήματος αλλά και για τον εξαερισμό-ξεθάμπωμα των τζαμιών.
3. Μπαταρία. Επειδή «παραδίδει το πνεύμα της» απροειδοποίητα κάποιο κρύο πρωινό, ελέγξτε την πριν την κακοκαιρία και την παγωνιά (το ειδικό βάρος του ηλεκτρολύτη στο συνεργείο σας, αν είναι ανοικτού τύπου), ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί ακόμη και στα κρύα χειμωνιάτικα πρωινά. Αν έχετε αμφιβολία αλλάξτε την πριν σας «προδώσει»...
4. Καθαριστήρες. Βεβαιωθείτε ότι καθαρίζουν σωστά χωρίς πρόβλημα και ότι στο δοχείο υγρού καθαρισμού υπάρχει αντιψυκτικό.
5. Φώτα. Ελέγξτε τη σωστή τους ρύθμιση. Αν ταξιδεύετε σε περιοχές με ομίχλη, επιβάλλεται η τοποθέτηση διαθλαστικών προβολέων (ομίχλης) από ειδικό, για άνεση και ασφάλεια.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.