- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Οι Αξίες μίας εταιρείας δεν είναι για τους τοίχους, είναι για τις πράξεις
Άρθρο της Δήμητρας Δασκαλάκη, Γενικής Διευθύντριας Οργανωσιακής Ανάπτυξης & Επικοινωνίας της ΜETRO (My market και METRO Cash & Carry)
Συμπερίληψη δεν σημαίνει απλώς να έχεις γυναίκες στη διοίκηση. Σημαίνει να έχεις ίσες ευκαιρίες και ίσες προσβάσεις παντού: στην εξέλιξη, στις αμοιβές, στην εκπαίδευση, στην αξιολόγηση.
Όπως σε κάθε εταιρεία, έτσι και στη METRO έχουμε αξίες. Αξίες που εκφράζουν το DNA μας, τα πιστεύω μας, τον τρόπο που συνεργαζόμαστε, εξελισσόμαστε, αναπτυσσόμαστε και λειτουργούμε μέσα στην κοινωνία και στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι.
Όπως σε κάθε εταιρεία, έχουμε «στολίσει» τις αξίες στους τοίχους μας, στο site μας, στα επικοινωνιακά μας εργαλεία εξωτερικά και εσωτερικά στον οργανισμό. Αυτό μας εξασφαλίζει ότι λειτουργούμε με επιχειρηματική ηθική;
Σε μία εταιρεία όπως η METRO, που λειτουργεί σε όλη την Ελλάδα και απασχολεί πάνω από 11.000 εργαζόμενους –οι περισσότεροι στο φυσικό κατάστημα–, πόσο εύκολο και εφικτό είναι τελικά να εφαρμόζουμε τις αξίες μας στην πράξη; Εκεί όπου δεν υπάρχουν κάμερες, δελτία τύπου και βραβεία, αλλά στο πεδίο; Στα δύσκολα. Εκεί που μετράει μόνο το πώς συμπεριφέρεσαι, πόσο σέβεσαι και πώς υποστηρίζεις ουσιαστικά τους ανθρώπους σου.
Οι αξίες έχουν «αξία» μόνο όταν μεταφράζονται σε πράξεις. Όταν γίνονται οδηγός για το πώς διοικούμε, πώς επιλέγουμε, πώς φερόμαστε. Το ήθος μιας εταιρείας αποδεικνύεται μόνο στην πράξη. Τη στιγμή που ένας εργαζόμενος νιώθει πως ακούγεται, πως προστατεύεται, πως αντιμετωπίζεται δίκαια και με αξιοκρατία.
Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ικανοποίηση από το να επισκεπτόμαστε τα My market, τα METRO Cash & Carry και τα κέντρα διανομής και να βλέπουμε βλέμματα ήρεμα, ανθρώπους που δεν αισθάνονται φόβο στη δουλειά τους.
Η καθημερινότητά μας δεν είναι εύκολη, είναι απαιτητική, επίπονη, κουραστική, και γι’ αυτό η επιχειρηματική ηθική αποκτά ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα. Γιατί έχει βαθμό δυσκολίας στην εφαρμογή της κάθε στιγμή.
- Ήθος είναι όταν ένας προϊστάμενος ακούει τον συνάδελφό του, μπαίνει στη θέση του, τον καθοδηγεί.
- Όταν μια γυναίκα στο ταμείο έχει τις ίδιες ευκαιρίες να εξελιχθεί με έναν άνδρα στην αποθήκη, χωρίς στερεοτυπικές αντιλήψεις.
- Όταν στο σύστημα αξιολόγησης όλοι κρίνονται με διαφάνεια και δικαιοσύνη, και μοναδικό κριτήριο την ποιότητα και το αποτέλεσμα της εργασίας τους.
- Ήθος είναι να δίνεις δεύτερες ευκαιρίες, να δείχνεις εμπιστοσύνη, να μην αφήνεις τη φωνή του πιο αδύναμου να χάνεται.
- Ήθος είναι να σέβεσαι και να μη βάζεις «ταμπέλες», να μην κατηγοριοποιείς, αλλά να εκπαιδεύεις και να παρακινείς όλους τους συναδέλφους, σε όλα τα επίπεδα της ιεραρχίας, να κάνουν το ίδιο.
- Ήθος είναι να ρωτάς τον συνάδελφο «πώς είσαι σήμερα» και να το εννοείς. Να μη φοβάται να σου απαντήσει ότι «σήμερα δεν είμαι καλά. Δεν ξέρω εάν θα τα καταφέρω».
Δεν χρειάζεται πολλή φιλοσοφία για να καταλάβεις πότε μια εταιρεία έχει ήθος. Το καταλαβαίνεις από το βλέμμα των ανθρώπων της. Από το πώς μιλούν όταν δεν είναι μπροστά οι «από πάνω». Από το αν πάνε με χαρά στη δουλειά τους ή με βάρος και το κεφάλι κατεβασμένο.
Και φυσικά δεν υπάρχει «εταιρική ηθική» χωρίς συμπερίληψη. Και συμπερίληψη δεν σημαίνει απλώς να έχεις γυναίκες στη διοίκηση. Σημαίνει να έχεις ίσες ευκαιρίες και ίσες προσβάσεις παντού: στην εξέλιξη, στις αμοιβές, στην εκπαίδευση, στην αξιολόγηση.
Σημαίνει να σέβεσαι τη διαφορετικότητα σε όλες τις μορφές της. Να επιτρέπεις στους ανθρώπους να είναι ο εαυτός τους. Να μη χρειάζεται να «χωρέσουν» σε πρότυπα που δεν τους ταιριάζουν.
Όταν οι αξίες «λειτουργούν» μέσα στην καθημερινότητα, δεν χρειάζεται να τις φωνάξεις. Οι άνθρωποι τις μεταδίδουν από μόνοι τους. Και αυτό είναι το πιο ισχυρό employer branding: να μιλούν για σένα οι δικοί σου άνθρωποι με περηφάνια.
Φέτος, η METRO απέσπασε για πρώτη φορά τη διεθνή πιστοποίηση Top Employer και είμαστε πραγματικά περήφανοι γι’ αυτό, γιατί αντικατοπτρίζει το ποιοι είμαστε μέσα μας, πώς λειτουργούμε με τους ανθρώπους μας και τι αποφάσεις παίρνουμε «όταν κανείς δεν μας βλέπει».
Στη METRO επικεντρώνουμε όλες μας τις προσπάθειες ώστε, όταν μιλάμε για ήθος, να εννοούμε διαφάνεια στις διαδικασίες και αξιοκρατία στις προαγωγές. Όταν μιλάμε για τόλμη, να εννοούμε το δικαίωμα να δοκιμάζεις χωρίς φόβο και κάθε μέρα να δίνεις τον καλύτερό σου εαυτό για να πετύχεις. Όταν μιλάμε για φροντίδα, να εννοούμε την ουσιαστική υποστήριξη δίπλα στον εργαζόμενο της πρώτης γραμμής, σε όλη την Ελλάδα. Και όταν μιλάμε για ενότητα, να εννοούμε αυτήν που χτίζεται με σεβασμό, συνεργασία και αληθινό ενδιαφέρον.
Πιστεύω ότι το μέλλον της εργασίας δεν θα καθοριστεί μόνο από την τεχνολογία και το ΑΙ, αλλά και από την επιχειρηματική ηθική της και από τις αξίες που θα επιλέξει κάθε επιχείρηση και οργανισμός για να πορευθεί. Γιατί, για να επιτυγχάνουμε τους επιχειρηματικούς μας στόχους, οφείλουμε πρώτα να δίνουμε νόημα, να δημιουργούμε υπερηφάνεια και να αφήνουμε ένα θετικό αποτύπωμα στους ανθρώπους μας – και στον κόσμο γύρω μας.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πώς θα διαβάσετε πίσω από τα νούμερα και θα δείτε την αλήθεια πίσω από τα metrics
Οι ιστορίες της Αδριανής και του Γιώργου, εργαζόμενοι με αξιοσημείωτη πορεία στη Dialectica, είναι από αυτές που μας κάνουν να κοιτάμε μπροστά με ακόμη μεγαλύτερη αισιοδοξία.
Ξεχωριστή αναφορά έκανε στο energy management της εταιρείας
Ενοποίηση δύο ιστορικών ονομάτων με στόχο την ανάπτυξη στην ελληνική και διεθνή αγορά τροφίμων
Το πάρκο συμπληρώνει τέσσερα χρόνια λειτουργίας
Παράλληλα, οι δύο εταιρείες θα αναπτύξουν κοινές λιανικές υπηρεσίες
Ένα επεισόδιο για κάθε επιχειρηματία που εγκλωβίζεται στη σκέψη και ψάχνει το θάρρος να περάσει στη δράση
Η κατασκευή αναμένεται να ξεκινήσει το προσεχές διάστημα
Η ATHENS VOICE ανοίγει τον φάκελο «Work Ethics» και ψάχνει απαντήσεις:
Με περισσότερους από 2.800 εργαζόμενους σε 19 χώρες, η ιστορία της ανάπτυξης της εταιρείας είναι κυρίως ιστορία ανθρώπων
Η πώληση δεν είναι μόνο τεχνική ή εκπαίδευση· είναι πρωτίστως επικοινωνία, κατανόηση και ανθρώπινη σύνδεση.
Άρθρο της Δήμητρας Δασκαλάκη, Γενικής Διευθύντριας Οργανωσιακής Ανάπτυξης & Επικοινωνίας της ΜETRO (My market και METRO Cash & Carry)
Μια επιχειρηματική ιστορία επιτυχίας που βασίζεται στη φιλοσοφία «οι άνθρωποί μας, η δύναμή μας»
Η Νικολέττα Κολομπούρδα, Chief People Officer & Member of the Board, Lidl Ελλάς, μιλάει για τη νέα διεθνή καμπάνια της Lidl
Με σεβασμό στις αρχές της ΕΚΕ, η εταιρεία διασφαλίζει τις αξίες της ισότητας, της προσβασιμότητας και της συμπερίληψης
Κουλτούρα ευθύνης, διαφάνεια, διαφορετικότητα, προσφορά στην κοινωνία
Πώς ένας σύγχρονος χώρος εργασίας δημιούργησε μια κουλτούρα αυθεντικής ανθρώπινης σύνδεσης
Ένα εργασιακό περιβάλλον που επενδύει στη γνώση, στηρίζει την ευεξία και προάγει την ισότητα
Η κουλτούρα συνεργασίας και ανάπτυξης στην καρδιά της φιλοσοφίας των εταιρειών του Ομίλου
Η εκδήλωση επανέρχεται στις 18 Δεκεμβρίου, ενώνοντας την έρευνα και την καινοτομία με το επιχειρείν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.