- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Αποκλειστικό: Τα «Λαμπρά παράσιτα» του Φίλιπ Ρίντλεϊ στο ΠΛΥΦΑ
Μέχρι πού μπορεί να φτάσει ένα ζευγάρι για να αποκτήσει το σπίτι των ονείρων του;
Τα «Λαμπρά παράσιτα» στο ΠΛΥΦΑ: Ο Θανάσης Ραφτόπουλος κάνει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο με τη μαύρη κωμωδία του Φίλιπ Ρίντλεϊ
Μέχρι πού μπορεί να φτάσει ένα ζευγάρι για να αποκτήσει το σπίτι των ονείρων του; Τα «Λαμπρά Παράσιτα» του Φίλιπ Ρίντλεϊ, μια μαύρη κωμωδία, χαρακτηριστικό δείγμα του In-Yer-Face Theatre, κάνουν πρεμιέρα στο ΠΛΥΦΑ στις 28 Απριλίου. Με τη σκηνοθετική ματιά του Θανάση Ραφτόπουλου -που κάνει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο με αυτό το έργο- η παράσταση θα παρουσιαστεί από έναν θίασο νέων ηθοποιών, που καλούνται να «ζωντανέψουν επί σκηνής το ιδιαίτερο σύμπαν του Βρετανού συγγραφέα.
Τα «Λαμπρά παράσιτα» του Φίλιπ Ρίντλεϊ στο ΠΛΥΦΑ
Μέσα στην εποχή της στεγαστικής κρίσης. Ένα ζευγάρι προσπαθεί να φτιάξει τη ζωή του, να αποκτήσει το σπίτι των ονείρων του, αρπάζοντας μια εξωπραγματική ευκαιρία που του προσφέρεται. Ένα έργο που πρωτοπαρουσιάστηκε στην Αγγλία το 2015, δηλαδή 10 χρόνια πριν, αλλά στην Αθήνα του 2025 φαντάζει κάτι παραπάνω από επίκαιρο με τις τιμές των ακινήτων να έχουν φτάσει στα ύψη και να συνεχίζουν να αυξάνονται. Πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του IN-YER-FACE THEATRE, που παίζει με τον σαρκασμό, την ωμή πραγματικότητα και τον σουρεαλισμό. Πού βρίσκονται τα όρια στις ενέργειες που μπορεί να κάνει κάποιος προκειμένου να αποκτήσει τα υλικά αγαθά που επιθυμεί; Αυτό είναι το ζήτημα που εξετάζει ο Ρίντλεϊ με τον πιο σαρκαστικό, σκοτεινό και σουρεαλιστικό τρόπο.
Στο συγκεκριμένο ανέβασμα ο θίασος αποτελείται από νέους συντελεστές. Ο Θανάσης Ραφτόπουλος σκηνοθετεί τους Ζηνοβία Ανανιάδου- Κόκκοτα, Ιωάννη Μυστακίδη και Θεοδώρα Γεωργακοπούλου. Νέοι άνθρωποι απέναντι στον υλισμό, την απληστία, την εμμονή με το κοινωνικό στάτους σε ένα κείμενο που παρουσιάζει ατόφια τη σκληρή πραγματικότητα.
Το έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 2017, σε σκηνοθεσία Χάρη Αττώνη.
Σκηνοθετικό σημείωμα
Διαβάζοντας τα «Λαμπρά Παράσιτα», δεν μπορούσα παρά να σκεφτώ το κέντρο της Αθήνας—τον εξευγενισμό των γειτονιών της και το στεγαστικό ζήτημα που όλοι βιώνουμε. Βλέπουμε τις τιμές των ενοικίων να εκτοξεύονται, τα παλιά μαγαζιά να κλείνουν και να δίνουν τη θέση τους σε μοντέρνα co-working cafés. Παρατηρούμε παλιές κατοικίες να κατεδαφίζονται και σκαλωσιές να υψώνονται για νέα, πολυτελή συγκροτήματα. Η φαινομενική λάμψη του εξευγενισμού - οι όμορφες βιτρίνες, τα ανακαινισμένα κτήρια-είναι εκτυφλωτική και σαγηνευτική. Μας τραβάει να θέλουμε να είμαστε μέρος της. Τόσο που δεν βλέπουμε ,και ούτε μας νοιάζει αν κάποιοι εκτοπίζονται σε αυτή την νέα λαμπερή πραγματικότητα. Και κάπου εκεί έρχονται τα ερωτήματα του έργου: Μέχρι πού θα έφτανες για να αποκτήσεις το σπίτι των ονείρων σου; Θεωρείς τις δικές σου ανάγκες πιο σημαντικές από εκείνες όσων δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά αυτή την αλλαγή; Και αν η απάντηση είναι ναι, τι σημαίνει αυτό για τον κόσμο που χτίζουμε;
-Θανάσης Ραφτόπουλος
Συντελεστές Παράστασης:
Μετάφραση - Δραματουργική επεξεργασία: Μιχάλης Σιώνας, Θανάσης Ραφτόπουλος
Σκηνοθεσία: Θανάσης Ραφτόπουλος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Σταυρούλα Κουλούρη
Σκηνικά: Μαρίνα Κωνσταντινίδου
Κοστούμια: Τατιάνα Νικολαΐδου
Μουσική: Φώτης Σιώτας
Σχεδιασμός φωτισμών: Γεωργία Τσελεπή
Επικοινωνία: Γιώτα Δημητριάδη
Φωτογραφίες - τρέιλερ: Νίκος Καρούζος, Τατιάνα Νικολαΐδου
Παραγωγή: Ομάδα Θεάτρου ÇaVa
Παίζουν: Ζηνοβία Ανανιάδου- Κόκκοτα, Ιωάννης Μυστακίδης, Θεοδώρα Γεωργακοπούλου
INFO
ΠΛΥΦΑ, Κορυτσάς 39, Βοτανικός
Από 28 Απριλίου έως 27 Μαΐου, Παραστάσεις: Δευτέρα & Τρίτη στις 21:00
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.