- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Στράτος Διονυσίου: Το μιούζικα για τη ζωή του μεγάλου καλλιτέχνη στο Παλλάς
«Τα πήρες όλα κι έφυγες», είναι ο τίτλος του νέου έργου που ανέβηκε στο «Παλλάς» με θέμα τον Στράτο. Κι όποιος ρωτάει «Ποιόν Στράτο;» δικαιολογείται για την άγνοιά του μόνον αν γεννήθηκε μετά το 2000…
Το μιούζικαλ για τον Στράτο Διονυσίου στο Παλλάς
Η ιστορία του έργου, που έγραψε ο Κωνσταντίνος Σαμαράς, εκτυλίσσεται το 1987, στο μαγαζί «Στράτος», του Στράτου Διονυσίου… και ήδη ακούγοντας την πληροφορία στη συνέντευξη Τύπου στο «Περιβόλι του Ουρανού», αισθάνομαι αρχαία, γιατί ήμουν εκεί το ’87, για την ακρίβεια στο «Μισέλ» παραδίπλα στη Φιλελλήνων, όπου μεγαλουργούσαν οι Απόστολος Καλδάρας-Σταύρος Κουγιουμτζής, αλλά ένα πέρασμα από το «Στράτο», όλο και το κάναμε, μια και είχα πάρει στα σοβαρά την επιμόρφωσή μου ως προς το λαϊκό τραγούδι. Το οποίο δεν καλο-ήξερα, οι γονείς μου ακούγανε Νάνα Μούσχουρη, Αρλέτα, μέχρι Σταμάτη Κόκοτα, άντε και Γιάννη Πουλόπουλο. Ο Στράτος τους έπεφτε βαρύς, ή δεν έτυχε να αγοράσουν δίσκο του - τον ανακάλυψα στην μερακλωμένη, μπουζουκλερόφιλη Αθήνα στη δεκαετία του ’80.
Τα λέω στον (νεότερο) συνάδελφο Πάνο Ζόγκα και με ακούει με μισό αυτί, στην συνέντευξη Τύπου του «Στράτου», στο «Περιβόλι» το οποίο έχει ονομαστεί προσωρινά «Στράτος» για τις ανάγκες της εκδήλωσης. Με ακούει με μισό αυτί επειδή τραγουδάνε καταπληκτικά οι τρεις γιοί του Στράτου, ο Άγγελος, ο Στέλιος και ο Διαμαντής, είναι φωνάρες και οι τρεις τους, εκτός που έχουν την ίδια κοψιά… και κάπως η όλη υπόθεση έχει μια αίσθηση, όχι νοσταλγίας ακριβώς, αλλά στο περίπου: στα ‘80ς μεσουρανούσε ο Στράτος. Οι συνεντεύξεις Τύπου τότε ήτανε χλιδάτες υποθέσεις, με τρία διαφορετικά πιάτα, σαλάτες, κρασιά, στρογγυλά ψωμάκια, τα πάντα όλα για τους δημοσιογράφους. Σιγά-σιγά μαζεύτηκαν οι χλιδές, περιορίστηκαν σε κρασί χύμα με τρία κριτσίνια, ή σε τίποτα απολύτως, σε απλές ανακοινώσεις επερχόμενων γεγονότων, παραστάσεων, οτιδήποτε. Δεν υπάρχει μπάτζετ για να ταΐσει κάποιος ένα σκασμό δημοσιογράφους που τρώνε και το σκασμό, άρα δεν συμβαίνουν αυτά.
Το κάνω ολόκληρο θέμα τώρα, την ωραία, πλουσιοπάροχη και φιλική προς τον χρήστη συνέντευξη Τύπου του «Στράτου», επειδή εντυπωσιάστηκα, κι επειδή τα Δελτία Τύπου, ξερά με τους συντελεστές, θα τα δείτε παντού. Ο Ιωάννης Κεντ ως παραγωγός του «Παλλάς» και φαν του Στράτου είχε την ιδέα για την όλη ιστορία, οργάνωσε το σώου αλλά και το «κάλεσμα δημοσιογράφων», το παραδοσιακό πλην όμως ξεχασμένο, σαν τα καλέσματα των ‘80ς, με τραγούδια του Στράτου από τα τρία χαρισματικά αδέρφια, ακόμα και με γαρύφαλλα στα τραπέζια. Το σώου-«Στράτος» το είδα στην γενική δοκιμή, δηλαδή στη φάση που σου λένε «θα στρώσει κι άλλο»: είναι εντυπωσιακό, υπερπαραγωγή, νέο-ελληνικό ρεαλιστικό μιούζικαλ σκηνοθετημένο από τον Βασίλη Μαυρογεωργίου, με τοπ ηθοποιούς και συντελεστές, και με τοπ τραγούδια. Ο συγγραφέας Κωνσταντίνος Σαμαράς έψαχνε χρόνια τη ζωή του Στράτου, και οι ηθοποιοί είναι αστέρια: ο Γιάννης Τσορτέκης ως ένας καταβεβλημένος πλην όμως σταρούμπας Στράτος, η Μπέσυ Μάλφα ως μαμά του, ο Γιάννης Νταλιάνης μπαμπάς του, η Μαρία Κεχαγιόγλου η γυναίκα του, η Χρύσα Κλούβα ως τραγουδίστρια Μαρίνα με όλο το πάθος και την πίκρα της Άλλης Γυναίκας, ο Δημήτρης Μαχαίρας, ο Μιχάλης Αλικάκος, όλοι είναι πολύ καλοί. Η παράσταση έχει ζωντανή ορχήστρα με μαέστρο τον Νίκο Στρατηγό και… ένα έξτρα, σπέσιαλ, απίστευτο μπουζούκι: το κερασάκι για μένα είναι ο μέγας Θανάσης Πολυκανδριώτης – θα παίζει μπουζούκι στην παράσταση! Ο Πολυκανδριώτης ο ίδιος! Δηλαδή, τι άλλο;
Ο Πολυκανδριώτης φτιάχνει ατμόσφαιρα αμέσως μόλις ακουμπάει το μπουζούκι του, είναι ζωηρός, με άσπρα μαλλιά, κατά τα άλλα όπως τον είχα στο μυαλό μου από τα ‘80ς. «Δεν είμαι ηθοποιός ούτε τραγουδιστής, μόνο μπουζούκι παίζω, για το Στράτο» λέει ξεκινώντας. Στη μεγαλόπρεπη σκηνή του «Παλλάς» που για τα βράδια της παράστασης μετατρέπεται σε μεραγκλαντάν μπουζουξίδικο, με τα αξέχαστα τραγούδια του Στράτου να πλαισιώνουν με τις φωνές των γιών του τη δύσκολη και συχνά τραγική ιστορία της ζωής του. Ήταν «αλογάκιας», είχε κάνει φυλακή για χρέη, κι έφυγε στο ζενίθ της δόξας του όπως λένε, 55 χρονών, όταν σταμάτησε ξαφνικά η καρδιά του ένα βράδυ… αλλά όλα αυτά στο μιούζικαλ «Στράτος» περνάνε σε δεύτερη μοίρα, γιατί την πρώτη (μοίρα) την έχουν τα τραγούδια έτσι κι αλλιώς…
«Στράτος – Τα πήρες όλα κι έφυγες», μιούζικαλ βασισμένο στη ζωή του Στράτου Διονυσίου, Παλλάς, Βουκουρεστίου 5, τηλ 210-3213100,
ΕΝΑΡΞΗ: Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Τετάρτη στις 20:00
Πέμπτη στις 21:00
Παρασκευή στις 21:00
Σάββατο στις 17:00 και στις 21:00
Κυριακή στις 15:00 και στις 19:00
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική και άμεση συλλογική επικείμενη επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Το πρώτο έργο προσβάσιμο σε όλους είναι «Οι περιπέτειες της Αλίκης στη Χώρα των θαυμάτων»
Ο Βρετανός σκηνοθέτης διασκευάζει το έργο του Σοφοκλή μεταφέροντάς το στο σήμερα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.