- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
6 παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα αυτή την εβδομάδα
Τι θα δούμε στο Εθνικό, το Παλλάς, το Θέατρο Τέχνης, το Δίπυλον και το ΠΛΥΦΑ
Θεατρικές πρεμιέρες: ο Γιάννης Τσορτέκης ως Στράτος Διονυσίου, η νέα σκηνοθεσία της Αργυρώς Χιώτη και η νέα παράσταση που πρωταγωνιστεί η Λένα Κιτσοπούλου
Ποιες παραστάσεις που ξεκινούν αυτήν την εβδομάδα; Σε ποια θέατρα θα βρούμε τον Γιάννη Τσορτέκη και τον Γιώργο Καραμίχο, ποια είναι η νέα σκηνοθετική δουλειά της Αργυρώς Χιώτη, ποιο είναι το νέο έργο που ξεκινά στο Εθνικό, ποια παράσταση θα δούμε στο ΠΛΥΦΑ, σε ποιο έργο πρωταγωνιστεί η Λένα Κιτσοπούλου στο πλευρό του Βασίλη Βηλαρά; Όλες οι απαντήσεις παρακάτω.
Οι θεατρικές πρεμιέρες της εβδομάδας
«Οι τρεις αδερφές» στο Εθνικό
Το κλασικό έργο του Άντον Τσέχωφ θα παρουσιαστεί στην Πλαγία Σκηνή του Κτηρίου Τσίλλερ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη. Το έργο εστιάζει στην προσδοκία, τον χρόνο και τη μνήμη, καθώς οι τρεις αδελφές –Όλγα, Μάσα και Ιρίνα– αναζητούν μια Μόσχα που τους διαφεύγει. Με συναισθηματική ένταση και χιούμορ, η παράσταση διερευνά τις ανθρώπινες επιθυμίες, τα αδιέξοδα και τη διαρκή αναζήτηση του νοήματος της ζωής. Εθνικό Θέατρο, από 6 Μαρτίου
Ο Βασίλης Βηλαράς και η Λένα Κιτσοπούλου ενάντια στις προκαταλήψεις της δεκαετίας του 1970
Η παράσταση «Σε φιλώ, Πέτρος» μάς μεταφέρει στην Πάτρα του 1977. Ο Πέτρος αποφασίζει να αποκαλύψει στη μητέρα του ότι είναι gay, προκαλώντας μια αδέξια και αδιάκριτη αντίδραση από εκείνη. Μέσα από μια αλληλογραφία, προσπαθούν να συνεννοηθούν για τη σχέση τους και να υπερβούν τις κοινωνικές προκαταλήψεις της εποχής. Ο Πέτρος, επαναστάτης της δεκαετίας του '70, προσπαθεί να εντάξει τη μητέρα του στον δικό του κόσμο, ενώ εκείνη αγωνίζεται να τον κατανοήσει. Η αληθινή ιστορία αυτής της σχέσης, γραμμένη από τον ίδιο τον Πέτρο και σκηνοθετημένη από τον Βασίλη Βηλαρά, αναδεικνύει τον αγώνα για την αποδοχή και την αγάπη. Επί σκηνής ο Βασίλης Βηλαράς συνεργάζεται με τη Λένα Κιτσοπούλου. Θέατρο Δίπυλον, από 8 Μαρτίου
Ο Γιάννης Τσορτέκης υποδύεται τον Στράτο Διονυσίου
Η πολυαναμενόμενη παράσταση «Τα πήρες όλα κι έφυγες», αφιερωμένη στον εμβληματικό λαϊκό Θεσσαλονικιό βάρδο, κάνει πρεμιέρα λίγο πριν τα μέσα Μαρτίου, σε κείμενο του Κωνσταντίνου Σαμαρά και σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου. Ο Γιάννης Τσορτέκης ενσαρκώνει τον Στράτο Διονυσίου, τον «άρχοντα της νύχτας», που κρατούσε το μικρόφωνο με έναν χαρακτηριστικό τρόπο. Κοντά του η Μαρία Κεχαγιόγλου και ο Γιάννης Νταλιάνης, οι ήρωες της ζωής του Στράτου. Πλαισιώνονται από έναν μεγάλο θίασο ηθοποιών, ενώ θα υπάρχει και ζωντανή ορχήστρα. Τραγουδούν εναλλάξ live τα παιδιά του Διονυσίου, ο Άγγελος, ο Στέλιος και ο Διαμαντής. Θέατρο Παλλάς, από 12 Μαρτίου
2 παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα στο θέατρο Τέχνης
Η κλασική γαλλική κωμωδία του 1923 «Κνοκ ή ο θρίαμβος της Ιατρικής» μεταφέρεται στον σύγχρονο κόσμο του μάρκετινγκ, σε μια νέα διασκευή από τον Έκτορα Λυγίζο στο Θέατρο Τέχνης, στη Φρυνίχου, με τον τίτλο «Knok». Το έργο ακολουθεί έναν υπερφιλόδοξο γιατρό που χειραγωγεί τους κατοίκους μιας μικρής πόλης, μετατρέποντάς τους σε φανταστικούς ασθενείς, εξαρτημένους από εκείνον. Μέσα από κωμικά επεισόδια, η παράσταση λειτουργεί ως σάτιρα για τις μεθόδους επιρροής στην κοινωνία, ενώ σκηνοθετείται από την Αργυρώ Χιώτη, με πρωτότυπη μουσική του Γιαν Βαν Αγγελόπουλου. Την ίδια μέρα, στις 8 Μαρτίου, κάνει πρεμιέρα και η παράσταση «Vanya», στο Υπόγειο, με τον Γιώργο Καραμίχο να επιστρέφει στο Θέατρο Τέχνης έπειτα από 15 χρόνια. Υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Αλέξανδρου Ραπτοτάσιου, ο ηθοποιός αναμετράται με οκτώ ρόλους, ακροβατώντας μεταξύ κωμωδίας και τραγωδίας, σε μια σπαρακτική αναζήτηση αλλαγής και εξιλέωσης. Το έργο παρουσιάστηκε με επιτυχία στο West End του Λονδίνου με τον Andrew Scott, ενώ οι φωτογραφίες για την προώθηση της παράστασης τραβήχτηκαν στα κανάλια του Λονδίνου. Θέατρο Τέχνης, από 8 Μαρτίου
Όταν ο υποχρεωτικός εγκλεισμός αποκαλύπτει τα πιο άγρια ένστικτά μας
Δυο άνθρωποι μένουν κλεισμένοι σε ένα υπόγειο καταφύγιο, υπό τον φόβο της πυρηνικής απειλής. Το προφητικό έργο του Ντένις Κέλι «Μετά το τέλος» –που γράφτηκε το 2005, πολύ πριν ξεσπάσει ο covid– θίγει το θέμα του εγκλεισμού, της απομόνωσης και της ανθρωποφαγίας. Η Άννα Μιχελή σκηνοθετεί τον Φοίβο Παπακώστα και την Κατερίνα Σπύρου, σε μια παράσταση που παίζει με τα όρια και τις αντοχές μας, ενώ μελετά το τι είναι ικανοί να κάνουν οι άνθρωποι υπό ακραίες συνθήκες. ΠΛΥΦΑ, από τις 5 Μαρτίου
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.