- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Φαύστα: Το σουρεαλιστικό σύμπαν του Μποστ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Ο Τάσος Πυργιέρης σκηνοθετεί την Τζίνη Παπαδοπούλου στην κλασική κωμωδία του Μποστ
Η Φαύστα του Μποστ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, σε σκηνοθεσία Τάσου Πυργιέρη
Ένα σουρεαλιστικό ταξίδι στον κόσμο του Μποστ, μέσα από την ιστορία της «Φαύστας», προτείνει ο Τάσος Πυργιέρης στην παράσταση που ανεβάζει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με την Τζίνη Παπαδοπούλου στον ομώνυμο ρόλο.
Φαύστα του Μποστ στο Μέγαρο Μουσικής: μια ιλαροτραγωδία βασισμένη σε αληθινή ιστορία
Η της Φαύστας που ανεβαίνει για λίγες παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσιικής Αθηνών, βασίζεται σε ένα πραγματικό γεγονός της δεκαετίας του 1960: την επίθεση ενός καρχαρία σε ένα παιδί στο Κερατσίνι. Η Φαύστα και ο σύζυγός της, Γιάννης, θρηνούν την απώλεια του παιδιού τους, Ριτσάκι. Χρόνια αργότερα, όταν ο Γιάννης ψαρεύει το ψάρι που κρύβει το κοριτσάκι, αρχικά νιώθει χαρά, αλλά σύντομα η κατάσταση γίνεται κωμικοτραγική, καθώς το ψάρι μυρίζει και κατασπαράσσεται από γάτους.
Η παράσταση συνδυάζει μιούζικαλ, πολιτική σάτιρα και σκηνικό παιχνίδι, όλα γραμμένα σε δεκαπεντασύλλαβο, αναδεικνύοντας τις κωμικές και τραγικές πτυχές της ανθρώπινης φύσης. O Μποστ, συνδυάζοντας ευφυώς τη σάτιρα με την ανθρώπινη τραγωδία, μας προσκαλεί σε έναν διάλογο με την ελληνική ιστορία και τη διαχρονικότητα των θεμάτων της. Η «Φαύστα» αποδομεί τις συμβάσεις της ελληνικής τραγωδίας, παρωδεί το διδακτικό θέατρο του 18ου αιώνα, ενώ ταυτόχρονα σχολιάζει με έξυπνο τρόπο τη σύγχρονη πραγματικότητα. Την ίδια στιγμή αναδεικνύει και τη διαχρονική αξία του Μποστ, προσφέροντας στο κοινό μια μοναδική ευκαιρία να διασκεδάσει, αλλά και να προβληματιστεί.
Να σημειώσουμε ότι η συγγραφή της Φαύστας ξεκίνησε το 1963, και στη διάρκεια των χρόνων υπάρχουν τέσσερις διαφορετικές εκδοχές της αφού ο Μποστ την επεξεργάζονταν συνεχώς. Εντέλει ανέβηκε για πρώτη φορά τον Μάιο του 1965 στο Θέατρο Βεάκη σε σκηνοθεσία Γιώργου Εμιρζά.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Τάσος Πυργιέρης
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Θέμης Καραμουρατίδης
Φαύστα: Τζίνη Παπαδόπουλου
Συμμετέχουν οι ηθοποιοί: Βασιλική Δέλιου, Πέτρος Σκαρμέας, Χρήστος Σταθούσης, Βασίλης Αθανασόπουλος, Θαλασσινή Βοσταντζόγλου, Γιάννης Σιάμπαλιας
(Στη φωνή του Μποστ ακούγεται ο Θάνος Λέκκας)
INFO
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 21-30 Νοεμβρίου 2024
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.