- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Αντιδράσεις για την αμφιλεγόμενη ΒDSM Όπερα «Sancta» στην Στουτγκάρδη
Μια εκδοχή του έργου του Paul Hindemith της δεκαετίας του 1920
Στουτγκάρδη: Αντιδράσεις για την αμφιλεγόμενη Όπερα «Sancta»
Δεκαοκτώ θεατρόφιλοι στην κρατική όπερα της Στουτγκάρδης χρειάστηκαν ιατρική περίθαλψη για ναυτία το Σαββατοκύριακο, αφού παρακολούθησαν μια παράσταση που περιελάμβανε ζωντανό piercing, σεξουαλική επαφή και άφθονες ποσότητες ψεύτικου και αληθινού αίματος.
«Το Σάββατο είχαμε οκτώ άτομα και την Κυριακή 10 άτομα που χρειάστηκε να περιθάλψει η υπηρεσία επισκεπτών μας», δήλωσε ο εκπρόσωπος της όπερας της Στουτγκάρδης, Σεμπάστιαν Έμπλινγκ, σχετικά με τις δύο παραστάσεις του Sancta, ενός έργου της Αυστριακής χορογράφου Φλορεντίνα Χόλτσινγκερ. Σε τρεις περιπτώσεις είχε κληθεί γιατρός για περίθαλψη, πρόσθεσε.
Η χορογράφος είναι γνωστή για τις ελεύθερες παραστάσεις που θολώνουν τα όρια μεταξύ χοροθεάτρου και βαριετέ. Το γυναικείο καστ της συνήθως παίζει μερικώς ή πλήρως γυμνό, ενώ προηγούμενες παραστάσεις έχουν συμπεριλάβει ζωντανή κατάποση σπαθιού, τατουάζ, αυνανισμό και ζωγραφική δράσης με αίμα και φρέσκα περιττώματα.
«Καλή τεχνική στο χορό για μένα δεν είναι μόνο κάποιος που μπορεί να κάνει ένα τέλειο τέντου, αλλά και κάποιος που μπορεί να ουρήσει με το σύνθημα», δήλωσε η χορογράφος στον Guardian σε συνέντευξή της νωρίτερα φέτος.
Η Sancta, η πρώτη απόπειρα της στην όπερα, έκανε πρεμιέρα στο κρατικό θέατρο του Mecklenburg στο Schwerin τον Μάιο και βασίζεται στην εξπρεσιονιστική όπερα Sancta Susanna του Paul Hindemith της δεκαετίας του 1920, η οποία έχει τη δική της ιστορία αντιπαράθεσης.
Η πρωτότυπη όπερα του Hindemith αφηγείται την ιστορία μιας νεαρής καλόγριας η οποία, διεγερμένη από μια ιστορία που αφηγείται μια από τις μεγαλύτερες γυναίκες του μοναστηριού, ανεβαίνει γυμνή στην Αγία Τράπεζα και σκίζει το ιμάτιο του Χριστού.
Η εκδοχή που αναστάτωσε τους θεατές στη Στουτγάρδη φέτος αντικατέστησε την αρχική μουσική παράσταση με γυμνές καλόγριες που κάνουν πατίνια στο κέντρο της σκηνής, έναν τοίχο από σταυρωμένα γυμνά σώματα και έναν ιερέα που τελεί τη λειτουργία.
Αφού η χορογράφος έφερε το Sancta στη γενέτειρά της, τη Βιέννη, τον Ιούνιο, επίσκοποι από το Σάλτσμπουργκ και το Ίνσμπρουκ το επέκριναν ως «ασεβή καρικατούρα της ιερής λειτουργίας».
„This opera house is our church!“ Heute Abend steht die zweite Stuttgarter Vorstellung von „SANCTA“ nach der euphorisch gefeierten Premiere auf dem Programm — und hier kommt der Trailer! #StgtSancta pic.twitter.com/YLLuuv5o4e
— Staatsoper Stuttgart (@oper_stuttgart) October 6, 2024
Η Αυστριακή καλλιτέχνιδα έχει προηγουμένως υποστηρίξει ότι η όπερά της δεν είχε σκοπό τόσο να χλευάσει την εκκλησία όσο να διερευνήσει τους παραλληλισμούς μεταξύ του συντηρητικού θεσμού από τη μία πλευρά και των kink κοινοτήτων και των υποκουλτούρων BDSM από την άλλη.
«Συνιστούμε σε όλα τα μέλη του κοινού να διαβάσουν για άλλη μια φορά πολύ προσεκτικά τις προειδοποιήσεις, ώστε να γνωρίζουν τι να περιμένουν», δήλωσε ο Ebling στην εφημερίδα Stuttgarter Nachrichten. Οι επισκέπτες της παράστασης μόνο για ενήλικες είχαν ενημερωθεί εκ των προτέρων για έναν μακρύ κατάλογο προειδοποιήσεων για πιθανούς εκλυτικούς παράγοντες.
Οι αναφορές για ιατρική περίθαλψη στο αμφιθέατρο δεν φαίνεται να έκαναν εμπορική ζημιά στην Sancta. Και οι πέντε εναπομείνασες παραστάσεις στην κρατική όπερα της Στουτγκάρδης, καθώς και δύο παραστάσεις στη Volksbühne του Βερολίνου τον Νοέμβριο, έχουν εξαντληθεί.
Πηγή: Guardian
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Το πρώτο έργο προσβάσιμο σε όλους είναι «Οι περιπέτειες της Αλίκης στη Χώρα των θαυμάτων»
Ο Βρετανός σκηνοθέτης διασκευάζει το έργο του Σοφοκλή μεταφέροντάς το στο σήμερα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.