- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Αφιέρωμα Εθνική Λυρική Σκηνή: Ο Λωράν Πελλύ σκηνοθετεί «Το ταξίδι στη Σελήνη» του Όφενμπαχ
Το σύµπαν και το φεγγάρι πρωταγωνιστούν σε αυτή την τετράπρακτη όπερα-φαντασµαγορία
«Το ταξίδι στη Σελήνη»: Η διασκευή της όπερας του Όφενμπαχ σε σκηνοθεσία Λωράν Πελλύ, παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής σε συνεργασία με Οπερά Κοµίκ του Παρισιού
Μια πολυαναµενόµενη παραγωγή, που η υλοποίησή της εγκαινιάζει τη στρατηγική συνεργασία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής µε ένα από τα σηµαντικότερα και ιστορικότερα λυρικά θέατρα της Ευρώπης, την Οπερά Κοµίκ του Παρισιού, το φετινό καλοκαίρι θα µας ταξιδέψει στα αστέρια. Η διασκευή της όπερας του Όφενµπαχ «Το ταξίδι στη Σελήνη», σε σκηνοθεσία και κοστούµια του διακεκριµένου Γάλλου σκηνοθέτη Λωράν Πελλύ, µε τη συµµετοχή των παιδικών και νεανικών χορωδιών των δύο θεάτρων, υλοποιείται µε τη στήριξη της δωρεάς του Ιδρύµατος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) για την ενίσχυση της καλλιτεχνικής εξωστρέφειας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Το αποτέλεσµα εγγυηµένα θα στείλει τους θεατές στο διάστηµα, αφού το σύµπαν και το φεγγάρι πρωταγωνιστούν σε αυτή την τετράπρακτη όπερα-φαντασµαγορία του Ζακ Όφενµπαχ, σε ποιητικό κείµενο των Αλµπέρ Βανλό, Εζέν Λεττεριέ και Αρνόλ Μορτιέ.
Η ιστορία της πατά χαλαρά στα µυθιστορήµατα «Από τη Γη στη Σελήνη» και «Ταξίδι στο κέντρο της Γης» του Ιουλίου Βερν, που εκείνο τον καιρό πρώτος ονειρεύτηκε ταξίδια στον γαλαξία, καθηλώνοντας τους αναγνώστες. Ο Όφενµπαχ, µε τη σειρά του, έγραψε το έργο στον απόηχο της επιτυχίας που σηµείωναν τα έργα του Βερν και, συνδυάζοντας το φανταστικό στοιχείο µε τις επιστηµονικές κατακτήσεις της εποχής, πέτυχε να δηµιουργήσει µια διαστηµική όπερα που, επενδυµένη µε σκηνικά στοιχεία εντυπωσιασµού και φαντασµαγορίας, αναστάτωσε το Παρίσι της εποχής. Τα δύο µπαλέτα και οι 20 σκηνικές εικόνες µαζί µε τα 673 κοστούµια, που σχεδιάστηκαν ειδικά για τις ανάγκες της τότε ιστορικής παραγωγής, έδωσαν στους θεατές την αίσθηση πως διακτινίστηκαν στον Ουρανό. Αυτό όµως που απογείωσε το έργο ήταν το επί της σκηνής κανόνι το οποίο εκτόξευε τους χαρακτήρες στη Σελήνη, µια ηφαιστειακή έκρηξη, καθώς και η µίµηση της κεντρικής αίθουσας του παρισινού αστεροσκοπείου, που άφησαν άφωνους τους θεατές.
Η τέλεια αυτή παραίσθηση πρωτοπαρουσιάστηκε το 1875 και ήταν τέτοια η αίσθηση που προκάλεσε το «Ταξίδι στη Σελήνη», ώστε την επόµενη καλλιτεχνική περίοδο επτά διαφορετικά θεάµατα βαριετέ της γαλλικής πρωτεύουσας έκαναν άµεση αναφορά σε αυτό. Την επόµενη χρονιά, το 1876, παρουσιάστηκε στο Λονδίνο και τη Βιέννη, ενώ στο Παρίσι κατέβηκε µονάχα αφού συµπλήρωσε 185 παραστάσεις. Ωστόσο, πριν κλείσει χρόνος ανέβηκε εκ νέου σε διαφορετική σκηνή, δικαιώνοντας τον δηµιουργό του.
Επιστροφή στην καλοκαιρινή οσονούπω Αθήνα και την Εθνική Λυρική Σκηνή. Ο σκηνοθέτης Λωράν Πελλύ και η δραµατουργός Αγκάτ Μελινάν διασκεύασαν το σπουδαίο έργο µε ευρηµατικότητα και οµαδικό πνεύµα που θα εντυπωσιάσει µικρούς και µεγάλους, εφόσον στη νέα βερσιόν του «Ταξιδιού στη Σελήνη», οι πολύπλοκες σκηνικές απαιτήσεις που προβλέπει το λιµπρέτο δίνουν τη θέση τους στη φαντασία και απογειώνονται. Το σύνολο, λιµπρέτο δηλαδή, µαζί µε µουσική και σκηνοθεσία, συνθέτουν έναν ονειρικό κόσµο, όπου εντός του οι νεαροί ερµηνευτές των Παιδικών και Νεανικών Χορωδιών της ΕΛΣ και της Οπερά Κοµίκ θα πετάξουν κυριολεκτικά! Γιατί σε αυτή την τεράστια παιδική χαρά θα συναντηθούν οι κάτοικοι της Γης και της Σελήνης, παιδιά δηλαδή ντυµένα µε κοστούµια των «µεγάλων», παιδιά που θα ερµηνεύσουν βασιλείς και λαϊκούς ανθρώπους, αστρονόµους, πρίγκιπες και υπουργούς, αλλά και τους εαυτούς τους: παιδιά που θα διαδηλώσουν για το κλίµα και τη Γη που πνίγεται στις ανοιχτές χωµατερές. Αθηναίοι και Αθηναίες, η όπερα του Όφενµπαχ προβλέπεται να συγκινήσει και να αποπλανήσει για άλλη µια φορά, εποµένως µεριµνήστε και… προσδεθείτε!
INFO
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λωράν Πελλύ
- ΘΕΑΤΡΟ: Εθνική Λυρική Σκηνή
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.