- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Ορφέας: Η πρώτη όπερα της μουσικής ιστορίας στο Megaron Online
Το λυρικό έργο επιβιώνει στις μεγάλες διεθνείς σκηνές για περισσότερους από τέσσερις αιώνες
Η όπερα «Ορφέας, Μύθος σε Μουσική» του Κλαούντιο Μοντεβέρντι στο Megaron Online από το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Κάθε εβδομάδα το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, καταφέρνει να μάς φέρνει όλο και πιο «συλλεκτικές» παραγωγές του. Την προηγούμενη η ιστορική «Αΐντα» του Τζουζέππε Βέρντι ήρθε στις οθόνες. Τώρα στο Megaron Online τη διαδέχεται ο «Ορφέας, Μύθος σε Μουσική» του Κλαούντιο Μοντεβέρντι. Γιατί ξεχωρίζει αυτή η παραγωγή του Μεγάρου; Πρόκειται για την πρώτη όπερα στην ιστορία της μουσικής, η οποία μάλιστα έχει καταφέρει να επιβιώσει στις διεθνείς σκηνές και να εγκωμιάζεται από τους λάτρεις του είδους για περισσότερους από τέσσερις αιώνες.
Το λυρικό έργο βασίζεται στον μύθο του Ορφέα, όπως τον έχουμε γνωρίσει από τους λατίνους ποιητές Οβίδιο και Βιργίλιο. Το 1607, ο Μοντεβέρντι παρουσίασε το λιμπρέτο του «Ορφέα» στην Αυλή του Δούκα της Μάντοβας. Όσοι βρίσκονταν εκεί γνώρισαν μέσα από ένα νέο πρίσμα την ιστορία του ήρωα που, για να σώσει την αγαπημένη του Ευρυδίκη, γοήτευσε τα θηρία και τιθάσευσε τους φύλακες του Κάτω Κόσμου με μόνο του όπλο τη μαγεία της μουσικής. Ποιο ήταν αυτό το νέο πρίσμα; Μία επαναστατική για την Αναγέννηση μουσική, η οποία συνδύαζε τον λόγο και την κληρονομιά των μαδριγαλίων με την πολυφωνική και οργανική παράδοση. Όπως είπαμε, επρόκειτο για την πρώτη όπερα που παρουσιάστηκε ποτέ και κατάφερε να μαγέψει το κοινό του 17ου αιώνα και να μάς συγκινεί μέχρι σήμερα.
Η παρουσίαση του «Ορφέα, Μύθος σε Μουσική» που θα δούμε στο Megaron Online στις 31 Μαΐου μάς έρχεται από το 1997. Στο τιμόνι της τότε παραγωγής του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών βρισκόταν ο Πιερ Λουίτζι Πίτσι, ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα του λυρικού δράματος. Αυτό δεν σκηνοθέτησε απλά τον «Ορφέα», αλλά ανέλαβε και τον σχεδιασμό των κοστουμιών και των σκηνικών της παράστασης. Το αποτέλεσμα ήταν συγκινητικό, γεγονός που αποδίδεται όχι μόνο στον Πίτσι, αλλά και στους Γκρέγκορι Κούντε και Τσετσίλια Γκαντζία, που άφησαν άφωνο το κοινό που βρέθηκε τότε στο Μέγαρο, με τις ερμηνείες του Ορφέα και Ευρυδίκης.
Φυσικά, οι δύο πρωταγωνιστές δεν ήταν μόνοι τους στην σκηνή. Έλληνες και ξένοι μονωδοί συμπλήρωναν τη διανομή και συγκεκριμένα οι Γκρεγκ Ρύερσον, Άννα Μαρία Ντι Μίκκο, Χριστόφορος Σταμπόγλης, Αντονίνο Σιραγκούζα, Αντώνης Κορωναίος, Μίνα Πολυχρόνου, Μαρίνα Φιδέλη και Κωνσταντίνος Παλιατσάρας. Μουσικά ο «Ορφέας» πλαισιώθηκε από την ορχήστρα Solisti Veneti, την οποία διηύθυνε ο διεθνούς φήμης μαέστρος Κλαούντιο Σιμόνε, ενώ ο Αντώνης Κοντογεωργίου είχε αναλάβει τη διεύθυνση του χορωδιακού σχήματος που πλαισίωνε τους λυρικούς ερμηνευτές.
Παρακολουθήστε τον «Ορφέα, Μύθος σε Μουσική» την Κυριακή 31 Μαΐου στις 21:00 εδώ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.