- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Η Αθηνά Μαξίμου και το ταξίδι προς τη Βασιλική
Ο πόνος της ερωτικής προδοσίας στη θεατρική σκηνή
Η Βασιλική ανακαλύπτει τον έρωτα στα δεκατρία. Είναι ένας μυστικός έρωτας, απαγορευμένος. Ζει μόνο για τις ερωτικές συνευρέσεις της με τον Φάνη, πίσω από την πράσινη κουρτίνα της αποθηκούλας. Ετσι περνούν εικοσιπέντε χρόνια. Ετσι μπορεί κι αντέχει τη μάνα της που πάσχει από Αλτσχάιμερ, έναν παρόντα-απόντα πατέρα, έναν αδελφό «τεμπέλη» και μια στείρα καριέρα δημοσίου υπαλλήλου. Οταν όμως ο Φάνης τής ζητάει να χωρίσουν για να παντρευτεί μιαν άλλη, εκείνη βυθίζεται στον πόνο της προδοσίας χωρίς επιστροφή και μετατρέπεται σε μια τραγική ηρωίδα.
Γιατί σε ερωτήματα όπως «Μα λοιπόν ,τι είναι αυτή η αγάπη; Πόσο εύκολα ξεαγαπάει κανείς;», για τον καθένα από εμάς η απάντηση μπορεί να διαφέρει, αλλά για τη Βασιλική η απάντηση είναι μία και κατηγορηματική:«Δεν θέλω πια να ζω».
Ο καταιγιστικός αυτός μονόλογος-εξομολόγηση βρίθει από θραύσματα μνήμης, παραπαίει ανάμεσα στην ωμή πραγματικότητα και την ποίηση, στη λογική και στη σχάση και θέτει αναπάντητα ερωτήματα για τη φύση του έρωτα.Καταλήγει ωστόσο, σε μια σαφέστατη και ξεκάθαρη επαγωγή:
«Αφού μ ΄αγαπάς, τι με νοιάζει αν δε σ' έχω και αφού δε σ' έχω τι με νοιάζει αν μ' αγαπάς».
Η Αθηνά Μαξίμου εμπνεύστηκε από το ρόλο της στη «Βασιλική» και έγραψε ένα ποίημα στην A.V.
Το ταξίδι προς τη Βασιλική
Mπερδεύτηκα ανάμεσα στις μνήμες και στα όνειρα/ Μέτρησα ερήμους μοναξιάς/ Βούτηξα σε ποταμούς ιερών δακρύων/ Κοιμήθηκα στα σκοτάδια που ένα παιδί μόνο ξέρει/ Κοίταξα μέσα από τόσα ραγισμένα παράθυρα/ Απόλαυσα το δηλητήριο της αγάπης/ Μάζεψα όλους τους καρπούς της τιμωρίας/ Πίστεψα στην αλήθεια που κρύβει το ψέμα/ Αγάπησα το λευκό του πόνου, το χρώμα του πάγου/ Ζητιάνεψα τις λέξεις στα σκαλοπάτια του θανάτου/ Μεγέθυνα τον εφιάλτη του έρωτα/ Αποκοιμήθηκα στην αγκαλιά ενός ξένου καβαλάρη/ Κολύμπησα στα πιο θολά νερά του φόβου/ Ερωτοτρόπησα με τις παγίδες της σκέψης/ Κράτησα στα χέρια τα μάτια ενός παιδιού/ και σ’ όλα αυτά/ Ονειρεύτηκα το φως/ για να καταφέρω να πω μια της λέξη μόνο: «Αγάπη μου»/ για να μπορεί ν’ ακούγεται επίμονα και ολόκληρα/ έτσι ακριβώς όπως θα θέλαμε να την ακούσουμε/ από αγαπημένα στόματα νεκρών».
Συγγραφέας: Βάσω Νικολοπούλου
Σκηνοθεσία: Λίνα Ζαρκαδούλα
Ερμηνεύει η Αθηνά Μαξίμου
Ως 9/4, Νέο Ελληνικό Θέατρο «Γιώργου Αρμένη», Σπύρου Τρικούπη 34, Εξάρχεια, 210 8253.489
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.