- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
«Άμλετ»: Η Κατερίνα Ευαγγελάτου ανοίγει το θέατρο του πατέρα της
Το ιστορικό θέατρο ανοίγει ξανά μετά από 8 χρόνια για μία μόνο σεζόν
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου και η Λυκόφως παρουσιάζουν τον «Άμλετ» στο «Αμφι-Θέατρο Σπύρου Α. Ευαγγελάτου», με πρωταγωνιστή τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο.
Ποια είναι τα όρια ανάμεσα στο «είναι» και το «φαίνεσθαι»; Πώς εκφράζεται η λειτουργία του πένθους; Υπάρχει ταμπού στην επιθυμία; Γιατί δρω ή δεν δρω; Η τέχνη του Θεάτρου πώς αποκαλύπτει την πυρηνική μας αλήθεια; Ποιος φόβος κινεί την ύπαρξή μας;
Αυτά είναι κάποια μόνο από τα ερωτήματα που θέτει από τον 17ο αιώνα μέχρι σήμερα το διαχρονικό έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, «Άμλετ». Η ιστορία εκδίκησης του Άγγλου συγγραφέα έχει καταφέρει να παραμένει «ζωντανή» έως και την εποχή μας, επηρεάζοντας το έργο και τη σκέψη στοχαστών, επιστημόνων και δημιουργών, έχοντας στο επίκεντρό της ζητήματα, όπως η υποκρισία και ο θάνατος, που ποτέ δεν παύουν να απασχολούν τον άνθρωπο ανεξαρτήτως τόπου και χρόνου.
Το εμβληματικό έργο έχει ανεβεί σε αμέτρητες σκηνές παγκοσμίως ανά τα χρόνια. Στην χώρα μας, μία από τις χαρακτηριστικότερες παρουσιάσεις του ήταν εκείνη που έλαβε χώρα στο ιστορικό «Αμφι-Θέατρο» πριν από 28 χρόνια και σκηνοθετήθηκε από τον Σπύρο Α. Ευαγγελάτο, με τον πρωταγωνιστικό ρόλο να ερμηνεύεται από τον Γιάννη Φέρτη.
Το θέατρο, που λειτούργησε για 36 συνεχόμενα χρόνια από το 1975 και έπειτα, έκλεισε οριστικά τις πόρτες του το 2011. Τώρα, η κόρη του ιδρυτή του, Κατερίνα Ευαγγελάτου, θα ξαναδώσει ζωή στον χώρο που σημάδεψε την ελληνική θεατρική σκηνή της μεταπολίτευσης, για να τον ξαναγεμίσει με το κείμενο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, αυτή τη φορά σε δική της σκηνοθεσία και με τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο στον ρόλο του Άμλετ.
Το «Αμφι-Θέατρο» θα ανοίξει σε μία επετειακή γι’ αυτό στιγμή, αφού το 2020 θα κλείσει 45 χρόνια από την ίδρυσή του. Δεν προβλέπεται να δούμε άλλες παραστάσεις σε αυτό, αφού θα επαναλειτουργήσει αποκλειστικά για μία σεζόν για να φιλοξενήσει την παραγωγή της Λυκόφως, με την φυσική φθορά του χώρου να διατηρείται.
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου αναφέρει για την παράσταση: «Ο Άμλετ είναι ένα έργο γεμάτο αναφορές στην Υποκριτική και την υποκρισία: από την παράσταση που στήνει ο Άμλετ για να παγιδεύσει τον βασιλιά ως την σκηνοθετημένη (;) τρέλα του και από τους μακροσκελείς, απόλυτα θεατρικούς μονολόγους του κεντρικού προσώπου έως την απέχθειά του για καθετί που «φαίνεται αλλά δεν είναι».
Η παράσταση ερευνά τον τρόπο με τον οποίο το έργο διαταράσσει το όριο μεταξύ Θεάτρου και πραγματικότητας, εκθέτοντας τους μηχανισμούς της θεατρικής Τέχνης. Παράλληλα, στο επίκεντρο της ανάγνωσής μας τίθεται ο θάνατος- όχι απλώς ο φυσικός θάνατος και η φιλοσοφική αναρώτηση για το μετά, αλλά, κυρίως, ο θάνατος του Θεάτρου: η θνησιγενής τέχνη του Θεάτρου, η παλαιά γενιά που εξαφανίζεται δίνοντας τη θέση της στην νέα, τα φαντάσματα που κυκλοφορούν ανάμεσά μας, το νήμα των τριάντα ετών που συνδέει τον παλαιό Φόρτινμπρας με τον νέο, τον παλαιό Άμλετ με τον γυιο του, και την παράσταση του 1991 με την φετινή».
Εκτός από τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο, στη σκηνή του ιστορικού θεάτρου από τις 7 Δεκεμβρίου θα βρίσκονται και οι Νίκος Ψαρράς (Κλαύδιος), Άννα Μάσχα (Γερτρούδη), Δημήτρης Παπανικολάου (Πολώνιος), Αμαλία Νίνου (Οφηλία), Μιχάλης Μιχαλακίδης (Οράτιος), Γιώργος Ζυγούρης (Λαέρτης), Γιάννης Κότσιφας (Ηθοποιός, Νεκροθάφτης), Κλέαρχος Παπαγεωργίου (Ρόζενκραντζ) και Βασίλης Μπούτσικος (Γκίλντενστερν).
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της Athens Voice
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.