Αμαρτία εξομολογουμένη, λένε, ουκ έστι αμαρτία. Ε, λοιπόν, δεν είχα παρακολουθήσει ποτέσαν ενήλικας, παιδική παράσταση, είτε θεατρική, είτε όπερας. Δεν έχω παιδιά και στο φιλικό μου περιβάλλον τα πιτσιρίκια πλέον σπανίζουν. Η αγάπη μου όμως για τη μουσική του Νίκου Κυπουργού –ανήκω κι εγώ στη γενιά που άκουγε φανατικά Λιλιπούπολη στο Τρίτο– και η εγγύηση του ονόματος του Θωμά Μοσχόπουλου που υπογράφει τη σκηνοθεσία, με οδήγησαν το Σάββατο 16 Νοεμβρίου στη Λυρική για να παρακολουθήσω τη μονόπρακτη όπερα ...και για παιδιά, «Προσοχή! Ο πρίγκιπας λερώνει» βασισμένη στο παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν «Ο Πρίγκιπας Χοιροβοσκός».
Όπως ήταν αναμενόμενο, το φουαγιέ και η αίθουσα της Λυρικής έσφυζαν από ζωή! Από μαμάδες και μπαμπάδες που κρατούσαν από το χέρι χαρούμενα, φωνακλάδικα, αμίλητα παιδάκια κάθε ηλικίας. Σκέφτηκα ότι ίσως είμαι η μόνη ασυνόδευτη...
Τα φώτα χαμηλώνουν και με τις πρώτες νότες της Ορχήστρας της Παιδικής Σκηνής της Λυρικής με μαέστρο τον Νίκο Βασιλείου, οι φωνές καταλαγιάζουν. Η αυλαία ανοίγει. Ένα χαρούμενο, παστέλ σκηνικό, παραμυθένιο αλλά καθόλου γλυκερό μας αποκαλύπτει δύο κόσμους. Αριστερά, το βρώμικο χοιροστάσιο με καφετιά πουφ εν είδει λάσπης, δεξιά το γυάλινο, φωτισμένο με νέον «αποστειρωμένο» παλάτι της κόρης του αυτοκράτορα. Τα Τρία Γουρουνάκια με τις τεράστιες κοιλιές τους, ντυμένα με t-shirts και βερμούδες μας βάζουν με το ρυθμικό τραγούδι τους στο νόημα του παραμυθιού. Στο βάθος της σκηνής ο πρίγκιπας (πολύ καλός ο Χαράλαμπος Αλεξανδρόπουλος) εξομολογείται μελωδικά τον έρωτά του. Η δράση τώρα μεταφέρεται στο παλάτι. Η μουσική αλλάζει. Η σοπράνο φωνή της πριγκίπισσας εκνευρίζει-σκόπιμα- σε αντίθεση με τη γλυκιά μέτζο φωνή της ακολούθου της (Μιράντα Μακρυνιώτη). Ο ρυθμός και η μελωδία εναλλάσσονται συνεχώς, υπογραμμίζοντας τη διαφορά ανάμεσα στους δύο κόσμους.
Τα σατιρικά σχόλια από τα Τρία Γουρουνάκια κάνουν τα παιδιά αλλά και τους μεγάλους να ξεσπούν συχνά στα γέλια , όπως και τα «μάτσα –μούτσα» , τα ψεύτικα φιλιά της πριγκίπισσας στον πρίγκιπα-χοιροβοσκό. Η στιγμή όμως που το έργο απογειώνεται είναι η σκηνή με τη μαγική ροκάνα. Τι ιδιοφυές μάθημα μουσικής! Γνώριμες άριες από την Τραβιάτα και την Κάρμεν –με λόγια προσαρμοσμένα στο παραμύθι– μουσικές πινελιές από τον Μπαχ ως τον Στραβίνσκι, μιούζικαλ , ακόμα και το σήμα έναρξης της Λιλιπούπολης ανακατεύονται σε ένα απολαυστικό medley γεμάτο μελωδία και χιούμορ...
Η όπερα φτάνει στο τέλος της, ο πρίγκιπας διαλέγει την τρυφερή ακόλουθο για γυναίκα του και η αντιπαθητική κόρη του βασιλιά μαζί με τις άλλες δύο ακολούθους της, μένουν με την απορία-κι εμείς μαζί τους: Αν φιλήσουν Τρία Γουρουνάκια θα μεταμορφωθούν όντως σε πρίγκιπες-γαμπρούς; Αυλαία.
Βγαίνοντας, παρατηρώ ένα μπόμπιρα δίπλα μου να χοροπηδάει φωνάζοντας στη μαμά του «μάτσα μούτσα!» και σκέφτομαι πόσο δύσκολο είναι να κάνεις όπερα… φιλική προς τα παιδιά. Στην περίπτωση του «Προσοχή! Ο πρίγκιπας λερώνει» ο Νίκος Κυπουργός και ο Θωμάς Μοσχόπουλος κατόρθωσαν, μέσα σε 65 μόλις λεπτά, να στήσουν ένα κομψοτέχνημα, χωρίς εκπτώσεις και ευκολίες που άνετα παρακολουθεί ένας ενήλικας –εγώ πάντως την απόλαυσα– και το σημαντικότερο, ενθουσιάζει τα πιτσιρίκια!
Info: Εθνική Λυρική Σκηνή - Θέατρο Ολύμπια, Ακαδημίας 59-61, Αθήνα, 210 3662100, 210 3612461
Προσοχή! Ο πρίγκιπας λερώνει. Του Νίκου Κυπουργού. Σκηνοθεσία.: Θωμάς Μοσχόπουλος Παίζουν: Νίκος Στεφάνου, Μαριάννα Μανσόλα, Κωστής Ρασιδάκης κ.ά.
12,13,15/12, 12,19,21,22,24,26/1, 2, 4, 5, 9, 23, 25, 26, 28/2, 16, 18, 19, 20, 21, 23, 27, 30/3. 11.00. 1/12, 23/1, 27/2, 28, 29/3 20.00. €10, 15, 20, 25 (κανονικές θέσεις) 5, 7, 10, 12 (θέσεις περιορισμένης ορατότητας). Ως 30/3.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Λίγο πριν από τη μαγνητοσκόπηση της παράστασής του ο stand up comedian μιλά στην Athens Voice γι’ αυτό το γλυκόπικρο κείμενο
«Η γνήσια, αυθεντική επαφή μεταξύ ηθοποιού και θεατή, είναι σαν να έχεις ρίξει ένα σημείωμα σε μια μπουκάλα στο πέλαγος και κάποιος την βρήκε»
Επιλέξαμε έργα που είτε κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες είτε επαναλήψεις από προηγούμενη σεζόν που θα παίζονται για λίγο καιρό ακόμη
Η Ειρήνη Μουντράκη ανέλαβε τη διασκευή του λογοτεχνήματος του Ανδρέα Καρκαβίτσα σε περιεκτικό δραματικό κείμενο
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.