- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Οι Θεσμοφοριάζουσες «ταξιδεύουν» σε όλη την Ελλάδα
Ύστερα από 6 χρόνια, ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σκηνοθετεί ξανά Αριστοφάνη
Έχοντας ήδη δουλέψει πάνω σε δύο από τα γνωστότερα έργα του Αριστοφάνη, το 2005 στην παράσταση «Αχαρνείς» και το 2012 στην παράσταση «Εκκλησιάζουσες», ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σκηνοθετεί, φέτος το καλοκαίρι, την κωμωδία «Θεσμοφοριάζουσες». Το έργο που γράφτηκε και παρουσιάστηκε το 411 π.Χ., πιθανότατα στα Μεγάλα Διονύσια, παραμένει επίκαιρο μέχρι σήμερα και επιστρέφει με μια στρατιά σπουδαίων ηθοποιών στη διανομή.
Πρόκειται για ένα έργο-σάτιρα στο πρόσωπο και τα έργα του Ευριπίδη, η πλοκή του οποίου χτίστηκε γύρω από την γνωστή αντιπάθεια του αρχαίου τραγικού για τις γυναίκες. Όπως αναφέρει ο σκηνοθέτης της παράστασης, είναι ένα έργο «για τη θέση –και τις θέσεις– των γυναικών, για τη διεκδίκηση της προσωπικής ταυτότητας, για το δικαίωμα στην πολιτειακή ισότητα, ένα έργο για την κρίση των αξιών, τη φύση και τον νόμο. Και πάνω απ’ όλα, ένα έργο που, με όπλο το θέατρο και το χιούμορ, δίνει άπειρες δυνατότητες στον ηθοποιό να πρωταγωνιστήσει ως πολιτικό ον στη σκηνή της κωμωδίας.»
Ο θίασος θα πραγματοποιήσει περιοδεία σε οκτώ διαφορετικές πόλεις: Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Ιωάννινα, Δίον, Επίδαυρος, Χανιά, Ηράκλειο και Ρέθυμνο. Πρώτος σταθμός το Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης, στα Ιωάννινα, την Παρασκευή 13/07.
H παράσταση βασίζεται στην καινούρια μετάφραση του Παντελή Μπουκάλα. Πρωταγωνιστούν οι ηθοποιοί Μάκης Παπαδημητρίου στο ρόλο του Μνησίλοχου, Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος στο ρόλο του Ευρυπίδη, Γιώργος Χρυσοστόμου στους ρόλους των Αγάθονα και Τοξότη. Ο Γιώργος Παπαγεωργίου ως Κλεισθένης και Υπηρέτης του Αγάθονα. Θεσμοφοριάζουσες οι Νάντια Κοντογιώργη, Άνδρη Θεοδώτου, Μαρία Κατσανδρή και στο ρόλο της Κηρύκαινας η Ελένη Ουζουνίδου.
Τον χορό στελεχώνουν οι Βαλέρια Δημητριάδου, Ειρήνη Μακρή, Κατερίνα Μαούτσου, Ίριδα Μάρα, Φραγκίσκη Μουστάκη, Ελένη Μπούκλη, Ηλέκτρα Σαρρή, Νατάσα Σφενδυλάκη, Αντιγόνη Φρυδά. Το έργο είναι μια συμπαραγωγή των Α. Μ. Τέχνη Χώρος - ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης - ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων - Ε.Φ.
Λίγα λόγια για το έργο
Ο Ευριπίδης είναι ταραγμένος, γιατί οι γυναίκες, που σήμερα τελούν την μεγάλη τους γιορτή, τα Θεσμοφόρια, είναι αποφασισμένες να τον τιμωρήσουν, επειδή τις δυσφημίζει στα έργα του. Μοναδικός τρόπος για να αποτρέψει τον κίνδυνο, είναι να στείλει στα Θεσμοφόρια έναν δικό του άνθρωπο, ντυμένο γυναικεία, για να τον υπερασπιστεί. Τη δύσκολη αποστολή αναλαμβάνει ο Μνησίλοχος. Πράγματι οι Θεσμοφοριάζουσες − που αποτελούν τον Χορό της κωμωδίας −, αρχίζουν να κατηγορούν τον Ευριπίδη. Όταν πάρει τον λόγο, ο μεταμφιεσμένος Μνησίλοχος επιτίθεται κι αυτός προσχηματικά στον Ευριπίδη, έπειτα όμως προσπαθεί να τον υποστηρίξει, λέγοντας ότι οι γυναίκες είναι υπεύθυνες για πολλά περισσότερα από αυτά που τούς προσάπτει ο τραγικός ποιητής. Και ενώ ο Χορός αγανακτεί με αυτά που ακούει, εμφανίζεται ο Κλεισθένης, γνωστός Αθηναίος της εποχής με θηλυπρεπή εμφάνιση, και τους λέει ότι κυκλοφορεί μια φήμη πως κάποιος άνδρας ντυμένος γυναικεία βρίσκεται ανάμεσά τους. Πολύ γρήγορα, ο Μνησίλοχος αποκαλύπτεται και κατηγορείται για παραβίαση των ιερών τελετουργικών κανόνων, ενώ προσπαθεί να ειδοποιήσει τον Ευριπίδη, που παραφυλάει, ότι το σχέδιό τους έχει αποκαλυφθεί. Ο Ευριπίδης, στην προσπάθειά του να σώσει τον υπερασπιστή του, εμφανίζεται στην γιορτή των Θεσμοφορίων πολλές φορές με διαφορετική κάθε φορά εμφάνιση, και κάνει τελικά στις γυναίκες μια πρόταση: θα σταματήσει να τις κακολογεί στα έργα του, αν τον αφήσουν να απελευθερώσει τον Μνησίλοχο. Οι γυναίκες δέχονται και οι δύο άντρες φεύγουν. Η κωμωδία τελειώνει με τους πανηγυρισμούς του Χορού.
Info:
Παρασκευή 13/7 & Σάββατο 14/7: Ιωάννινα, Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης
Δευτέρα 16/7 & Τρίτη 17/7: Θεσσαλονίκη, Θέατρο Δάσους
Τετάρτη 18/7& Πέμπτη 19/7: Καβάλα, Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων
Παρασκευή 20/7: Δίον, Αρχαίο Θέατρο Δίου
Παρασκευή 27/7 & Σάββατο 28/7: Επίδαυρος, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
Τετάρτη 1/8,Πέμπτη 2/8 & Παρασκευή 3/8: Χανιά, Θέατρο Ανατολικής Τάφρου
Σάββατο 4/8 & Κυριακή 5/8: Ηράκλειο, Κηποθέατρο "Νίκος Καζαντζάκης"
Δευτέρα 6/8: Ρέθυμνο, Φρούριο Φορτέτζα
Προπώληση Εισιτηρίων εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.