- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Πώς προσεγγίζει ο Έκτορας Λυγίζος τις Βάκχες του Ευριπίδη;
O σκηνοθέτης μας συστήνει την παράσταση που θα ανέβει στην Επίδαυρο
«Διαφορετικοί άξονες καθόρισαν την προσέγγισή μας. Ο βασικός είναι το πώς μεμονωμένα άτομα συντονίζονται σε ένα σύνολο και μια φωνή. Το πώς δηλαδή χρησιμοποιώντας κομμάτια της προσωπικότητάς σου μπαίνεις σε μια δουλειά συνόλου. Αυτή η διαδικασία θα είναι εμφανής και στην παράσταση.
Άλλος άξονας είναι η σχέση μεταξύ αυτού που οδηγεί και αυτού που ακολουθεί – μια σχέση που αλλάζει στην πορεία. Εξερευνάμε επίσης σε ποιο βαθμό ο Διόνυσος είναι το alter ego του Ευριπίδη, αλλά και του σκηνοθέτη. Θέλουμε να παρατηρήσουμε πως μέσω της επιρροής του στον Πενθέα επηρεάζει και παρασύρει και το θεατή.
Το πώς ο Πενθέας, μια περίκλειστη προσωπικότητα που συμβολίζει την αντίσταση στους εισβολείς και στο ξένο, επηρεάζεται από την είσοδο του Διονύσου. Μια τέτοια στάση δεν είναι μόνο θεατρική, αλλά έχει και την κοινωνική της αναγωγή. Ο Πενθέας είναι ένας προσκολλημένος άνθρωπος, πιστός σε έναν κανόνα, και υποφέρει από αυτό. Στο πρωτότυπο ο Διόνυσος είναι τιμωρητικός. Για μένα όμως ο αφανισμός που προκαλεί δεν είναι το τέλος του κόσμου.
Δεν ξεκινάμε από την αναπαράσταση αλλά από την αφήγηση μέσω μιας ομάδας οκτώ ανθρώπων. Ακολουθούμε πιστά την πλοκή του έργου, μόνο που κάθε πρόσωπο δεν μένει πιστό στο χαρακτήρα αλλά εξελίσσεται στη διάρκεια της παράστασης και μπορεί να μπει σε κάποιον άλλο ρόλο ή στο χορό που παρακολουθεί την ιστορία.
Στην ουσία η παράσταση προκαλεί μια συνομιλία με το κοινό. Η φόρμα είναι η ιδεολογία της. Αυτό που πιστεύουμε είναι πως η ειλικρινής προσπάθεια να λύσεις ένα μυστήριο είναι δημιουργική και όχι η λύση της. Η παράσταση θέλει να είναι και μια μελέτη του αρχαίου θεάτρου. Πώς από ένα δρώμενο γύρω από μια φωτιά και έναν ιερουργό μετεξελίχτηκε σε τελετή θριάμβου και πώς έγινε το πέρασμα από τη θεατρική κυκλική σκηνή στο ημικύκλιο της Επιδαύρου, για παράδειγμα. Θέλουμε να περάσουμε από τη μετωπική αντιμετώπιση στην κυκλική, όπου ο αφηγητής χάνει με έναν τρόπο την απεύθυνση και ο θεατής λαμβάνει ενεργά μέρος στα δρώμενα.»
14-15/7. Συμπαραγωγή: Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου και ΔΗ-ΠΕΘΕ Λάρισας
Πρωταγωνιστούν: Ανθή Ευστρατιάδου, Έκτορας Λυγίζος, Βασίλης Μαγουλιώτης, Άρης Μπαλής, Αργύρης Πανταζάρας, Ανέζα Παπαδοπούλου, Μαρία Πρωτόπαππα, Χρήστος Στέργιογλου
Περισσότερες πληροφορίες στο greekfestival.gr/gr/home
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι δύο γνωστοί ηθοποιοί και σκηνοθέτες μιλούν για την παράσταση «Όταν έκλαψε ο Νίτσε» και για τη συνεργασία τους
Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Λίγο πριν από τη μαγνητοσκόπηση της παράστασής του ο stand up comedian μιλά στην Athens Voice γι’ αυτό το γλυκόπικρο κείμενο
«Η γνήσια, αυθεντική επαφή μεταξύ ηθοποιού και θεατή, είναι σαν να έχεις ρίξει ένα σημείωμα σε μια μπουκάλα στο πέλαγος και κάποιος την βρήκε»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.