- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Μια παράφωνη σοπράνο ανοίγει αυλαία στο «Θησείον»
Η Ναταλία Τσαλίκη μεταμορφώνεται σε Φλόρενς Φόστερ Τζένκινς
Μια τραγουδίστρια όπερας που συνεχώς φαλτσάρει, αλλά διατηρεί , παντός καιρού, αμετανόητη πίστη στον εαυτό της. Αυτή είναι η ηρωίδα της παράστασης «Φλόρενς Φόστερ Τζένκινς» που ανεβαίνει στη σκηνή του θεάτρου Θησείον, την Παρασκεύη 4 Νοέμβρη.
Σκηνοθέτης ο Γιάννος Περλέγκας ο οποίος, μετά την επιτυχία της παράστασής του «Ο Αδαής και ο Παράφρων», μεταφέρει στην σκήνη το ομώνυμο έργο του Stephen Temperley.
Η Φλόρενς, υπαρκτό πρόσωπο και διασημότερη φάλτσα σοπράνο στην ανθρώπινη ιστορία, ενσαρκώνεται επί σκηνής από μια … αγνώριστη Ναταλία Τσαλίκη, η οποία μεταμορφώνεται πλήρως για τις ανάγκες του έργου. Στο πλευρό της ο Προμηθέας Αλειφερόπουλος ως Κόσμε Μακ Μουν, συνοδός της Φλόρενς στο πιάνο.

«H τέχνη δεν μπορεί να κυβερνιέται από την περίσκεψη και τη σύνεση» ισχυρίζεται η Φλόρενς, και έτσι δικαιολογεί την εμμονή της να τραγουδά δημοσίως …Μότσαρτ. Πολλά χρόνια μετά τον θάνατό της, ο πιανίστας της, Κόσμε Μακ Μουν, διαλυμένος ψυχολογικά, προσπαθεί ακόμα να εξηγήσει το φαινόμενο Τζένκινς.
Η συνάντηση, στην Αμερική του 1929-1944, δύο τελείως διαφορετικών ανθρώπων, οι οποίοι ενώνονται μέσα στην μουσική, βρίσκοντας καταφύγιο μακριά από το φόβο και την αποδοκιμασία.
Η τυραννία του «σωστού» και του «λάθους», η πίστη και η έλλειψή της είναι ζητήματα που θίγει η παράσταση όπου τέχνη, αρρώστια, θάνατος και μνήμη βρίσκουν την δική τους θέση. Η τέχνη ως αντίδοτο ενάντια στην μοναξιά και το θάνατο, και η φθορά που προκαλεί αρρώστια και αποτυχία. Είναι, τελικά, ανέφικτα τα ιδεώδη της μουσικής;
Όπως υποστηρίζει η Φόστερ κατά την διάρκεια του έργου, «Σημασία έχει τι ακούμε εμείς μέσα στο κεφάλι μας».
Info: Φλόρενς Φόστερ Τζένκινς * Πρεμιέρα 4 Νοεμβρίου * έως 29 Ιανουαρίου, Παρ-Σαβ-Κυρ 21.00 * Θησείον, ένα θέατρο για τις τέχνες , Τουρναβίτου 7, Ψυρρή, 210-3255444 * Εισιτήρια: 15€ κανονικό, 10€ μειωμένο (φοιτητικό, ΑΜΕΑ, ανέργων, άνω των 65) *Ειδική τιμή 7€ μέχρι την πρεμιέρα
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η καλλιτέχνιδα μιλά για τα έργα «Καρυοθραύστης» και το «Ο Μίκυ και η παρέα του σώζουν τα Χριστούγεννα» στο Θεάτρο Αυλαία στον Πειραιά
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.