More in Culture

Το πάθος της Ωραίας Ελένης και του Μενελάου οδήγησαν σ' έναν ολέθριο πόλεμο

«Αγαπήσαμε μ’ έναν έρωτα πάθους που ήταν περισσότερο από έρωτας»

Κωστής Καζαμιάκης
Κωστής Καζαμιάκης
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Το πάθος της Ωραίας Ελένης και του Μενελάου οδήγησαν σ' έναν ολέθριο πόλεμο
© Κωστής Καζαμιάκης

Η Ωραία Ελένη στην αρχαία τέχνη

Γαλλική παροιμία: Αυτό που θέλει η γυναίκα, ο Θεός το τρέμει.
Friedrich Hegel (Κορυφαίος Γερμανός φιλόσοφος, 1770 – 1831). Κανένα μεγάλο επίτευγμα δεν είναι δυνατό χωρίς πάθος.
Έντγκαρ Άλλαν Πόε: Αγαπήσαμε μ’ έναν έρωτα πάθους που ήταν περισσότερο από έρωτας.
Βίνσεντ Βαν Γκογκ: Προτιμώ να πεθάνω από πάθος παρά από πλήξη και αδράνεια.

Αριστουργήματα της Αρχαίας Ελληνικής Τέχνης

Όψη Α' ερυθρόμορφου κρατήρα από Τάραντα Απουλίας. ~ 380 π.Χ. Ύψος 0.334μ. Η Ωραία Ελένη καθιστή και ο Πάρις όρθιος. Η Ωραία Ελένη κρατά ριπίδι με το δεξί χέρι ενώ με το αριστερό ανοίγει κιβώτιο με στέμμα και άλλα κοσμήματα που της πρόσφερε ο Πάρις. Οι δύο νέοι κοιτάζονται στα μάτια. Αποδίδεται στον Ζωγράφο της Στοκχόλμης.

Λεπτομέρεια από Αττικό Ερυθρόμορφο Κρατήρα. ~ 450 π.Χ. Διάμετρος 0.302 μ.

Παριστάνεται, στο κέντρο, η Ωραία Ελένη που προσπαθεί να ξεφύγει από τον Μενέλαο. Εκείνος την ακινητοποιεί πατώντας την άκρη του ενδύματος της. Τυφλωμένος από την ομορφιά της  και τον πόθο γι' αυτήν  χαλαρώνει, «παραλύει» και του φεύγει το σπαθί από το χέρι. Στην άκρη αριστερά η θεά της ομορφιάς Αφροδίτη με το χρυσό σκήπτρο της. Απορεί με τη συμπεριφορά του Μενελάου και ο γιος της Έρως υπερίπταται για να συγκρατήσει τον μαινόμενο ξανθό Μενέλαο.

Έχουμε στην ίδια παράσταση απεικόνιση της ωραιότερης θεάς (Αφροδίτη) και της ωραιότερης θνητής (Ελένη).

Ο Αττικός κρατήρας βρέθηκε στην Εγναζία Ιταλίας.

Εκτίθεται στον Λούβρο.

Αποδίδεται στον «Ζωγράφο του Μενελάου».

Προτομή του γλύπτη Αντόνιο Κανόβα. Κεφάλι Ωραίας Ελένης. Victoria and Albert Museum, London.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY