- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Κρυμμένος δαίμονας αποκαλύφθηκε σε πίνακα του Joshua Reynolds
Μετά από έξι μήνες συντήρησης ήρθε στο φως ένα μυστικό 230 ετών
Ένας κρυμμένος δαίμονας αποκαλύφθηκε σε πίνακα του Joshua Reynolds μετά από 230 χρόνια - Εργασίες συντήρησης έξι μηνών έφεραν στο φως το μυστικό
Ο «Θάνατος του Καρδινάλιου Μποφόρ», ένας πίνακας του Σερ Τζόσουα Ρέινολντς που απεικονίζει μια σκηνή από το έργο του Σαίξπηρ «Ερρίκος VI, Μέρος 2», προκάλεσε διαμάχη όταν πρωτοεμφανίστηκε το 1789, εξαιτίας ενός δαίμονα που κρυβόταν στις σκιές του.
Η επιλογή να συμπεριλάβει τη φιγούρα με την απαίσια εμφάνιση σόκαρε το κοινό της εποχής. Ο δαίμονας τελικά κρύφτηκε κάτω από στρώματα μπογιάς και βερνικιού, δημιουργώντας μυστήριο γύρω από τον πίνακα μέχρι φέτος, όταν ο δαίμονας επανεμφανίστηκε μετά από ένα έργο αποκατάστασης από το National Trust, μια αγγλική φιλανθρωπική οργάνωση για τη διατήρηση της τέχνης.
Χρειάστηκαν έξι μήνες για να αποκαλύψει τον δαίμονα και να ζωντανέψει τον υπόλοιπο πίνακα η συντηρήτρια, Σόφι Ρέντινγκτον, είπε η Έμιλι Νάιτ, επιμελήτρια του Petworth House and Park στο Δυτικό Σάσεξ της Αγγλίας, όπου εκτίθεται το έργο, σύμφωνα με τη New York Times.
Ο πίνακας, που έχει διαστάσεις περίπου 5 πόδια επί 7 πόδια, αποτυπώνει μια σκηνή από έργο του Σαίξπηρ που διαδραματίζεται κατά τη διάρκεια της ζωής του βασιλιά Ερρίκου ΣΤ', ο οποίος διαδέχθηκε τους θρόνους της Αγγλίας και της Γαλλίας πριν από την ηλικία του ενός έτους. Στο δεύτερο από τα τρία έργα της σειράς, ο Ερρίκος VI γίνεται μάρτυρας του θανάτου του καρδινάλιου Μποφόρ και η σκηνή, στην Πράξη III, Σκηνή III, απεικονίζεται στον πίνακα.
Πολλοί θεατές εκείνη την εποχή αναστατώθηκαν από την απεικόνιση του δαίμονα
Όταν ο πίνακας παρουσιάστηκε στην Πινακοθήκη Σαίξπηρ το 1789, η κυριολεκτική απεικόνιση του δαίμονα από τον Ρέινολντς αναστάτωσε ορισμένους θεατές που θεώρησαν ότι δεν έπρεπε να συμπεριληφθεί επειδή δεν ήταν χαρακτήρας στο έργο του Σαίξπηρ. «Θα μπορούσατε να το κάνετε αυτό στη λογοτεχνία και την ποίηση, θα μπορούσατε να το κάνετε αυτό με λόγια, αλλά δεν ήταν κατάλληλο στις εικόνες», είπε η Νάιτ.
Ο Τζον Τσου, επιμελητής του National Trust, δήλωσε σε δελτίο τύπου ότι ο πίνακας είχε προκαλέσει περισσότερη διαμάχη από οποιοδήποτε άλλο έργο που εκτίθεται. «Υπήρχαν ακόμη και άνθρωποι που υποστήριξαν ότι θα έπρεπε να είχε ζωγραφιστεί», είπε ο κ. Τσου, αναφερόμενος στον δαίμονα, «αν και τα αρχεία των συνομιλιών με τον καλλιτέχνη δείχνουν ότι αντιστάθηκε σε τέτοιες απόπειρες να αλλάξει το έργο».
This #Halloween, the devil’s in the detail…
— National Trust (@nationaltrust) October 31, 2023
Conservators have uncovered a monstrous fiend, which has lurked unseen in a Reynolds painting for years.
Can you spot it lurking in the shadows? pic.twitter.com/SsWdFCDoAq
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.