- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Όλη η ιστορία του μπλε χρώματος στο Μουσείο Ηρακλειδών
Οι ανακαλύψεις από την Αρχαία Ελλάδα μέχρι τη σύγχρονη εποχή
Το «Συμπόσιο για την Ιστορία, Τεχνολογία και Έρευνα του Μπλε Χρώματος» στο Μουσείο Ηρακλειδών με αφορμή την έκθεση «Η Μπλε Ώρα» της Όλγας Αλεξοπούλου
Πόση ιστορία μπορεί να κουβαλάει ένα χρώμα; Αυτό θα ανακαλύψουμε στις 9 Νοεμβρίου στο Μουσείο Ηρακλειδών (Ηρακλειδών 16, Θησείο) και στο «Συμπόσιο για την Ιστορία, Τεχνολογία και Έρευνα του Μπλε Χρώματος», το οποίο θα ακολουθήσει όλη τη διαδρομή του μπλε χρώματος στην πορεία των χρόνων, μέχρι και τις μέρες μας.
Αφετηρία θα αποτελέσει η Αρχαία Ελλάδα. Παρά το γεγονός ότι η διαδεδομένη άποψη είναι ότι οι Αρχαίοι Έλληνες δεν ήρθαν ποτέ σε επαφή με το μπλε, στην πραγματικότητα το συναντάμε για πρώτη φορά στα γραπτά του Θεόφραστου από την Ερεσό, διαδόχου του Αριστοτέλη στο Λύκειο, και στις μπλε χρωστικές τους. Το ιστορικό ταξίδι συνεχίζεται στην Ασία και στα εξελιγμένα μπλε των εργαστηρίων κεραμικής του Ιράν και της Κίνας, για να φτάσουμε στον Μεσαίωνα και τις μυστικές συνταγές για το μπλε.
Οι εξελίξεις στο μπλε, όμως, δεν σταμάτησαν εκεί, αλλά φτάνουν έως την εποχή μας. Το 2009 ένας καθηγητής και ένας σπουδαστής του Πανεπιστημίου του Όρεγκον ανακάλυψαν τυχαία το μπλε YInMn, την πρώτη ανόργανη μπλε χρωστική για περισσότερα από 200 χρόνια. Ακόμα πιο πρόσφατα, έχουμε το Quantum Blue, που δημιουργήθηκε από νανοκρυστάλλους quantum dots, τις πιο καθαρές φθορίζουσες έγχρωμες ουσίες που μπορεί να βρει κανείς πάνω στη γη. Η νέα αυτή χρωστική δημιουργήθηκε από την Ελληνίδα ζωγράφο Όλγα Αλεξοπούλου, της οποίας η περιοδική έκθεση «Η Μπλε Ώρα» του Μουσείου Ηρακλειδών (25 Σεπτεμβρίου έως 24 Νοεμβρίου) αποτέλεσε και την αφορμή για το Συμπόσιο.
Η μέρα θα κλείσει με την παρουσίαση «Ζωγραφίζοντας με το Φως». Με αυτήν θα ενημερωθούμε για όλες τις εξελίξεις της προηγμένης τεχνολογίας και πώς μία ομάδα επιστημόνων έχει βρει έναν τρόπο να αναπαράγει το ακριβές και πλήρες φάσμα του φωτός που μπορούν να δουν οι άνθρωποι, σε οθόνες που φτιάχνονται με νανοτεχνολογία.
Στο «Συμπόσιο για την Ιστορία, Τεχνολογία και Έρευνα του Μπλε Χρώματος» θα συμμετέχουν οι Κωνσταντίνος Μπέλτσιος (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων), Θωμάς Κατσαρός (Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο), Γιώργης Μαγγίνης (Μουσείο Μπενάκη), Kaori Takahashi (Tokyo University of the Arts), Γεώργιος Μαστροθεόδωρος (Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος»), Σταμάτης Μπογιατζής (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής), Steven Patterson (Derivan), Mas Subramanian (Oregon State University), Μαρία Χατζηδάκη (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής), Jason Hartlove (Nanosys).
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.