Πολιτισμος

Ο φιλόσοφος Ρ. Βάνεγκεμ για τις συλλήψεις στο ΕΜΠΡΟΣ

«Πρόθεση σκοταδισμού ασύμβατου με το δικαίωμα στον πολιτισμό»

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
52804-107480.jpg

«Όταν μια κυβέρνηση καταστέλλει την ελευθερία της τέχνης και την ελευθερία της έκφρασης, δεν έχει πια το δικαίωμα να οικειοποιείται το όνομα της δημοκρατίας, γίνεται η έκφραση ενός ολοκληρωτισμού τον οποίο είναι νόμιμο να παλεύεις. Η σύλληψη των μελών του θεάτρου Εμπρός αποκαλύπτει την πρόθεση ενός σκοταδισμού ασύμβατου με το δικαίωμα του καθενός στην εκπαίδευση και τον πολιτισμό. Απομένει στον καθένα να του εναντιωθεί και να προωθήσει τους χώρους πολιτισμού σαν χώρους που πρέπει να σωθούν από τις μαφιόζικες εταιρείες της ιδιωτικοποίησης και της αυτοκρατορίας του εμπορεύματος», δήλωσε ο φιλόσοφος-συγγραφέας, Ραούλ Βανεγκέμ με αφορμή τις χθεσινές συλλήψεις στο θέατρο ΕΜΠΡΟΣ.

O Ραούλ Βάνεγκεμ γεννήθηκε και μεγάλωσε στην πόλη Λεσίν του Βελγίου το 1934. Σπούδασε στις Βρυξέλλες λατινική φιλολογία και άρχισε να διδάσκει στο πανεπιστήμιο. Το 1960 συνάντησε τον Γκυ Ντεμπόρ και προσχώρησε στην Καταστασιακή Διεθνή. Το 1967 έγραψε ένα από τα θεμελιώδη κείμενα της ομάδας, την «Πραγματεία για την τέχνη του βίου προς χρήση των μελλοντικών γενεών», ενώ αρθρογραφούσε τακτικά στο ομώνυμο έντυπο της ομάδας. Το 1970 ήρθε σε ρήξη με τον Ντεμπόρ και από τότε οι δύο φιλόσοφοι δεν ξαναβρέθηκαν ποτέ.

Λ.Χ.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημήτρης Φιλιππίδης: Συνέντευξη με τον νέο ηθοποιό
Δημήτρης Φιλιππίδης: «Το χιούμορ είναι το πιο αποτελεσματικό κοινωνικό εργαλείο. Μιλάω και προσωπικά»

Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.