Θεματα

Όλα τα νόστιμα που φάγαμε φέτος το καλοκαίρι στα νησιά των διακοπών μας

Η θάλασσα ως γνωστόν ανοίγει την όρεξη...

Νενέλα Γεωργελέ
ΤΕΥΧΟΣ 839
9’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Τους πιο φρέσκους αχινούς, είναι γνωστό, τους πιάνεις μόνος σου. Με πολλές βουτιές μαζέψαμε αρκετούς και τους κάναμε μακαρονάδα. Μας πέτυχε!

Από τις Κυκλάδες έως την Κρήτη και από το Πόρτο Χέλι μέχρι την Κέρκυρα και την Ικαρία όλα όσα φάγαμε το καλοκαίρι του 2022 και μας ενθουσίασαν!

Κοιτάω τις φωτογραφίες του καλοκαιριού στο κινητό και βλέπω ανάκατα θάλασσες, κρινάκια, αμμουδιές και χωριάτικες, πρόσωπα γελαστά και κατσικάκια στον ξυλόφουρνο, βαρκούλες και ντολμαδάκια μια σταλιά, μπιτς μπαρ και μπίρες και μεζέδες και γαβράκια και δεν ξέρω τι να …πρωτοκλάψω. Κι αυτό το ελληνικό καλοκαίρι το δοξάσαμε όπως του (και μας) άξιζε. Τα είδαμε, τα κολυμπήσαμε, τα ήπιαμε και τα φάγαμε όλα. Πίσω στην Αθήνα, μιλάμε με τους φίλους και οι περισσότεροι συμφωνούμε πως στα νησιά οι τιμές ήταν λίγο τσιμπημένες (κάποιοι μιλούν και για αυξήσεις του 30%), τα λεφτά φέτος τα πήραν τα grill houses (δηλαδή οι ψησταριές και τα σουβλατζίδικα) καθώς και τα σούπερ μάρκετ, και πως ήταν πολλοί αυτοί που φέτος μειώσανε τις φαγοποτικές εξόδους και φόρτωναν το ψυγείο στο ενοικιαζόμενο ή στο οικογενειακό - φιλικό εξοχικό που τους φιλοξένησε.

Εντύπωση μεγάλη μου έκανε η αχαλίνωτη «γκουρμεδοποίηση» των νησιών και όχι μόνο (και στην ενδοχώρα, όπως στην Πελοπόννησο που κινήθηκα εγώ το ίδιο συνέβη), με τις new age ταβέρνες να έχουν πιάσει πόστο εκεί που παλιά βρίσκαμε την ταβέρνα της Ποθητής, Σεβαστής, Μαριγούλας, ενώ τα σεβίτσε, τα καρπάτσιο, τα σούσι και τα bao bun είχαν περίοπτη θέση στον κατάλογο ακόμη και στο τελευταίο παραθαλάσσιο ταβερνάκι. Δεν ξέρω για εσάς, όμως εμένα, το καλοκαίρι και στις διακοπές μου, μου αρέσει η «νηστεία» από το fine dining, εξακολουθώ να αναζητώ το αυθεντικό, απλό και υπέροχο και την πολλή την πίκλα δεν την αντέχω, οπότε τα έψαξα και τα (ξανα)βρήκα τα στέκια τα σωστά και, ναι, αυτά έχουν παραμείνει όπως πάντα με όλα τους τα ωραία και με τιμές κάτι παραπάνω από φιλικές. Όπως και να ’χει, σας παραθέτω ένα γευστικό πανόραμα από τις διακοπές που πήγαμε όλοι εδώ στην Athens Voice και εύχομαι καλή, καινούργια,αθηναϊκή σεζόν.

IΟΣ

Κεφτέδες, μελιτζάνες, πατάτες, σαλάτα με νιώτικο τυρί τρώγαμε κάθε μέρα στον Κούκο, στην παραλία της Αγίας Θεοδότης.
Πήγαμε στο πανηγύρι του Άι Γιάννη στην παραλία της Ψάθης και φάγαμε γίδα βραστή με τη σούπα της, που μας πρόσφερε ο Δημήτρης Λιάκος, μέλος της επιτροπής των κατοίκων που επιμελήθηκαν τα καζάνια της προσφοράς

ΣΠΕΤΣΕΣ

ΣΙΦΝΟΣ

Η Cantina στη Σίφνο
Πολύ σκαλί, αλλά χαλάλι...
...για όλα τα καταπληκτικά και zero waste που φάγαμε στην Cantina του Γιώργου Σαμοίλη στα Σεράλια.

ΑΙΓΙΝΑ

Στο «μυστικό» κήπο του Il Posto στο χωριό Κυψέλη ήπιαμε ωραία ροζέ με άφθαστο vitello tonnato.

ΔΟΝΟΥΣΑ

Μετά τις βουτιές, μαζί με όλο το νησί, όλοι για τον Μήτσο και το άχαστο μπιφτέκι του.

ΧΑΝΙΑ

Τη διάσημη μπουγάτσα του Ιορδάνη την τρώγαμε το πρωί κατευθείαν από το καράβι και τα ξημερώματα μετά τα ποτά στο λιμάνι.

ΠΑΡΟΣ

Στον Αμπελά και στο Blue Oyster φάγαμε την πιο αλάδωτη τηγανιά από μικρόψαρα  μαζί και κρεμμύδια – ξέρουν να τηγανίζουν οι Τσαχπίνηδες.
Στον Αμπελά και στο Blue Oyster φάγαμε την πιο αλάδωτη τηγανιά από μικρόψαρα μαζί και κρεμμύδια – ξέρουν να τηγανίζουν οι Τσαχπίνηδες.

ΝΑΞΟΣ

Την πιο ωραία ναξιώτικη σαλάτα με ξινότυρο την πετύχαμε στον Γιαννούλη, στον Άγιο Προκόπη.

ΗΡΑΚΛΕΙΑ

Βλητοκορφές τσιγαριαστές με ξινομυζήθρα Ηρακλειάς φάγαμε στην ταβέρνα - ωδή στις Κυκλάδες Αρακλειά του Γιάννη Γαβαλά.

ΚΕΡΚΥΡΑ

Τα πιο νόστιμα σύκα του καλοκαιριού τα γευτήκαμε στο χωριό Αυλιώτες, από τα χέρια της γιαγιάς Ευτέρπης.

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ

Στο Ληξούρι και στο Κτήμα του Σκλάβου ήπιαμε τα υπέροχα κρασιά του και συνοδεύσαμε με ντόπια μεζεδάκια.

ΑΜΟΡΓΟΣ

Μουσακά, με τις τηγανιτές πατάτες «κορώνα» στο κεφάλι του, φάγαμε στο Capetan Dimos στα Κατάπολα

ΠΟΡΤΟ ΧΕΛΙ

Στο Ουζερί του Ψαρά βρήκαμε τη χαρά μας τρώγοντας ψαρικά πεντάφρεσκα, πεντανόστιμα, πάμφθηνα!

ΙΚΑΡΙΑ

Άρτεμις λένε το ταβερνάκι στις Κάτω Ράχες, κι εμείς φτάσαμε μέχρι εκεί για το ντόπιο κατσικάκι και τις μακαρούνες με τυρί.

ΜΗΛΟΣ

Στα Μανδράκια και στο υπέροχο μεζεδοπωλείο Μέδουσα, εκεί όπου ο ουρανός συναντά τη θάλασσα, ήπιαμε υπέροχα κρασιά μέχρι να φτάσουν στο τραπέζι τα λιαστά χταπόδια.

ΤΗΝΟΣ

Στην παραλία του Αγίου Φωκά και στη Μαραθιά, από τα πιο περιζήτητα στέκια του νησιού, φάγαμε καρπάτσιο γαρίδας με πίκλες σταφύλι-ροδάκινο και σορμπέ από τα χέρια του Μιχάλη Μάρθα.