- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Με το νέο Citroen C4 Hybrid σε ένα ξεκούραστο οδοιπορικό στη Νότια Στερεά Ελλάδα
Ένα απολαυστικό και ξεκούραστο ταξίδι πολλών εκατοντάδων χιλιομέτρων
Citroen C4 Hybrid: Ένα εξαιρετικά λειτουργικό και άνετο αυτοκίνητο, ιδανικό για ταξίδια και μακρινές αποστάσεις
Ταξιδεύοντας
* Από την Ναύπακτο μέχρι την Λιβαδειά, κάνεις διαδρομές που σου θυμίζουν τις απαράμιλλες Ελληνικές ομορφιές της φύσης. Ακόμα και όταν απομακρύνεσαι από την θάλασσα μπαίνοντας στο ορεινό όγκο, σχεδόν πάντα το βλέμμα σου θα έχει οπτική επαφή μαζί της!
* Το νέο υβριδικό Citroen C4 είναι το αυτοκίνητο που σου λέει «απόλαυσε το ταξίδι σου και την όμορφη ελληνική φύση και ιστορία!»
Από την Ναύπακτο στη Λιβαδειά
* Αφετηρία η ιστορική Ναύπακτος, η οποία είναι μία ιδιαίτερα όμορφη παραθαλάσσια πόλη, καστροπολιτεία, εμπορικό κέντρο, αλλά και σημείο αναφοράς σε οτιδήποτε σχετίζεται με τον θερινό ή χειμερινό τουρισμό στην Δυτική Ελλάδα. Κι αυτό γιατί είναι ένα από τα πάμπολλα σημεία της Ελλάδας που έχουν το πλεονέκτημα να συνδυάζουν βουνό και θάλασσα. Και τι μέρη μάλιστα! Με την Ορεινή Ναυπακτία «στην πλάτη της», ένα εξαιρετικής και σπάνιας ομορφιάς ορεινό όγκο που σε καλεί οποιαδήποτε περίοδο του έτους, μέχρι τα παραλίες της Αιτωλίας, του Κορινθιακού αλλά και της απέναντι όχθης στις ακτές της Πελοποννήσου. Μία πόλη με μεγάλη ιστορία, που λόγω της στρατηγικής της θέσης έγινε θιασώτης πολλών μαχών, κατακτητών και άλλαζε χέρια εξουσίας, η Ναύπακτος διατήρησε ένα μίγμα πολιτισμού, αντρειοσύνης και εμπορικής ευμάρειας ακόμα και σήμερα. Τίποτα τυχαίο αν αναλογιστούμε ότι αποτελεί μία από τις αρχαιότερες ελληνικές πόλεις που γνώρισε περιόδους μεγάλης ακμής και συνδέθηκε με σημαντικά ιστορικά γεγονότα, ενώ δίκαια έχει χαρακτηριστεί ως παραδοσιακός οικισμός.
Την περίοδο του Βυζαντίου η πόλη ονομαζόταν από τους Έλληνες Έπακτος (ή Έπαχτος) και από τους Φράγκους κατακτητές ως Λεπάντο. Αν βρεθείτε στο λιμανάκι της, περάστε δίπλα από το άγαλμα του Μιγκέλ ντε Θερβάντες και βγείτε στην παραλία από την πύλη που είναι μπροστά σας. Γυρίστε την πλάτη σας στον Κορινθιακό, και υψώστε περιγραφικά το βλέμμα σας από τα τείχη που υπάρχουν μπροστά σας και τα οποία εκτείνονται ως το κάστρο που δεσπόζει σε υψόμετρο 200 μέτρω από το σημείο που βρίσκεστε. Κλείστε τα μάτια και αφεθείτε υπό τον ήχο των κυμάτων να μεταφερθείτε στους περασμένους αιώνες… Σημαντικό: Η Ναυμαχία της Ναυπάκτου που έγινε το 1571 που έλαβε χώρα στην είσοδο του Πατραϊκού κόλπου με την μεγάλη νίκη των χριστιανών εναντίον των Τούρκων απετέλεσε ορόσημο για την ιστορία της Ευρώπης γιατί αναχαιτίσθηκε η απειλητική για την Ευρώπη τουρκική ναυτική δύναμη.
* Δεύτερος σταθμός το Ευπάλιο, που βρίσκεται στο Νοτιοδυτικό άκρο του Νομού Φωκίδας, κοντά στη λίμνη του Μόρνου. Είναι χαρακτηριστικό χωριό με παραδοσιακές πέτρινες κατοικίες, γραφικές πλατείες και έναν ήρεμο χαρακτήρα που το καθιστά ιδανικό για χαλάρωση και επαφή με τη φύση. Η περιοχή προσφέρει καταλύματα και ταβέρνες όπου μπορείς να απολαύσεις τοπική κουζίνα. Από εδώ ξεκινάει μια όμορφη ορεινή διαδρομή που καταλήγει σε υπέροχα μονοπάτια και λίμνες, κατάλληλα για πεζοπορία και φωτογραφία. Η μεγάλη έκταση πρασίνου που το καλύπτει, σε κάνει να ηρεμήσεις και να νοιώσεις πως είναι πραγματικά η ξεκούραση.
Το Ευπάλιο αναφέρεται για πρώτη φορά στην ιστορία από τον Θουκυδίδη κατά τον Πελοποννησιακό πόλεμο. Το όνομά του προέρχεται το Ευ (καλός) και πάλη δηλ. έβγαζε καλούς παλαιστές ή Ευ (καλός) και πόλιον (δηλαδή μικρή πόλη) γιατί στην αρχαία ιστορία αναφέρεται ως Ευπόλιον. Καταλαμβάνει έκταση 22.200 στρεμμάτων περίπου και έχει 768 κατοίκους. Τους καλοκαιρινούς μήνες ο πληθυσμός ξεπερνάει τους 2.500 κατοίκους, ενώ απέχει μόνο 30 χλμ από την Πάτρα.
* Επόμενος προορισμός η Ιτέα είναι μια παραλιακή πόλη στη Βοιωτία, γνωστή για την όμορφη παραλία της με καθαρά γαλάζια νερά και μεγάλη προβλήτα. Είναι ιδανική για κολύμπι, θαλάσσια σπορ και χαλάρωση. Το λιμάνι της φιλοξενεί καΐκια και ψαράδικα, ενώ η περιοχή διαθέτει όμορφα cafe και ταβέρνες με φρέσκα θαλασσινά. Έχει μια ζωντανή ατμόσφαιρα και είναι αγαπημένος προορισμός τόσο για οικογένειες όσο και για νεότερους ταξιδιώτες.
Νέα σχετικά πόλη η Ιτέα , αφού ιδρύθηκε το 1830, μπόρεσε χάρη σε μια σειρά ευνοϊκών συγκυριών, να εξελιχθεί γρήγορα σε σημαντικό εμπορικό-διαμετακομιστικό κέντρο. Ο πληθυσμός της σήμερα φτάνει τους 9.000 κατοίκους.
Η πρόσβαση στην πόλη είναι ευχερής, τόσο από τη θάλασσα - διαθέτει καλό επιβατικό - εμπορικό λιμάνι-, όσο και από την ξηρά, καθώς συνδέεται με τις μεγάλες οδικές αρτηρίες της χώρας. Αποτελεί την έξοδο προς την θάλασσα, όχι μόνο του Νομού - επίνειο της Άμφισσας και των Δελφών-, αλλά και της Κεντρικής Ελλάδος.
* Μέσα από τα εκπληκτικά ορεινά τοπία της Φωκίδας, φτάνει κανείς σε μια πόλη βυθισμένη στην παράδοση και τη ναυτική ιστορία. Το Γαλαξίδι είναι μια από τις πιο γραφικές πόλεις κατά μήκος της νότιας ακτής της κεντρικής Ελλάδας. Τα δύο φυσικά λιμάνια του Γαλαξιδίου, η Αγορά και ο Χηρόλακας, κάποτε αποτελούσαν καταφύγιο για γενναίους ναυτικούς από τα ταραγμένα νερά της περιοχής. Σήμερα, τα Ναυτικά και Λαογραφικά μουσεία της πόλης αποτελούν φύλακες του ιστορικού παρελθόντος της πόλης, προσφέροντας μια ματιά στην κληρονομιά της.
Το Γαλαξίδι είναι ένα εμβληματικό παραθαλάσσιο χωριό με ιδιαίτερη αρχιτεκτονική και ιστορία, χτισμένο σε ένα μικρό κόλπο με το ίδιο όνομα. Είναι γνωστό για τα γραφικά σοκάκια του, τις παλιές λιθόστρωτες πλατείες και τα παραδοσιακά πέτρινα σπίτια με τις κεραμοσκεπές. Το Γαλαξίδι διαθέτει υπέροχες ταβέρνες και καφέ, όπου μπορείς να απολαύσεις φρέσκα ψάρια και θαλασσινούς μεζέδες. Είναι ιδανικό για περπάτημα, φωτογράφιση και εμπειρία αυθεντικής ελληνικής φιλοξενίας. Είναι επίσης ένας ιστορικός τόπος με σημαντική ναυτική παράδοση.
Σημεία ενδιαφέροντος κατά τη διαδρομή
- Το κάστρο της Ναυπάκτου που δεσπόζει σε υψόμετρο 200 μέτρω από το λιμάνι της πόλης.
- Η παραλιακή βόλτα στα δύο λιμανάκια του Γαλαξιδίου.
- Μονή Οσίου Λουκά, μια ιστορική μονή που βρίσκεται κοντά στην περιοχή.
- Αν έχετε χρόνο, μπορείτε να κάνεις μια σύντομη στάση στους Δελφούς, ένα από τα σημαντικότερα αρχαιολογικά μνημεία της Ελλάδας, με τον περίφημο Απόλλωνα και το Μαντείο.
- Τελευταία στάση η Λιβαδειά. Μόλις φτάσετε φροντίστε να πιείτε έναν καφέ στις Πηγές Κρύας, ενώ μπορείτε να επισκεφθείτε επίσης το Αρχαιολογικό Μουσείο ή να απολαύσετε πλούσιο γεύμα ή δείπνο σε μια από τις τοπικές ταβέρνες.
Trip Info
* Ξεκινάς από τη γραφική Ναύπακτο, μια ιστορική πόλη με πλούσια ναυτική παράδοση και μοναδική αρχιτεκτονική. Καθώς αποχωρίζεσαι το λιμάνι, ακολουθείς την Εθνική Οδός με κατεύθυνση προς ανατολικά.
* Από Ναύπακτο στην Αράχωβα (περίπου 120 χλμ, 2 ώρες και 15 λεπτά) Περνάς από την περιοχή της Δωρίδας, με μαγευτικά τοπία και παραδοσιακούς οικισμούς. Φθάνοντας στην Αράχοβα, θαυμάσεις το παραδοσιακό ορεινό τοπίο και το χιονισμένο τοπίο το χειμώνα ή τα καταπράσινα τοπία το καλοκαίρι.
* Από Αράχωβα στη Λιβαδειά (περίπου 20 χλμ, 30 λεπτά) Από την Αράχωβα συνεχίζεις την οδό προς Λιβαδειά, περνώντας από μοναδικά τοπία και μικρούς οικισμούς. Η διαδρομή είναι κατά μήκος της παλιάς Εθνικής Οδού, με γραφικά τοπία και πευκοδάση.
Στο τιμόνι του υπεράνετου και οικονομικότατου Citroen C4 Hybrid
* Κάναμε εκατοντάδες χιλιόμετρα σε κάθε οδικό δίκτυο. Παλιές Εθνικές Οδούς, εκτεταμένη οδήγηση σε επαρχιακό δίκτυο, αρκετά χιλιόμετρα σε χωματόδρομους και τέλος στον αυτοκινητόδρομο που μας έφερε στην Αθήνα.
* Και το νέο Citroen C4 Hybrid, την ανάρτηση του οποίου οι Γάλλοι αποκαλούν «μαγικό χαλί» δεν μας κούρασε στο παραμικρό, παρά την πολύωρη συνεχή οδήγηση.
* Όπλα του η ανάρτηση Advanced Comfort, και τα καθίσματα τεχνολογίας Citroen Advanced Comfort προσφέρουν απόλυτη άνεση, μετατρέποντας κάθε ταξίδι σε μια ήρεμη, χαλαρωτική εμπειρία, όπου οι επιβάτες αισθάνονται σαν να βρίσκονται μέσα σε μία πραγματική κάψουλα ηρεμίας.
* Αυτή η τεχνολογία χρησιμοποιεί τη λύση των Progressive Hydraulic Cushions (υδραυλικά στοπ προοδευτικής απόσβεσης), τα οποία απορροφούν τις ατέλειες του δρόμου, παρέχοντας μια αίσθηση ιπτάμενου χαλιού.
* Τα νέα C4 και C4X αποτελούν ένα «μίγμα» hatchback, coupe και SUV αυτοκινήτου και είναι διαθέσιμα με υβριδικά σύνολα 100 και 136 ίππων, αλλά και αμιγώς ηλεκτρικά με 136 και 156 ίππους.
* Στο εσωτερικό τα νέα καθίσματα τεχνολογίας Citroen Advanced Comfort, προσθέτουν επιπλέον άνεση στην οδήγηση ανεξάρτητα από το είδος και το μήκος της διαδρομής. Την άνεση των καθισμάτων εγγυάται και το επιπρόσθετο αφρώδες γέμισμα με πάχος 1,5 εκ, στο εσωτερικό του καθίσματος, παρέχοντας μια πιο ευχάριστη οδηγική εμπειρία, ακόμη και σε πολύωρα ταξίδια.
* Το νέο C4 διαθέτει μέχρι και 20 προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (Advanced Driver Assistance Systems / ADAS), που χρησιμοποιούν αυτοματοποιημένες τεχνολογίες όπως οι αισθητήρες και οι κάμερες, φροντίζοντας για την ασφάλεια κατά την οδήγηση.
* Η χωρητικότητα πορτμπαγκάζ είναι 380 λίτρα με χαμηλό κατώφλι (71,5 εκ.) και κάθετες πλευρές για ευκολότερη φόρτωση.
* Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, C4 Hybrid 136, χρησιμοποιούσε τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.2 λίτρων που συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων που βρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων e-DSC6 διπλού συμπλέκτη.
* Η μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, τοποθετημένη κάτω από το μπροστινό αριστερό κάθισμα, διατηρώντας αναλλοίωτο το χώρο των επιβατών και του πορτμπαγκάζ.
* Η συγκεκριμένη έκδοση είναι κατάλληλη για οδήγηση σε δρόμους αστικών περιοχών, καθώς το 50% της οδήγησης μπορεί να γίνει με λειτουργία ηλεκτροκίνησης, μειώνοντας το αποτύπωμα άνθρακα και το κόστος λειτουργίας.
* Η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν 5,4 λίτρα/100 χλμ σε τόσο απαιτητικό και δύσκολο οδικό δίκτυο, ενώ μέσα στην Αθήνα, για τις τρεις ημέρες που το χρησιμοποιήσαμε η κατανάλωση ήταν 4,6 λίτρα/100 χλμ.
Τιμή
* Το νέο C4 είναι διαθέσιμο σε όλο το δίκτυο της Citroen, με τιμή εκκίνησης 23.900 ευρώ για το C4 στην έκδοση hybrid 100hp YOU, ενώ παρέχεται και εργοστασιακή εγγύηση καλής λειτουργίας 5 ετών.
Εν κατακλείδι
* Πρόκειται για μία εξαιρετική πρόταση στην μικρομεσαία κατηγορία, με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, μοναδική άνεση και «προκλητικά» χαμηλή τιμή.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτος τερμάτισε ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Πιάστρι, τρίτος ο Νόρις, με τη McLaren να εξασφαλίζει τον τίτλο των κατασκευαστών
Ημερολόγια με φωτογραφίες που εκπέμπουν ιστορία και συναίσθημα
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.