- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Nissan και Honda: Τίτλοι τέλους στο deal συγχώνευσης ύψους 50 δισ.
Κατέρρευσαν τα σχέδια για τη δημιουργία της υπ' αριθμόν 3 αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο
Nissan και Honda: Τίτλοι τέλους στο deal συγχώνευσης ύψους 50 δισ. - Κατέρρευσαν τα σχέδια για τη δημιουργία της υπ' αριθμόν 3 αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο
Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες Nissan και Honda επισημοποίησαν σήμερα ότι εγκαταλείπουν τις συνομιλίες τους για μια συγχώνευση, τις οποίες είχαν αρχίσει το Δεκέμβριο με προοπτική να ενώσουν τις δυνάμεις τους στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Η Honda, ο ιαπωνικός γίγαντας του αυτοκινήτου, και η Nissan, η αντίπαλός του που αντιμετωπίζει σοβαρές χρηματοοικονομικές δυσχέρειες, είχαν αρχίσει στα τέλη του 2024 διαπραγματεύσεις για μια συγχώνευση, από την οποία θα μπορούσε να δημιουργηθεί η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.
Ωστόσο, έπειτα από συνομιλίες, «οι δύο όμιλοι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι, για να ευνοήσουν την ταχύτητα στη λήψη αποφάσεων και στην εκτέλεσή τους σε ένα όλο και πιο ασταθές περιβάλλον αγοράς (...), θα ήταν προσφορότερο να σταματήσουν τις συνομιλίες και να ακυρώσουν το πρωτόκολο συμφωνίας» που συνήψαν στα τέλη του 2024, αναφέρουν σε κοινή ανακοίνωσή τους.
Πόσα θα άλλαζε ένας «γάμος» των Nissan και Honda
Ο στόχος ήταν να ενωθούν οι δυνάμεις της Honda και της Nissan, που είναι αντιστοίχως η δεύτερη και η τρίτη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία πίσω από την πρώτη παγκοσμίως Toyota, ακόμα και να ενταχθεί στο σχέδιό τους αυτό μια τρίτη αυτοκινητοβιομηχανία, η Mitsubishi, ώστε να μπορούν να διαπραγματευθούν καλύτερα τη δαπανηρή και στρατηγική στροφή προς την ηλεκτροκίνηση.
Πρόκειται για ένα τομέα στον οποίο κυριαρχούν η αμερικανική Tesla και οι κινέζοι κατασκευαστές και όπου οι ιάπωνες κατασκευαστές, οι οποίοι είχαν επικεντρώσει μέχρι τώρα στα υβριδικά οχήματα (αυτά που συνδυάζουν θερμικούς και ηλεκτρικούς κινητήρες), έχουν καταγράψει σημαντική καθυστέρηση.
Ένας γάμος των Nissan και Honda θα επέτρεπε να υπάρξουν οικονομίες κλίμακας για να χρηματοδοτηθούν τόσο η έρευνα όσο και η εξέλιξη των βιομηχανικών εργαλείων. Η αρχική προοπτική ήταν να ενταχθούν οι δύο όμιλοι στους κόλπους μιας ενιαίας εταιρείας συμμετοχών.
Όμως η Honda, σε θέση ισχύος και της οποίας η χρηματιστηριακή κεφαλαιοποίηση είναι πέντε φορές ανώτερη, ζήτησε τελικά να μετατραπεί η Nissan σε απλή θυγατρική - ένα σενάριο απαράδεκτο για τη Nissan, που ήθελε να διαφυλάξει την αυτονομία της.
«Στο μέλλον, οι Nissan και Honda θα συνεργασθούν στο πλαίσιο μιας στρατηγικής σύμπραξης για να αντιμετωπίσουν την εποχή των εξηλεκτρισμένων και ευφυών οχημάτων προσπαθώντας (...) να μεγιστοποιήσουν την αξία» και τα ισχυρά σημεία των δύο ομίλων, διαβεβαίωσαν σήμερα στην κοινή ανακοίνωσή τους.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ημερολόγια με φωτογραφίες που εκπέμπουν ιστορία και συναίσθημα
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
22 άρθρα για τις εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.