- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Κι αν χειμωνιάσει; (λέμε, τώρα!)
Το να μιλάμε για σκληρές χειμωνιάτικες συνθήκες στη χώρα μας, όπου η ηλιοφάνεια ξεπερνά τα 2/3 των ημερών μιας χρονιάς, είναι προφανώς προϊόν υπερβολής. Ωστόσο ποτέ δεν ξέρεις, οπότε ας γνωρίζουμε τα βασικά
Καλό το χιόνι και οι εκδρομές και οι βόλτες στα όρη και τα βουνά, πλην, όμως, οι χειμωνιάτικες οδηγικές συνθήκες καθιστούν πιο απαιτητική, προσεκτική και το κυριότερο αμυντική την οδήγησή μας. Και δεν χρειάζεται να ζει κάποιος στη σαξονική γεωγραφική ζώνη για να «δικαιούται» να μιλάει για απαιτητικές χειμωνιάτικες συνθήκες. Ίσα-ίσα που σε χώρες σαν την Ελλάδα, όπου οι κάτοικοι είναι ασυνήθιστοι σε τέτοιες συνθήκες, μόνο «μία σταγόνα» είναι αρκετή να προκαλέσει χάος – πόσο μάλλον να χιονίσει για τα καλά.
Τι οφείλουμε να γνωρίζουμε;
Ιδιαίτερα τον χειμώνα, επιβάλλεται να επιβληθούμε στον εγωισμό μας. Όπως πάντα, δηλαδή, όταν πιάνουμε το τιμόνι! Πρέπει να μάθουμε να μην οδηγούμε επιθετικά, τη στιγμή μάλιστα που λόγω ολισθηρού συνήθως οδοστρώματος, είναι πολύ δύσκολο να προβλέψουμε τι θα συναντήσουμε. Πρέπει να είμαστε προνοητικοί, συγκεντρωμένοι και να αναμένουμε το ανεπάντεχο στον δρόμο προκειμένου να το αντιμετωπίσουμε με επιτυχία. Ακινητοποιημένα οχήματα μετά από στροφές, αγροτικά μέσα που κινούνται υπερβολικά σιγά και μας προκαλούν εκνευρισμό, συχνά όμως και ζώα που μπορεί να κινούνται στον δρόμο και να βρεθούν ξαφνικά μπροστά μας, είναι συνθήκες που εύκολα μπορούμε να συναντήσουμε.
Με συχνή δε την ολισθηρότητα του δρόμου λόγω βροχής, ή χιονόπτωσης, πρέπει να έχουμε καθαρό μυαλό και συγκεντρωμένη προσοχή για να τις αντιμετωπίσουμε με επιτυχία. Η ηρεμία μέσα στο αυτοκίνητο είναι απαραίτητη, όπως και η παντελής αποφυγή εκνευρισμού, ενώ η μουσική πρέπει να είναι σε κανονικά επίπεδα ακοής. Κι αυτά, σε συνδυασμό με την πλήρη αποφυγή επιθετικής οδήγησης, η οποία συχνά είναι προϊόν εκνευρισμού ή αλαζονείας. Όσον αφορά στην οδήγηση κάτω από δύσκολες καιρικές συνθήκες (δυνατή βροχή, χιόνι, πάγος) οι κινήσεις μας πρέπει να είναι απολύτως ελεγχόμενες, απαλές και όχι απότομες, οι αποστάσεις ασφαλείας μεγαλύτερες, και ο ρυθμός κίνησης εκείνος ώστε να μη διακινδυνεύουμε την ασφάλειά μας σε καμία περίπτωση.
Προετοιμασία του αυτοκινήτου
Είναι απαραίτητος ο προληπτικός έλεγχος στα παρακάτω τμήματα-σημεία του αυτοκινήτου προκειμένου οι διαδρομές να γίνονται με ασφάλεια και αξιοπιστία, χωρίς να επηρεάζεται η κατάσταση του αυτοκινήτου αλλά και του οδηγού/επιβατών.
1. Ελαστικά - αλυσίδες. Έλεγχος σωστής κατάστασης (πέλμα με βάθος αυλάκωσης μεγαλύτερο από τα 1,6 χιλ. που ορίζει ο ΚΟΚ) και πιέσεις αυτές που ορίζει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Αν κινείστε διαρκώς σε περιοχές με κακοκαιρία ή χιόνια, προτιμήστε λάστιχα άλλου τύπου (M+S ή άλλο) ανάλογα με τις συνθήκες των διαδρομών σας. Τις αλυσίδες πρέπει να τις έχετε μαζί σας μόνιμα! Οι αλυσίδες τοποθετούνται αποκλειστικά στον άξονα (ή και τους δύο άξονες) των τροχών όπως ακριβώς ορίζει/συνιστά ο κατασκευαστής κάθε αυτοκινήτου και αναφέρεται λεπτομερώς στο βιβλίο οδηγιών/συντήρησης. Είναι σημαντικό επίσης στη διάρκεια της διαδρομής με αλυσίδες να ελέγχετε τη σωστή κατάστασή τους και το δέσιμό τους μετά από λίγα χιλιόμετρα οδήγησης.
2. Σύστημα ψύξης κινητήρα. Απαραίτητο το αντιψυκτικό-αντιθερμικό για τη σωστή λειτουργία του κινητήρα, καθώς και ο πλήρης έλεγχος του συστήματος (κατάσταση ιμάντων, σωληνώσεων και σφικτήρων κ.ά.). Ο έλεγχος του συστήματος θέρμανσης/εξαερισμού είναι επίσης αναγκαίος για τη θέρμανση του οχήματος αλλά και για τον εξαερισμό-ξεθάμπωμα των τζαμιών.
3. Μπαταρία. Επειδή «παραδίδει το πνεύμα της» απροειδοποίητα κάποιο κρύο πρωινό, ελέγξτε την πριν την κακοκαιρία και την παγωνιά (το ειδικό βάρος του ηλεκτρολύτη στο συνεργείο σας, αν είναι ανοικτού τύπου), ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί ακόμη και στα κρύα χειμωνιάτικα πρωινά. Αν έχετε αμφιβολία αλλάξτε την πριν σας «προδώσει»...
4. Καθαριστήρες. Βεβαιωθείτε ότι καθαρίζουν σωστά χωρίς πρόβλημα και ότι στο δοχείο υγρού καθαρισμού υπάρχει αντιψυκτικό.
5. Φώτα. Ελέγξτε τη σωστή τους ρύθμιση. Αν ταξιδεύετε σε περιοχές με ομίχλη, επιβάλλεται η τοποθέτηση διαθλαστικών προβολέων (ομίχλης) από ειδικό, για άνεση και ασφάλεια.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
22 άρθρα για τις εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Ένα από τα πιο αεροδυναμικά ηλεκτρικά οχήματα στην κατηγορία του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.