- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Του Σωτήρη Ποσπορέλη
Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Σε δρόμους και στενά, σε πόλεις μαγικές κι άλλες όχι τόσο, τα βλέπεις μπροστά σου και σε καλούν. Δεν λες όχι και τα βγάζεις φωτό βρομερές και τίγκα στην ερασιτεχνία, γιατί, μπορεί από φακούς να μη σκαμπάζεις γρυ, αλλά, όταν δεις το όχημα το σωστό, το μάτι βγάζει σπίθες. Muscle cars: ταραντινίλα, αντρίλα, βαρβατίλα και σβέρκος κολλημένος στο προσκέφαλο! Αγριάδα βοερή και φοράδες με καπούλια και καπό larger than life δίχως περιθώριο αμφισβήτησης περί του ποιος είναι ο άντρας σε αυτό το garage. Όσο η Ευρώπη πολεμούσε τους χρυσαυγίτες προγόνους του Σόιμπλε, οι Αμερικάνοι εργάζονταν σκληρά γεμίζοντας καπό με βρομιά και ιπποσύνη. Και τους Αμερικάνους μπορείς να τους κατηγορήσεις για πολλά πράγματα, για τσιγγουνιά όμως όχι. Η ποσότητα παντρεύτηκε το μέγεθος και ζήσανε αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα, διότι στη Χώρα του Δύοντος Δολαρίου αμάξι κάτω των 3000 κυβικών ακούγεται σαν το μικρό μου πόνι στο μικρό σου σπίτι στο λιβάδι. Και κάπου εκεί στα τέλη του ’40, the first beast was unleashed: Oldsmobile Rocket 88! Ποίηση... Η πεμπτουσία της βρομιάς σε ένα όνομα: R-O-C-K-E-T! Πιο Τσακ Νόρις πεθαίνεις!
Και μετά; Χαμός! Charger RT, Torino GT, Firebird GTO, Buick GSX Stage I, Pontiac GTO Judge Ram Air IV, Plymouth Hemi 'Cuda, Camaro ZL1, Chevelle SS και όπως θα παίρνω τις στροφές… Η κακία σε 4 τροχούς! Τα γονίδια του Αμερικάνου δεν γνωρίζουν από σεμνότητα και ευρωπαϊκό καθωσπρεπισμό, και τα αμάξια του τα έκανε in your face σαν και του λόγου του. Τα 60s και τα 70s έβγαλαν μια στρατιά βρομερής δυσωδίας και υπεροπτικής αυτοκινούμενης αλητείας, συνοδευόμενη από αντίστοιχο street culture και youth attitude, και το ακούς παντού: στις κιθάρες, τα overdrive, τις κραυγές και τις αράδες μεθυσμένων ποιητών.
Μια εγγενής βρομιά που όμοιά της η ρόδα δεν ξαναματάδε, γιατί μετά ήρθαν οι βάτες και οι καμπύλες, και τα καυσαέρια, και ο Αμαζόνιος άρχισε να τα παίζει, και μαζί του και κάθε πικραμένος οικολόγος, και ο Άραβας ο πετρελαιάς την είδε μάγκας και σου λέει «εγώ μαλάκας είμαι, να τη βγάζω με την μπούργκα στο λιοπύρι», και αρχίσανε να πέφτουν οι βόμβες σαν τις μετοχές των ελληνικών τραπεζών. Και για να μην σ’ τα πολυλογώ, το stickshift έγινε automatic, τα πορτ μπαγκάζ μεγαλύτερα από τα καπό και βγήκε και το ηλεκτρικό… Και άντε να καυλώσεις με πρίζες και μπαλαντέζες! Άσε που το ρεύμα δεν μυρίζει, όταν το φουλάρεις. Κι έτσι καταλήξαμε πλέον να ανοίγεις περιοδικό αυτοκινήτου και να διαβάζεις ανέραστα κείμενα για ασφάλεια, λες και θα πάρεις μια ντουζίνα καπότες. Γιατί, φίλε μου, όταν μπαίνεις σε αντιπροσωπεία και σου πουλάνε entertainment system και ηλεκτρονικούς καθρέφτες, είναι σαν να πηγαίνεις σε ταβέρνα με κεράκια: Δεν θα το ευχαριστηθείς και θα πληρώσεις και παραπάνω.
Και τα έγραψα όλα αυτά απλώς για να σου πω ότι εκεί που περπατούσα σε δρόμους και στενά, και σε πόλεις άλλες μαγικές, κι άλλες όχι τόσο, τα είδα μπροστά μου και με κάλεσαν, και πήγα και τα έβγαλα φωτό βρομερή και τίγκα στην ερασιτεχνία, γιατί και από φακούς δεν σκαμπάζω γρυ, αλλά, όταν δω το όχημα το σωστό, το μάτι βγάζει σπίθες, και ήθελα να σ’ το πω και να τα δεις. Njoi!
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ημερολόγια με φωτογραφίες που εκπέμπουν ιστορία και συναίσθημα
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
22 άρθρα για τις εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.