Ελλαδα

Μέχρι πότε θα διαρκέσουν οι θερινές εκπτώσεις

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Μέχρι πότε θα διαρκέσουν οι θερινές εκπτώσεις
© ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΛΑΧΟΣ/ ΑΠΕ

Θερινές εκπτώσεις: Μέχρι πότε θα διαρκέσουν - Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές

Οι θερινές εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι την Τετάρτη 31 Αυγούστου.

Όπως επισημαίνει η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) τα εμπορικά καταστήματα κατά την περίοδο των εκπτώσεων είναι υποχρεωμένα να εφαρμόζουν τα εξής:

Αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.

Αναγραφή ποσοστού έκπτωσης ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Εάν αναγραφεί ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «50% έκπτωση»).

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών, διότι τα προβλεπόμενα πρόστιμα είναι βαρύτατα.

Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.

Προβληματισμός εμπόρων για τον τζίρο στις θερινές εκπτώσεις

Την ίδια ώρα, συγκρατημένη αισιοδοξία επικρατεί στον εμπορικό κόσμο για την μέχρι τώρα πορεία των θερινών εκπτώσεων, οι οποίες ξεκίνησαν στις 10 Ιουλίου και διαρκούν μέχρι τέλη Αυγούστου.

Ο παρατεταμένος καύσωνας περιόρισε την αγοραστική κίνηση, με αποτέλεσμα οι απώλειες στον τζίρο να αγγίζουν το 30%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Μάκης Σαββίδης, αντιπρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας και αντιπρόεδρος GRECA, επεσήμανε ότι «οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες που επικράτησαν τις πρώτες εβδομάδες των θερινών εκπτώσεων αλλά και την Κυριακή 16 Ιουλίου που ήταν τα καταστήματα ανοικτά, λειτούργησαν αποτρεπτικά. Η μειωμένη επισκεψιμότητα, σε συνδυασμό με τις πληθωριστικές πιέσεις και το περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών οδήγησαν τις εμπορικές επιχειρήσεις σε απώλεια τζίρου που εκτιμάται ότι αγγίζει το 30%».

«Τα εμπορικά κέντρα, τα υπερκαταστήματα και τα πολυκαταστήματα, ήταν ίσως οι πιο κερδισμένοι των πρώτων ημερών των εκπτώσεων, λόγω των μεγάλων κλιματιζόμενων κοινόχρηστων χώρων, που φαίνεται να προσέλκυσαν περισσότερους καταναλωτές για τις αγορές τους», δήλωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι πρώτες δύο εβδομάδες των εκπτώσεων, που παραδοσιακά είναι οι καλύτερες σε αγοραστική κίνηση, ''κάηκαν'' από τις υψηλές θερμοκρασίες του Ιουλίου, ιδιαίτερα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

«Το λιανικό εμπόριο για μια ακόμη φορά καλείται να ξεπεράσει τα εμπόδια του επίμονου πληθωρισμού, αλλά και τα προβλήματα του φετινού καύσωνα. Το βέβαιο είναι πως, οι θερινές εκπτώσεις έχουν ακόμα πολύ δρόμο μέχρι το τέλος Αυγούστου, ενώ το λιανικό εμπόριο θα κληθεί τον Σεπτέμβριο να κάνει το τελικό ταμείο των αποτελεσμάτων του τζίρου και του όγκου πωλήσεων του φετινού καλοκαιριού», υπογράμμισε ο κ. Κορκίδης.

Στόχος του λιανικού εμπορίου το φετινό καλοκαίρι είναι ο συνολικός τζίρος του διμήνου Ιουλίου-Αυγούστου να κινηθεί πάνω από τον περυσινό πήχη των 6,6 δισ. ευρώ και να ξεπεράσει φέτος τα 7 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη, στο λιανικό εμπόριο, οι τρέχουσες πωλήσεις ενισχύθηκαν από την αρχή του έτους σημειώνοντας ετήσια αύξηση 12,7%.

Συγκεκριμένα, από τα πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ προκύπτει ότι η Περιφέρεια Αττικής παρουσιάζει, μετά την Περιφέρεια του Νοτίου Αιγαίου με 15%, την μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών με 13,3%.

Παράλληλα, το ύψος των αποθεμάτων αποκλιμακώνεται, ενώ η εξέλιξη των πωλήσεων το τελευταίο διάστημα δείχνει πως κυμαίνονται μηνιαίως σταθερά στα 3,55 δισ. ευρώ. Σημειώνεται ότι από τα 3,55 δισ. ευρώ τα 1,24 δισ. ευρώ αναλογούν στις μικρομεσαίες του λιανικού εμπορίου, ενώ εάν εξαιρέσουμε τρόφιμα και καύσιμα, τότε ο μηνιαίος τζίρος δεν ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ.

Η αύξηση του τζίρου το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου στηρίζεται και στις αυξημένες τουριστικές ροές, κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων, όπου οι ξένοι επισκέπτες μπαίνουν στο άθροισμα του τζίρου με την «εισαγόμενη κατανάλωση». Αυτό εξηγεί συγκριτικά με άλλες αγορές της Αττικής, σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη, την αυξημένη κίνηση στο κέντρο της Αθήνας, καθώς και τις περιοχές με μεγαλύτερες τουριστικές ροές, τουλάχιστον πριν ξεσπάσουν οι μεγάλες καταστροφικές πυρκαγιές.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ