Πανελλαδικές συγκεντρώσεις για τα Τέμπη – Στην Αθήνα στις 12 το μεσημέρι στο Σύνταγμα
Προχωρούν παράλληλα οι δικαστικές έρευνες
Πανελλαδικές συγκεντρώσεις για τα Τέμπη – Στην Αθήνα στις 12 το μεσημέρι στο Σύνταγμα
Το βαρύ κλίμα από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, θα εκφραστεί για ακόμη μία φορά με πλήθος κινητοποιήσεων σε όλη τη χώρα. Στην Αθήνα στις 12 το μεσημέρι ΑΔΕΔΥ και ΠΑΜΕ πραγματοποιούν νέα συλλαλητήρια στο Σύνταγμα, με βασικό αίτημα να μην συγκαλυφθεί η τραγωδία, οι υπαίτιοι να οδηγηθούν στην δικαιοσύνη και να ληφθούν τα απαιτούμενα μέτρα ασφαλείας. Επίσης καλούν φοιτητικοί σύλλογοι, μαθητές και συνδικάτα, ενώ συγκεντρώσεις θα γίνουν σε Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Ηράκλειο, Χανιά και σε άλλες πόλεις.
Τη σκυτάλη των κινητοποιήσεων παίρνουν οι συνοικίες που από Δευτέρα έως και Τετάρτη θα διεξαχθούν σε τοπικό επίπεδο δράσεις από τοπικούς φορείς (ήδη το Σάββατο 11/3 έγιναν αρκετές συνοικιακές συγκεντρώσεις) και ακολουθεί η 24ωρη πανελλαδική πανεργατική απεργία την Πέμπτη 16 Μαρτίου.
Την ίδια ώρα με ταχείς ρυθμούς συνεχίζεται η διερεύνηση των συνθηκών κάτω από τις οποίες συνέβη η σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών. Εντός των ημερών θα κληθούν σε απολογία ο προϊστάμενος επιθεώρησης και οι δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας, εναντίον των οποίων έχουν ασκηθεί ποινικές διώξεις.
Οι επικοινωνίες του προφυλακισμένου σταθμάρχη Λάρισας αποκαλύπτουν μία προβληματική εικόνα σ` ένα νευραλγικό πόστο, ενώ οι απαντήσεις που έδωσε στην ανάκριση φαίνεται να καταρρίπτονται από τα γεγονότα.
Η μαρτυρία του σταθμάρχη
Ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας ενώπιον της ανακρίτριας φέρεται να έχει υποστηρίξει πως ενημέρωσε τον μηχανοδηγό του Intercity 62 με το υπ’ αριθμόν 45 τηλεγράφημα, έδωσε εντολή από τη γραμμή καθόδου το Intercity να συνεχίσει μέσω διαγωνίου στη γραμμή ανόδου και ότι ο μηχανοδηγός του Intercity 62 δεν ανταπάντησε με τηλεγράφημα (για να επαναλάβει την εντολή) όπως προβλέπει ο κανονισμός.
Ο σταθμάρχης υπηρεσίας Παλαιοφαρσάλων, στις 28 Φεβρουαρίου που έγινε το δυστύχημα, εκτελούσε την απογευματινή βάρδια 14.00-23.00. Περιέγραψε τον 59χρονο προφυλακισμένο σταθμάρχη Λάρισας ως άπειρο, καθώς μόλις τέσσερις ημέρες πριν είχε ολοκληρώσει τη μαθητεία του.
Υποστήριξε ότι ενημέρωσε στις 22.40 τον προφυλακισμένο σταθμάρχη μέσω σταθερού τηλεφώνου και τηλεγραφήματος, ότι η αμαξοστοιχία αναχώρησε αντίθετα για το σταθμό Λάρισας, ότι επικοινώνησε με τον αρχαιότερο σταθμάρχη Λάρισας στο κινητό του και τον ρώτησε πού βρίσκεται παίρνοντας την απάντηση ότι είχε φύγει, ενώ στην ερώτηση γιατί έφυγε, πήρε την απάντηση «Πόσο να καθίσω; Αυτόν θα φυλάω;».
Η μαρτυρία του σταθμάρχη υπηρεσίας Παλαιοφαρσάλου
Ο σταθμάρχης υπηρεσίας Παλαιοφαρσάλου υποστήριξε πως, εάν ο προφυλακισμένος συνάδελφός του παρακολουθούσε με προσοχή τον πίνακα ελέγχου που είχε μπροστά του, θα μπορούσε να αποτρέψει την τραγωδία, καθώς είχε περιθώριο πέντε λεπτών να αντιληφθεί την πορεία του τρένου και να ειδοποιήσει τον μηχανοδηγό.
Υποστήριξε πως:
Η εμβέλεια του πίνακα ελέγχου είναι 10 χιλιόμετρα, δηλαδή 5 χλμ. βόρεια και 5 χλμ. νότια από το γραφείο του σταθμάρχη.
Όταν ένα τρένο αναχωρεί από τον σταθμό, το αποτύπωμα του φαίνεται στον πίνακα ελέγχου για 5 χλμ., καθώς στον πίνακα ανάβουν οι αντίστοιχες κόκκινες λυχνίες.
Η απόσταση της διακλάδωσης για το αντίθετο ρεύμα από τον σταθμό Λαρίσης είναι γύρω στα 4,5 χλμ. Για να διανυθεί χρειάζεται περίπου 5 λεπτά.
Εάν ο σταθμάρχης κοιτούσε τον ηλεκτρικό πίνακα ελέγχου σε αυτά τα 5 λεπτά θα μπορούσε να διαπιστώσει ότι το τρένο κινούνταν αντίθετα.
Η μαρτυρία του επικεφαλής μηχανοδηγών Λάρισας
Για τον τρόπο που ενημερώθηκε για τη σύγκρουση από το τμήμα κυκλοφορίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (το οποίο εδρεύει στην Αθήνα, στα κεντρικά της εταιρείας) κατέθεσε και ο επικεφαλής μηχανοδηγών Λάρισας, ο οποίος το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου βρισκόταν στο σπίτι του με άδεια.
«Πήγα στο σημείο που έγινε η σύγκρουση με σκοπό να ενημερώσω και τους ανώτερούς μου. Υπήρχαν ενδείξεις πως έγινε σφοδρή σύγκρουση. Οι μηχανές των δύο τρένων είχαν παραμορφωθεί», ανέφερε.
Για την ταχύτερη διενέργεια της έρευνας αλλά και λόγω της κρισιμότητας και των πολλών παραμέτρων ορίστηκαν δύο εφέτες ανακριτές. Παράλληλα, η τρίτη ανακρίτρια Λάρισας συνεχίζει το έργο της και αναμένεται και άλλα πρόσωπα να περάσουν το κατώφλι του δικαστικού μεγάρου Λάρισας.
Άμεσα θα κληθούν σε απολογία ο προϊστάμενος επιθεώρησης και οι δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας του σταθμού Λάρισας εναντίον των οποίων έχουν ασκηθεί νέες διώξεις για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών που είχε ως αποτέλεσμα των θάνατο πολλών ανθρώπων, καθώς και για δύο πλημμεληματικού χαρακτήρα κατηγορίες, ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες από αμέλεια και κατά συρροή.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Νεκρός ανασύρθηκε ο οδηγός του οχήματος που συγκρούστηκε με την αμαξοστοιχία 1635 Θεσσαλονίκης – Σερρών.
Σε ποιες περιοχές αναμένεται να χιονίσει
Η ανακοίνωση του επιχειρηματία
Τι ώρα θα αναχωρήσουν οι τελευταίοι συρμοί
Πότε θα λυθεί το πρόβλημα έκδοσης καρτών - Η ενημέρωση από τον Χρήστο Σταϊκούρα
Τι διαπιστώθηκε στο πλαίσιο ελέγχου - Η ενημέρωση προς τους καταναλωτές
Τι γυρεύουν οι άνθρωποι των καναλιών από αυτό το πλάσμα; Γιατί το τι γυρεύει η ίδια εύκολα το εντοπίζει κανείς...
«Το ρήγμα έχει ενεργοποιηθεί εδώ και περίπου πέντε μήνες»
Εκτιμάται ότι αποκόμισε από παράνομες δραστηριότητες πάνω από 100 εκατ. ευρώ
Η θλιβερή βεβαιότητα σε όλους ότι για ακόμη μία φορά η αρχική απόφαση δεν θα ίσχυε
Το βίντεο που δείχνει τη στιγμή της σφοδρής σύγκρουσης
Σκαρφαλωμένη μέσα σε σπηλιά - Στο σημείο αποκαλούμενο ως «Το μάτι του Θεού»
Ο τρίτος μέσα σε λίγες ώρες - Έγινε ιδιαίτερα αισθητός στη Βόρεια Ελλάδα
Τα δυσάρεστα γεγονότα που συνδέθηκαν με την Παρασκευή και ο φόβος για τον αριθμό 13
Πού εντοπίζονται τα σημαντικότερα προβλήματα στο οδικό δίκτυο του λεκανοπεδίου
Στο πλαίσιο εορταστικών εκδηλώσεων που διοργανώνονται στον δήμο
Οι προγνώσεις των μετεωρολόγων για το νέο κύμα κακοκαιρίας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.