Τέμπη: Γιατί τα τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή - Ειδικοί εξηγούν
Αναζήτηση για τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας
Σύγκρουση τρένων στη Λάρισα: Πώς έγινε το δυστύχημα - Τι εξηγούν 4 ειδικοί - Τα σενάρια
Το βασικό ερώτημα για την τραγωδία στα Τέμπη, που παραμένει μέχρι στιγμής αναπάντητο, είναι το πώς τα δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή.
Τέσσερις ειδικοί μιλούν στην ΕΡΤ και αναλύουν τα ενδεχόμενα που οδήγησαν στο σιδηροδρομικό δυστύχημα, με τους περισσότερους να συγκλίνουν στην άποψη πως πρόκειται για «ανθρώπινο» λάθος.
«Το μεγάλο ερώτημα που πρέπει να τεθεί στους αρμόδιους είναι γιατί τα δύο τρένα βρεθήκανε σε μια γραμμή ενώ στο δίκτυο εκεί έχει δύο γραμμές. Εμένα αυτό το ερώτημα με βασανίζει από τη στιγμή που έμαθα για το ατύχημα και σαν σιδηροδρομικός που ξέρω πως λειτουργεί ο σιδηρόδρομος», ανέφερε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Συνταξιούχων Σιδηροδρόμων Σωτήρης Ραυτόπουλος.
Ο κ. Ραυτόπουλος τόνισε, μεταξύ άλλων, πως στη συγκεκριμένη περίπτωση «είχαμε διπλή γραμμή και το τρένο αντί να μπει στην γραμμή ανόδου, μπήκε στην γραμμή καθόδου». Είπε επίσης πως – πιθανώς - το λάθος να προέρχεται από τη Λάρισα που έβαλε το τρένο στη λάθος γραμμή ή έγινε από την μεριά της Κατερίνης.
«Η πρώτη εκτίμηση δείχνει ότι η τραγωδία οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος», αναφέρει από την πλευρά του ο Νίκος Τσικαλάκης, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΟΣΕ και κλειδούχος.
«Δυστυχώς έχουμε χάσει κι εμείς 10 άτομα από το προσωπικό. Στο σημείο της τραγωδίας γίνεται πόλεμος […]. Για να γίνει ένα ατύχημα χρειάζονται περισσότεροι από δύο παράγοντες», ανέφερε και συνέχισε: «Να σας πω αρχικά τι ισχύει σήμερα. Σε ένα οργανόγραμμα, στο οποίο η ίδια η πολιτεία έχει ψηφίσει και λέει ότι πρέπει να υπάρχουν 2.100 εργαζόμενοι στο Σιδηρόδρομο, σήμερα υπηρετούν 750 σε όλη την Ελλάδα». Υποστήριξε ακόμη ότι «η πρώτη εκτίμηση δείχνει ότι η τραγωδία οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος».
Στη συνέχεια τόνισε πως «ο σιδηρόδρομος είναι επάγγελμα που χρειάζεται τεχνογνωσία», και πρόσθεσε πως «έφυγε κόσμος με σύνταξη και δεν εκπαιδεύτηκε σωστά ο επόμενος».
«Δεν είναι δυνατόν σήμερα να μιλάει ο ένας σταθμάρχης με τον άλλον, πρέπει να γίνονται όλα λίγο πιο αυτοματοποιημένα», κατέληξε ο κ. Τσικαλάκης.
«Δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα με ανθρώπινο παράγοντα, χειροκίνητα, είμαστε στο manual […] Ούτε τα φωτοσήματα λειτουργούν, ούτε ο έλεγχος κυκλοφορίας, αν λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν τα κόκκινα σήματα και θα σταματούσαν εγκαίρως σε απόσταση 500 μέτρων», αναφέρει χαρακτηριστικά στην ΕΡΤ ο πρόεδρος Μηχανοδηγών ΟΣΕ Κώστας Γενιδούνιας.
Στην ερώτηση αν αυτό σημαίνει ότι οι μηχανοδηγοί κινούνται στα τυφλά, ο πρόεδρος των Μηχανοδηγών απάντησε ότι «οι πληροφορίες δίνονται από σταθμάρχη σε σταθμάρχη μέσω ασυρμάτου. Μας λέει ο σταθμάρχης στην Αθήνα θα πάτε μέχρι το Μενίδι, μετά μέχρι την Οινόη, συνολικά αυτό γίνεται 15 φορές από Αθήνα για Θεσσαλονίκη».
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Γιάννης Ντίτσας, μιλώντας επίσης στην ΕΡΤ για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη είπε πως «ο σιδηρόδρομος είναι το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς» και ευχήθηκε αυτό να είναι το τελευταίο δυστύχημα.
Είπε πως εμπειρικά εκτιμάει ότι πρόκειται για ένα λάθος. Επισήμανε ακόμη πως «το μόνο παρήγορο είναι πως αυτό δεν συνέβη στο εσωτερικό των τούνελ που ήταν σε κοντινή απόσταση».
«Έγινε κάτι που θα διερευνηθεί από τους αρμόδιους, αλλά έγινε λάθος», είπε σημειώνοντας πως ο ίδιος έχει εμπειρία 40 ετών και πως δεν μπορεί να πει εάν το λάθος έγινε στο έδαφος ή στο τρένο.
Ανέφερε ακόμη ότι από τις πρώτες ώρες υπάρχουν εκεί στελέχη του ΟΣΕ και της Hellenic Train και πρόσθεσε πως «το κάθε τρένο φεύγει από τον σταθμό με ευθύνη του σταθμάρχη».
Απαντώντας για το γιατί και ο κλειδούχος κατέθεσε στις αρχές μαζί με τον σταθμάρχη είπε πως «οι εντολές δίνονται από το γραφείο του σταθμού και οι αλλαγές που χρειάζονται γίνονται ηλεκτρικά».
Στη συνέχεια είπε πως μένει να αποδειχτεί γιατί το τρένο βρέθηκε στη γραμμή ανόδου και όχι καθόδου, και πως ο μηχανοδηγός του τρένου μπορεί αυτό να το αντιληφθεί, ωστόσο δεν είναι σε θέση να ξέρει εάν έρχεται άλλο τρένο, ενώ απαντώντας σε σχετική ερώτηση διευκρίνισε πως οι όποιες συνομιλίες γίνονται με τον σταθμάρχη καταγράφονται. «Ο οδηγός ακολουθεί εντολές», τόνισε.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Νεκρός ανασύρθηκε ο οδηγός του οχήματος που συγκρούστηκε με την αμαξοστοιχία 1635 Θεσσαλονίκης – Σερρών.
Σε ποιες περιοχές αναμένεται να χιονίσει
Η ανακοίνωση του επιχειρηματία
Τι ώρα θα αναχωρήσουν οι τελευταίοι συρμοί
Πότε θα λυθεί το πρόβλημα έκδοσης καρτών - Η ενημέρωση από τον Χρήστο Σταϊκούρα
Τι διαπιστώθηκε στο πλαίσιο ελέγχου - Η ενημέρωση προς τους καταναλωτές
Τι γυρεύουν οι άνθρωποι των καναλιών από αυτό το πλάσμα; Γιατί το τι γυρεύει η ίδια εύκολα το εντοπίζει κανείς...
«Το ρήγμα έχει ενεργοποιηθεί εδώ και περίπου πέντε μήνες»
Εκτιμάται ότι αποκόμισε από παράνομες δραστηριότητες πάνω από 100 εκατ. ευρώ
Η θλιβερή βεβαιότητα σε όλους ότι για ακόμη μία φορά η αρχική απόφαση δεν θα ίσχυε
Το βίντεο που δείχνει τη στιγμή της σφοδρής σύγκρουσης
Σκαρφαλωμένη μέσα σε σπηλιά - Στο σημείο αποκαλούμενο ως «Το μάτι του Θεού»
Ο τρίτος μέσα σε λίγες ώρες - Έγινε ιδιαίτερα αισθητός στη Βόρεια Ελλάδα
Τα δυσάρεστα γεγονότα που συνδέθηκαν με την Παρασκευή και ο φόβος για τον αριθμό 13
Πού εντοπίζονται τα σημαντικότερα προβλήματα στο οδικό δίκτυο του λεκανοπεδίου
Στο πλαίσιο εορταστικών εκδηλώσεων που διοργανώνονται στον δήμο
Οι προγνώσεις των μετεωρολόγων για το νέο κύμα κακοκαιρίας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.