- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Η πιο ασφαλής χώρα για οδήγηση στην Ευρώπη - Mόλις 16 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκους το 2024 στον δρόμο
Οι αριθμοί στις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε προβληματίζουν
Η πιο ασφαλής χώρα για οδήγηση στην Ευρώπη - Οι πρωτοπόροι και οι ουραγοί
Η Νορβηγία παραμένει η ασφαλέστερη ευρωπαϊκή χώρα για τους χρήστες του οδικού δικτύου, με μόλις 16 οδικούς θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους το 2024. Αυτό ήταν το χαμηλότερο ποσοστό μεταξύ των 32 χωρών της ΕΕ, αντικατοπτρίζοντας τη μακροχρόνια υιοθέτηση τακτικών της χώρας για ασφαλή οδήγηση.
Το παράδειγμα της Νορβηγίας αναδεικνύει πώς η υιοθέτηση της προσέγγισης της ασφαλούς οδήγησης σε όλα τα επίπεδα μπορεί να οδηγήσει σε ουσιαστικά και διατηρήσιμα αποτελέσματα. Αυτό μάλιστα θα πρέπει να εμπνεύσει και να καθοδηγήσει τα υπόλοιπα μέλη κράτη της ΕΕ προς μια αποτελεσματικότερη πολιτική για την οδική ασφάλεια.
Μακριά από τον στόχο το σύνολο της ΕΕ
Η ετήσια έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών αποτυπώνει με σαφήνεια ότι η ΕΕ απέχει ακόμη σημαντικά από το στόχο της για μείωση κατά 50% των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών έως το 2030. Ενώ η Νορβηγία αποτελεί κορυφαίο παράδειγμα, οι θάνατοι από τροχαίες συγκρούσεις στην ΕΕ των 27 μειώθηκαν μόλις κατά 2% το 2024 σε σύγκριση με το 2023.
Οι θάνατοι έχουν μειωθεί μόνο κατά 12% που είναι πολύ λιγότερο από τη μείωση του 27% που θα έπρεπε να έχει επιτευχθεί προκειμένου να είμαστε εντός στόχων για τη μείωση των οδικών θανάτων κατά 50% έως το 2030.
Ορισμένες χώρες έχουν σημειώσει σημαντικά βήματα. Για παράδειγμα η Λιθουανία ηγείται με μείωση 35% στους οδικούς θανάτους από το 2019 και είναι η μόνη χώρα που έχει μειώσει στο μισό τους θανάτους την τελευταία δεκαετία. Το Βέλγιο, η Πολωνία και η Σλοβενία σημειώνουν μειώσεις άνω του 25% από το 2019.
Ωστόσο, οκτώ χώρες είδαν αύξηση στους θανάτους το 2024, συμπεριλαμβανομένης της Ελβετίας και της Εσθονίας. Συνολικά, 20.017 άνθρωποι πέθαναν στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2024 και η μείωση των σοβαρών τραυματισμών από οδικές συγκρούσεις συνεχίζει να υστερεί σε σχέση με τη μείωση των θανάτων.
Η έκθεση υπολογίζει ότι περίπου 23.800 ζωές έχουν σωθεί από το 2014 χάρη στις βελτιώσεις στην οδική ασφάλεια. Το εκτιμώμενο κοινωνικό όφελος από αυτές τις ζωές που έχουν σωθεί, ανέρχεται σε 60 δισεκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο, εάν η ΕΕ είχε επιτύχει το απαραίτητο ποσοστό μείωσης 6,7% ετησίως, τότε θα μπορούσαν να είχαν σωθεί επιπλέον 49.600 ζωές, που αντιστοιχεί σε ένα όφελος για την κοινωνία συνολικής αξίας 124 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Διαβάστε ακόμη >>> Ιαβέρης: Τα τροχαία δυστυχήματα είναι εθνικό πρόβλημα
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες
Τι αποκάλυψε ο γιος του Αλεσάντρο Κοστακούρτα
Τέθηκε υπό παρακολούθηση για μέρες, μέχρι το πανάκριβο κόσμημα να… επιστρέψει χωρίς ιατρική επέμβαση
Περιορίζονται δραστικά οι πτήσεις εξωτερικού προς το Καράκας
Συνεδριάζει σήμερα δικαστήριο του Παρισίου για την αναστολή λειτουργίας του
Η ιστορία της Emma άνοιξε συζήτηση για τις οργανωμένες κλοπές κινητών στο Λονδίνο και τον ρόλο των social media στην ταυτοποίηση δραστών
Οι ιστορικές αλήθειες και η διατήρηση ενός εθνικού μυθιστορήματος
Συναγερμός στις ιρλανδικές αρχές
Σε δύσκολη θέση ο πρωθυπουργός της χώρας
Τα έγγραφα δείχνουν ότι η Χαμάς επιδίωξε να εκμεταλλευτεί το έργο των ΜΚΟ για στρατιωτικούς σκοπούς
«Πρόκειται για τεράστιο λάθος», δήλωσε ο συνιδρυτής της Microsoft
«Don't look back in anger», προέτρεψε o Φρανκ-Βάλτερ Σταϊνμάιερ
Kαρπός σχέσης του με τη Σβετλάνα Κριβονογκίχ, πρώην καθαρίστρια
Με αφορμή μια δήλωση του αρμόδιου υπουργού
Mεγάλη έρευνα που αφορά συνολικά 13 ονομαστά brands
Συνάντηση του ρώσου προέδρου με τον ινδό πρωθυπουργό, Ναρέντρα Μόντι
1,8 εκατομμύρια άνθρωποι λαμβάνουν τη βασική εισοδηματική στήριξη
Οι Dauvergne εκτρέφουν περίπου 350.000 σαλιγκάρια τον χρόνο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.