- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
H Τεχνητή Νοημοσύνη στο πανεπιστήμιο - Αλλάζει τον τρόπο μάθησης προς το καλύτερο ή όχι;
Οι κανόνες στην ανώτατη εκπαίδευση ξαναγράφονται
H Τεχνητή Νοημοσύνη στο πανεπιστήμιο - Αλλάζει τον τρόπο μάθησης προς το καλύτερο ή όχι;
Η τεχνητή νοημοσύνη έχει επηρεάσει παγκοσμίως βιομηχανίες – αλλά τι πραγματικά συμβαίνει στα πανεπιστήμια; Η δυνατότητα παραγωγής λεπτομερών πληροφοριών με το πάτημα ενός κουμπιού έχει αλλάξει για πάντα και τις πανεπιστημιακές σπουδές. Το ερώτημα όμως που παραμένει είναι αν αυτό είναι όντως προς το καλύτερο.
Μια πρόσφατη έρευνα σε χιλιάδες φοιτητές σε όλο τον κόσμο έδειξε ότι πολλοί χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να υποστηρίξουν τις σπουδές τους, αλλά φοβούνται επίσης ότι μπορεί να επηρεάσει τις μελλοντικές τους καριέρες.
Μία φοιτήτρια δήλωσε στο BBC ότι η AI έχει «μεταμορφώσει» τις σπουδές της, λέγοντας ότι την έκανε «πιο σίγουρη» για τη δουλειά της. Ωστόσο, οι ειδικοί διατηρούν μια πιο σύνθετη άποψη για τις επιπτώσεις της – με έναν να δηλώνει ότι έχει «τόσο θετικές όσο και αρνητικές επιδράσεις» στις σπουδές στην ανώτατη εκπαίδευση.
Η τεχνητή νοημοσύνη ως εργαλείο στις σπουδές
Η Σαντζάγια Φίλιπς, από το Γούστερσιρ, είναι φοιτήτρια διαχείρισης επικοινωνίας μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο Oxford Brookes.
Η 22χρονη ανέφερε ότι χρησιμοποιεί την AI – με την άδεια των καθηγητών – για να δημιουργήσει ιδέες και να οργανώσει τις εργασίες της κατά τη διάρκεια των σπουδών της.
Η Φίλιπς, η οποία κάνει πρακτική εργασία αυτό το έτος, δήλωσε ότι η τεχνολογία της προσφέρει «επιβεβαίωση», βοηθώντας τη να «γίνει πιο σίγουρη» για τη δουλειά της.
«Κατά το δεύτερο έτος μου, η AI άρχισε να εμφανίζεται πολύ – ειδικά ως εργαλείο μελέτης ή βοήθεια για ενσωμάτωση στην πανεπιστημιακή μου δουλειά», εξήγησε.
«Στο Brookes, είναι αρκετά ανοιχτή η συζήτηση για το πώς μπορείς να χρησιμοποιήσεις την AI ώστε να βοηθηθείς στη δομή των εργασιών σου ή για δημιουργικές ιδέες».
«Μερικές φορές μπορεί να κολλάς για μια ολόκληρη μέρα στις ιδέες – αλλά με την AI μπορείς να έχεις προτάσεις σε 30 λεπτά».
«Σίγουρα μεταμόρφωσε την ακαδημαϊκή μου εμπειρία», πρόσθεσε.
Άλλοι φοιτητές έχουν πει στο BBC ότι χρησιμοποίησαν την AI για να εξαπατήσουν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, με μια φοιτήτρια να λέει πως «το μετάνιωσε πάρα πολύ».
«Διπλό πρόσωπο» της τεχνολογίας
Ο Δρ Τσάρλι Σίμπσον, συγγραφέας άρθρων για την AI στην εκπαίδευση, δήλωσε ότι είναι «όλο και πιο δύσκολο να βρεις πτυχές της ανώτατης εκπαίδευσης που να μην αγγίζει η AI».
«Όταν χρησιμοποιείται υπεύθυνα, τα εργαλεία AI επιτρέπουν στους φοιτητές να επικεντρωθούν στα πιο σημαντικά μέρη της μάθησης και να βελτιώσουν την προσωπική τους ανάπτυξη», είπε ο Σίμπσον, ο οποίος είναι και ανώτερος λέκτορας στις επιστήμες του αθλητισμού και της άσκησης στο Oxford Brookes.
«Ωστόσο, αν δεν χρησιμοποιείται υπεύθυνα και οι φοιτητές αναθέτουν τη σκέψη και την ανάπτυξή τους στην τεχνολογία απλώς για να πάρουν ένα πτυχίο, τότε δεν εξυπηρετεί κανέναν ουσιαστικό σκοπό». Μια μελέτη που ανέθεσε η εταιρεία φοιτητικής στέγασης Yugo διαπίστωσε πρόσφατα ότι το 44% των φοιτητών στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι ενθουσιασμένοι με την AI, ενώ παρόμοιο ποσοστό τη χρησιμοποιεί ήδη κατά τις σπουδές του.
Ο καθηγητής Κέιτσι Νακάτα, από τη Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων Henley, είπε ότι «όπως κάθε νέα τεχνολογία», έτσι και η AI έχει «τόσο θετικές όσο και αρνητικές επιπτώσεις» στην εκπαίδευση. Ο καθηγητής Νακάτα είναι διευθυντής Τεχνητής Νοημοσύνης στο Ινστιτούτο Κόσμου της Εργασίας του πανεπιστημίου του Reading και βοηθά οργανισμούς να κατανοήσουν την τεχνολογία.
«Είναι θετικό γιατί οι φοιτητές έχουν πλέον ένα επιπλέον σύνολο εργαλείων, όταν αυτά χρησιμοποιούνται κατάλληλα και υπεύθυνα», εξήγησε.
«Ωστόσο, αν χρησιμοποιείται απλώς για να παρακάμπτεις τη δουλειά ή να την κάνει άλλος για εσένα, τότε δεν βοηθάει να αποκτήσεις τη γνώση, τις δεξιότητες και τις συμπεριφορές που πρέπει να αναπτύξεις μέσω των σπουδών».
«Σύστημα υποστήριξης»
Ο Δρ Σίμπσον δήλωσε ότι αν τα πανεπιστήμια «αγκαλιάσουν και προσαρμοστούν» στην AI με αποτελεσματικό τρόπο, τότε οι ικανότητες των μελλοντικών αποφοίτων θα μπορούσαν να «ξεπεράσουν κατά πολύ» αυτές των προηγούμενων γενεών.
«Τα πτυχία του μέλλοντος θα είναι εξίσου απαιτητικά όσο και σήμερα, αλλά οι απόφοιτοι θα είναι πολύ πιο ικανοί, άρα τα πρότυπα πρέπει επίσης να ανεβούν», είπε.
Η έρευνα της Yugo, που περιλάμβανε 7.274 φοιτητές από την Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Αυστραλία, διαπίστωσε ότι το 78% των Βρετανών φοιτητών φοβάται την απώλεια θέσεων εργασίας λόγω της AI. Μια ξεχωριστή μελέτη από τη Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων Henley νωρίτερα μέσα στον μήνα έδειξε ότι οι εργαζόμενοι στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι αισιόδοξοι αλλά ταυτόχρονα αισθάνονται καταβεβλημένοι από την τεχνολογία.
Η κ. Φίλιπς δήλωσε ότι δεν ανησυχεί για απώλεια εργασίας λόγω της AI, λέγοντας ότι βλέπει την τεχνολογία ως ένα «σύστημα υποστήριξης».
«Οι άνθρωποι πρέπει να κάνουν μια αλλαγή στην οπτική τους για την AI και να τη χρησιμοποιούν προς όφελός τους – και όχι να τη βλέπουν ως κάτι που θα τους αντικαταστήσει», είπε.
Ο καθηγητής Νακάτα δήλωσε ότι πιστεύει πως «η ικανότητα να χρησιμοποιείς αποτελεσματικά την AI» θα θεωρείται σύντομα «απαραίτητη από τους εργοδότες, όπως οι δεξιότητες στους υπολογιστές».
«Φυσικά αυτό θα διαφέρει από βιομηχανία σε βιομηχανία και από ρόλο σε ρόλο, αλλά η ικανότητα να χρησιμοποιείς κατάλληλα και υπεύθυνα εργαλεία AI ώστε να είσαι παραγωγικός στη δουλειά σου θα πρέπει να έχει θετικό αντίκτυπο στις επαγγελματικές προοπτικές των φοιτητών σήμερα», πρόσθεσε.
Πηγή: BBC
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Στα όριά του το βρετανικό σύστημα υγείας
Ποιες δυνάμεις αντιδρούν και τι φοβούνται ρυθμιστές, παραγωγοί και ανταγωνιστές
Σκληρή επίθεση κατά της ΕΕ και της μεταναστευτικής πολιτικής
Το βίντεο που κάνει το γύρο του διαδικτύου
Τι αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες
Τι αποκάλυψε ο γιος του Αλεσάντρο Κοστακούρτα
Τέθηκε υπό παρακολούθηση για μέρες, μέχρι το πανάκριβο κόσμημα να… επιστρέψει χωρίς ιατρική επέμβαση
Περιορίζονται δραστικά οι πτήσεις εξωτερικού προς το Καράκας
Συνεδριάζει σήμερα δικαστήριο του Παρισίου για την αναστολή λειτουργίας του
Η ιστορία της Emma άνοιξε συζήτηση για τις οργανωμένες κλοπές κινητών στο Λονδίνο και τον ρόλο των social media στην ταυτοποίηση δραστών
Οι ιστορικές αλήθειες και η διατήρηση ενός εθνικού μυθιστορήματος
Συναγερμός στις ιρλανδικές αρχές
Σε δύσκολη θέση ο πρωθυπουργός της χώρας
Τα έγγραφα δείχνουν ότι η Χαμάς επιδίωξε να εκμεταλλευτεί το έργο των ΜΚΟ για στρατιωτικούς σκοπούς
«Πρόκειται για τεράστιο λάθος», δήλωσε ο συνιδρυτής της Microsoft
«Don't look back in anger», προέτρεψε o Φρανκ-Βάλτερ Σταϊνμάιερ
Kαρπός σχέσης του με τη Σβετλάνα Κριβονογκίχ, πρώην καθαρίστρια
Με αφορμή μια δήλωση του αρμόδιου υπουργού
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.