Κοσμος

Η Ιαπωνία πιέζει τους νέους να πίνουν περισσότερο για να ενισχύσουν την οικονομία

Τι είναι η καμπάνια «Viva Sake» της ιαπωνικής κυβέρνησης

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ιαπωνικό μπαρ
Ιαπωνικό μπαρ © Unsplash/Φωτογραφία Αρχείου

Η ιαπωνική κυβέρνηση ετοιμάζει καμπάνια για να πιέσει τους νέους να αρχίσουν να πίνουν περισσότερο.

Η νέα γενιά της Ιαπωνίας είναι μια... νηφάλια γενιά - κάτι που οι αρχές ελπίζουν να αλλάξουν με μια νέα εκστρατεία. Η νεότερη γενιά πίνει λιγότερο αλκοόλ από τους γονείς της - μια κίνηση που έχει πλήξει τους φόρους από ποτά όπως το σάκε.

Έτσι, η εθνική φορολογική υπηρεσία παρενέβη με έναν εθνικό διαγωνισμό για να βρεθούν ιδέες για την αντιστροφή της τάσης. Η εκστρατεία "Sake Viva!" ελπίζει να καταλήξει σε ένα σχέδιο που θα κάνει το ποτό πιο ελκυστικό - και θα δώσει ώθηση στη βιομηχανία.

Ο διαγωνισμός ζητά από τους νέους ηλικίας 20 έως 39 ετών να μοιραστούν τις επιχειρηματικές τους ιδέες για την τόνωση της ζήτησης μεταξύ των συνομηλίκων τους - είτε πρόκειται για ιαπωνικό σάκε, σότσου, ουίσκι, μπύρα ή κρασί.

Η ομάδα που διεξάγει τον διαγωνισμό για λογαριασμό της φορολογικής αρχής αναφέρει ότι οι νέες συνήθειες - που εν μέρει διαμορφώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Κόβιντ - και η γήρανση του πληθυσμού έχουν οδηγήσει σε μείωση των πωλήσεων αλκοόλ.

Θέλει οι διαγωνιζόμενοι να επινοήσουν προωθητικές ενέργειες, branding, ακόμη και σχέδια αιχμής που περιλαμβάνουν τεχνητή νοημοσύνη.

Τα ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης λένε ότι η αντίδραση ήταν ανάμεικτη, με κάποιες επικρίσεις σχετικά με την προσφορά για την προώθηση μιας ανθυγιεινής συνήθειας. Αλλά άλλοι έχουν αναρτήσει ιδιόρρυθμες ιδέες στο διαδίκτυο - όπως διάσημες ηθοποιοί που "παίζουν" ως οικοδέσποινες εικονικής πραγματικότητας σε ψηφιακά κλαμπ.

Οι διαγωνιζόμενοι έχουν προθεσμία μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου για να υποβάλουν τις ιδέες τους. Τα καλύτερα σχέδια θα αναπτυχθούν στη συνέχεια με τη βοήθεια εμπειρογνωμόνων, προτού παρουσιαστούν οι τελικές προτάσεις τον Νοέμβριο.

Ο ιστότοπος της εκστρατείας αναφέρει ότι η αγορά αλκοόλ της Ιαπωνίας συρρικνώνεται και ότι το ηλικιωμένο δημογραφικό της χώρας - παράλληλα με τη μείωση των γεννήσεων - είναι ένας σημαντικός παράγοντας πίσω από αυτό.

Πρόσφατα στοιχεία της φορολογικής υπηρεσίας δείχνουν ότι οι άνθρωποι έπιναν λιγότερο το 2020 απ' ό,τι το 1995, με τον αριθμό να πέφτει κατακόρυφα από τα 100 λίτρα (22 γαλόνια) ετησίως στα 75 λίτρα (16 γαλόνια).

Τα φορολογικά έσοδα από τους φόρους στο αλκοόλ έχουν επίσης συρρικνωθεί με την πάροδο των ετών. Σύμφωνα με την εφημερίδα The Japan Times, αποτελούσαν το 5% των συνολικών εσόδων το 1980, αλλά το 2020 ανέρχονται μόλις στο 1,7%.

Η Παγκόσμια Τράπεζα εκτιμά ότι σχεδόν το ένα τρίτο (29%) του πληθυσμού της Ιαπωνίας είναι ηλικίας 65 ετών και άνω - το υψηλότερο ποσοστό στον κόσμο.

Οι ανησυχίες για το μέλλον του σάκε δεν είναι το μόνο πρόβλημα που θέτει για την οικονομία της Ιαπωνίας - υπάρχουν ανησυχίες για την προσφορά νεότερου προσωπικού για ορισμένους τύπους θέσεων εργασίας, καθώς και για τη φροντίδα των ηλικιωμένων στο μέλλον.

Με πληροφορίες από BBC

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ