- CITY GUIDE
- PODCAST
-
19°
Μαζί με τη δεκαετία των 10s σταμάτησε οριστικά και το κάπνισμα από μπαρ, εστιατόρια και λοιπούς κλειστούς χώρους
Το τέλος του καπνίσματος σε μπαρ και λοιπούς κλειστούς χώρους συνέπεσε με το τέλος της δεκαετίας − ή σχεδόν. Κάτι σαν τέλος εποχής. Δεν υπήρξα ποτέ εθισμένος στο τσιγάρο, γιατί και αυτό παίζει τον ρόλο του. Ωστόσο, βρίσκω κάτι ερωτικό στο κάπνισμα. Ο τρόπος που βγάζουν οι καπνιστές το τσιγάρο από το πακέτο, τα χείλη που το κρατάνε άλλες φορές σφιχτά και άλλες υπερχαλαρά, το ελαφρύ σάλιωμα του στριφτού, η ιεροτελεστία του ανάματος, ο τρόπος που φωτίζονται τα μάτια από τη φλόγα του αναπτήρα, η μυρωδιά του σπίρτου, το πρώτο ντουμάνι που βγαίνει αργά σαν από τα έγκατα του καπνιστή. Και το ύφος των ματιών μετά την εκπνοή. Tο πώς συνδυάζεται σαν γεύση με το αλκοόλ. Ακόμη και η κάπνα σαν ομίχλη μέσα στα μπαρ μού αρέσει. Αναδύει μια underground διάθεση και υπερβολή. Ότι ίσως κάτι συμβαίνει εκεί μέσα. Κάτι από τα χρόνια του ρομαντισμού. Έτσι κι αλλιώς ο Τσαρούχης είχε πει πως το κάπνισμα είναι μια μορφή αυτοκτονίας. Ο Φόκνερ, από την άλλη, έλεγε «τα εργαλεία που χρειάζομαι για τη δουλειά μου είναι χαρτί, καπνός, τροφή και ουίσκι». Ή ο Σερζ Γκενσμπούρ ως μέγας γυναικάς, «Αν είχα να διαλέξω ανάμεσα σε μια τελευταία γυναίκα και σ’ ένα τελευταίο τσιγάρο, θα διάλεγα το τσιγάρο. Το πετάς πιο εύκολα(sic)».
Κι ας μην έχουμε αυταπάτες, η μόδα του μάτσο καπνιστή τελειώνει σαν όλες τις μόδες. Το κάπνισμα είναι πλέον πασέ. Οι νεότεροι δεν το γουστάρουν καθόλου και είναι λογικό. Ο συστηματικός καπνιστής ρισκάρει σοβαρότατα την υγεία του. Ενώ στις παρέες υπάρχει μια γκρίνια −κυρίως με τα κρύα− αν θα κάτσουν μέσα ή έξω για το χατίρι σε αυτούς που καπνίζουν. Άκουσα τις προάλλες «δεν σε νοιάζει, μωρό μου, να κρυώνω ε; Αρκεί να μπορείς να καπνίζεις;» Και πάρε τα μούτρα. Παράλογο;
Σχετικά με το κάπνισμα έχω και μερικές αναμνήσεις λιγότερο θετικές. Το πιο πίσω που μπορώ να θυμηθώ ήταν σε πτήση της Ολυμπιακής για Λονδίνο που κάπνιζε σχεδόν όλο το αεροπλάνο μετά την απογείωση με τον ταυτόχρονο ήχο 100 αναπτήρων στο το γκτιιιινγκ όταν έσβησε το φωτεινό σήμα απαγόρευσης. Ταβέρνα πασοκική που η τσίκνα από τα ψητά δεν ήταν ούτε μισή από την ομίχλη των καπνιστών και κάπου που εκεί γύρω έπαιζαν και μικρά παιδιά. Την κάπνα στα ρούχα κολλημένη μετά από κάθε νυχτερινή έξοδο και το κρέμασμά τους στο μπαλκόνι να ξεμυρίσουν. Την ξινή μπόχα σε σημείο λιποθυμίας μέσα σε καφέ, από πούρο μεγέθους κουτιού πρινγκλς, ανάλογης εμφάνισης τυπάρα. Τα πρόσφατα ντουμάνια ατμομηχανής από ηλεκτρονικούς λουλάδες, το μπαφοντούμανο που «μυρίζει φύση», μέσα στα μούτρα σε κλεισμένο από τέντες ρακάδικο, γιατί κι αυτό τσιγάρο είναι.
Μια μέρα θα λέμε με γραφικότητα «εμείς στην εποχή μας καπνίζαμε παντού». Φυσικά ανάλογό του: «Παλιά οδηγούσαμε χωρίς ζώνες, πολλές φορές μεθυσμένοι» ή «δεν είχαμε τηλέφωνα εμείς, δίναμε ραντεβού στην κολώνα» ή «τι μπούλινγκ; εμείς μια δυο ψιλές παίζαμε σαν παιδιά και λέγαμε και μερικές κακίες για χαβαλέ» και μετά φίλοι και ίσως ο παππούς μου να θυμάται πως είχε αγοράσει ηρωίνη από φαρμακείο νόμιμα για να μην πονάει.
Σημείωση. Θα ήθελα ωστόσο να υπάρχουν και μαγαζιά καπνιζόντων. Όποιος θέλει να καπνίζει εκεί μέσα και όποιος πάει να ξέρει ότι θα καπνιστεί. Όπως θα ήθελα να πωλείται και η κάνναβη σε αντίστοιχα coffee shops. Και ελπίζω να μην απαγορευτεί και το αλκοόλ μια μέρα.
Οι υπόλοιπες φωτογραφίες στο Gallery
Περισσότερες φωτογραφίες στο προσωπικό μου instagram εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Λίγο πριν μεταμορφώσει με τη viral έκθεσή του το Cinobo Όπερα μιλάει στην Athens Voice
Έχετε ποτέ αναρωτηθεί, γιατί καθώς μεγαλώνουμε δεν ρωτάμε «γιατί»;
«Κάνα Δυο Φωτογραφίες» για πρώτη φορά στην Αθήνα – Το ξεχωριστό κινηματογραφικό αφιέρωμα που θα δούμε τον Σεπτέμβριο
Η ιστορία ενός πλανήτη υπό πίεση σε εικόνες που διεκδικούν βραβείο
Ένα συλλογικό εγχείρημα της Αστικής μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας Αρχείων Πηνελόπης Μασούρη με έργα 30 φωτογράφων στους Δήμους Λουτρακίου, Περαχώρας, Αγίων Θεοδώρων και Σοφικού Κορινθίας
Το «Σετσέκ» βρίσκει τις θεολογικές του ρίζες στον Σεΐντ Αλί Σουλτάν, ο οποίος έζησε στην περιοχή τον 15ο αιώνα
Οκτώ γυναίκες φωτογράφοι γράφουν στην ATHENS VOICE για την Παγκόσμια Μέρα Φωτογραφίας
Η Ελληνίδα φωτογράφος που άνοιξε νέους δρόμους στην εγχώρια φωτογραφία
Μόνο δυο μουσικοί βρίσκονται εν ζωή από εκείνη την μέρα
Το λεύκωμα «Paris» από τις εκδόσεις Taschen είναι ένα ουμανιστικό ταξίδι στην «Πόλη του Φωτός»
Μενέλαος Μυρίλλας, Neil Shape, Νίκος Αλιάγας, Τάσος Ανέστης, Κοσμάς Κουμιανός, Τάσος Βρεττός, Αντώνης Νικολόπουλος, Γιάννης Λάριος και Θοδωρής Τσεκούρας μοιράζονται φωτογραφίες του καλοκαιριού
Ο θυελλώδης έρωτας με τον Ρόμπερτ Κάπα που της έμαθε τα «μυστικά» της φωτογραφίας
To workshop της «φωτογράφου ζωής» στη μεγαλύτερη Ιχθυόσκαλα της χώρας
Στη μετάβαση από τον παλιό κόσμο στον καινούργιο, τι από τον εαυτό μας θα παραμείνει ίδιο; Ο φωτογράφος απαντά μέσα από την έκθεσή του «ABSORBED (Damn, I miss snowboarding)»
Μέχρι πότε μπορούμε να δούμε τη μεγάλη έκθεση που πραγματοποείται με αφορμή τις δύο επετείους ορόσημα
Με αφορμή τις δύο επετείους: 80 χρόνια από την απελευθέρωση της Αθήνας 1944 και 50 χρόνια από την πτώση της στρατιωτικής δικτατορίας 1974
Ο Αμερικανός ντοκιμαντερίστας Jacob Moe μας μυεί στη ναυτική κουλτούρα πέντε νησιών του Αιγαίου. Τι θα δούμε στην έκθεση.
Μια συζήτηση για τη σχέση του με την τέχνη της φωτογραφίας με αφορμή την ατομική του έκθεση «Καταστροφή και Αναγέννηση»
Σύντομη συζήτηση της Σώτης Τριανταφύλλου με τον διευθυντή φωτογραφίας με αφορμή την αυτοβιογραφία του που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Πατάκη
Η ιδέα γεννήθηκε από την προσωπική ανάγκη για μια ακαθόριστη περιπλάνηση, για μια διαρκή παρατήρηση της πόλης και των ανθρώπων της
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.