- CITY GUIDE
- PODCAST
-
19°
Η εικαστική έκθεση «EMERGEncy» και η έμπνευση από την πανδημία
15 καλλιτέχνες με έδρα την Αθήνα και οι δημιουργίες που προέκυψαν στην περίοδο της πανδημίας
«EMERGEncy»: Το Sealed Earth Ceramic Art Studio and Gallery παρουσιάζει τη δεύτερη θερινή ομαδική του εικαστική έκθεση από 24 Ιουνίου έως 2 Ιουλίου
Η έκτακτη ανάγκη κατά τη διάρκεια των «σκοτεινών» ημερών του 2020 στην Αθήνα και σε ολόκληρο τον κόσμο. Η καλλιέργεια της έννοιας της περίθαλψης μιας ομάδας ανθρώπων που κράτησαν την καλλιτεχνική και πνευματική επαφή τους κατά τη διάρκεια του αναπάντεχου αποκλεισμού τους. Αυτό είναι το θέμα που προσεγγίζει η έκθεση «EMERGEncy» που παρουσιάζει το Sealed Earth Ceramic Art Studio and Gallery σε επιμέλεια του Νίκου Υφαντή.
Με επίκεντρο τις σύγχρονες ερμηνείες του κεραμικού σε συνδυασμό και με επιρροές από τις άλλες εικαστικές τέχνες, η έκθεση περιλαμβάνει κεραμικά γλυπτά, φωτογραφίες, 3D εκτυπώσεις, έργα εικονικού σχεδιασμού, βίντεο προσομοίωση και εγκαταστάσεις που δημιουργήθηκαν από 15 καταξιωμένους αλλά και από νέους ανερχόμενους εικαστικούς με έδρα την Αθήνα στην περίοδο της πανδημίας του 2020, των περιοριστικών μέτρων και της απαγόρευσης κυκλοφορίας. Εξάλλου, αυτό εξηγεί και ο όρος «emergency»: η έκτακτη ανάγκη, μια σοβαρή, αναπάντεχη και συχνά επικίνδυνη κατάσταση που απαιτεί άμεση δράση ή προσοχή.
Οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν είναι οι εξής: Νίκλας Αθανασόπουλος, Λεώνη Γιαγκτζόγλου, Μάρα Δεσύπρη, Hope, Andrew Hazewinkel, Λουκία Θωμοπούλου, Λένα Κιτσοπούλου, Βαγγέλης Μαγκόπουλος, Μάρω Μελένιου, Νάσια Παυλίδου, Σταύρος Περάκης, Νίκος Σκλαβενίτης, Θεόκλητος Τριανταφυλλίδης, Νίκος Υφαντής, Σωτήρης Φωκέας και οι Slang Network.
Η αβεβαιότητα που προκάλεσε η παράδοξη χρονιά του 2020, λειτούργησε ως κίνητρο για να αναδυθούν στην επιφάνεια ξανά και να ανακάμψουν, ενώ μετατράπηκε σε δημιουργική τροφή για τους συμμετέχοντες, κάτι που αντηχεί δυνατά μέσα από τα έργα που παρουσιάζονται.
Η «EMERGEncy» είναι μια έκθεση με επίκεντρο το στούντιο και καλεί το κοινό να ζήσει μια πρωτότυπη εμπειρία που συχνά λείπει από τον χώρο δημιουργίας έργων τέχνης. Η ιδέα γεννήθηκε, ζυμώθηκε, πήρε μορφή και πνοή μέσα στο εργαστήριο, μέσα από τις ενέργειες που ανταλλάχτηκαν εκεί και εκεί, στο εργαστήριο, in situ, καλείται το κοινό να ζήσει την εμπειρία. Υπάρχει μια σχεδόν οργανική σχέση μεταξύ ενός αντικειμένου και του τόπου δημιουργίας του. Αυτή συχνά χάνεται κατά τη μετεγκατάσταση των έργων από το χώρο που δημιουργήθηκαν σε άλλους χώρους δημόσιας παρουσίασης, μουσεία ή γκαλερί, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια ή εσφαλμένη ερμηνεία. Η «EMERGENcy» επικεντρώνεται στο καλλιτεχνικό εργαστήριο και η προσέγγισή της έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά ομαδικών κεραμικών εκθέσεων που φέτος παρουσιάζονται. Ανάμεσα σε άλλες, είναι και αυτές των: Anti-Structure (Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ), Μελανά (Γκαλερί Ελληνοαμερικάνικης Ένωσης), 6η Έκθεση Κεραμικής στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας και Sterling Ruby at Cycladic: Ceramics (Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης).
Τα αρχαία κεραμικά όπλα του Θεόκλητου Τριανταφυλλίδη επαναπροσδιορίστηκαν ως μελλοντικά αντικείμενα σε μια νέα εικονική πραγματικότητα. Εμφανίζονται δίπλα στις φιγούρες της Λένας Κιτσοπούλου που μπλέκονται σαν αναδυόμενοι χορευτές, ιδρωμένοι εραστές που έρχονται επιτέλους σε επαφή υπό το φως των κηροπηγίων.
Τα τραπέζια της Νάσιας Παυλίδου, στοιβάχτηκαν το ένα πάνω στο άλλο με πόδια έτοιμα να την βγάλουν έξω σε καινούργιους δρόμους καθώς η απαγόρευση έφτανε στο τέλος της. Η Μάρα Δεσύπρη καλύπτει τα αγγεία της με κυματοειδείς πτυχές που διαρρέουν και αναδιπλώνονται στις εξωτερικές τους επιφάνειες σαν τα άγρια χειμωνιάτικα κύματα της Τήνου. Οι φόρμες του Σταύρου Περάκη και του Βαγγέλη Μαγκόπουλου λείες και συμμετρικές αφηγούνται νηνεμίες και μας βεβαιώνουν ότι υπάρχει εκεί έξω ένα φάρος να μας δείξει το δρόμο και μια αγκαλιά να μας υποδεχτεί.
Οι γραμμές από σπρέι του Σωτήρη Φωκέα έγιναν τρισδιάστατες παιδικές χαρές σαν τις πλατείες και τους δρόμους που ξαφνικά γέμισαν κόσμο σαν μυρμήγκια, αφού ήταν η μοναδική διέξοδο των ανθρώπων για την ανεύρεση επαφής.
Οι απρόσωποι ψυχοπομποί του Andrew Hazewinkel εμφανίζονται να περιμένουν σε διάφορες καταστάσεις μεταξύ στάσης και κίνησης ενώ ο Νίκος Υφαντής έλιωσε πέτρες στον πηλό, σουβενίρ ενός καλοκαιρινού προορισμού που του ζέστανε την καρδιά όλο τον χειμώνα• όπως και οι καρποί του Νίκου Σκλαβενίτη που μάζεψε κατά τη διάρκεια των εξορμητικών του συναντήσεων με την φύση στο νησί του.
Η τεχνολογία που μπήκε αναγκαστικά στη ζωή όλων μας τόσο γρήγορα και έπεισε και τους πιο δυσκολόπιστους να ασχοληθούν μαζί της, έφερε αναμφισβήτητα μια νέα πνοή στο στούντιο, όπως αποτυπώνεται στις 3D τυπωμένες πολύχρωμες πορσελάνες του Νίκλα Αθανασόπουλου.
Η Μάρω Μελένιου συνθέτει λέξεις που υποδηλώνουν την ανάγκη της για μια νέα μορφή επικοινωνίας, αντικατοπτρίζοντας την επιθυμία της να μεταφράσει μια δύσκολη σειρά περιστάσεων σε μια πιο αναγνωρίσιμη γλώσσα ενώ η Λεώνη Γιαγκτζόγλου και ο Hope επιχειρούν να υπενθυμίσουν τη δύναμη του μετασχηματισμού και της αναμόρφωσης.
Τέλος, η Λουκία Θωμοπούλου συνοψίζει την εμπειρία της στον χειμωνιάτικο κήπο της που αναδύεται από το βάθος του αντικατοπτρισμού του και στέκεται μετρώντας τους ανθρώπους που ήρθαν κοντά της μέσω του Sealed Earth, σε μια περίεργη εποχή.
Παράλληλα με τα έργα των 15 καλλιτεχνών, θα παρουσιαστούν αντικείμενα που δημιουργήθηκαν στο στούντιο από μια ομάδα ανθρώπων υπό την καθοδήγηση του Hope και της Λουκίας Θωμοπούλου στο πλαίσιο των ελάχιστων μαθημάτων που έγιναν.
Info: Έκθεση «EMERGEncy». Sealed Earth Ceramic Art Studio and Gallery (Ερεχθείου 22, Αθήνα). Ώρες λειτουργίας 11:00-22:00. Είσοδος Ελεύθερη
24/6 – 2/7/2021
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Της ζητήσαμε να μας μιλήσει για την τέχνη της, την καθημερινότητά της και τον γάμο της με τον Τζακ Σαβορέτι
Έντεκα εικαστικοί αναμετριούνται με τις δυσκολίες απεικόνισης του υπαρξιακού βάθους, όταν η ύπαρξη ασθενεί
Αν και πολλοί εκτιμητές αναφέρουν πως πρόκειται για έργο του τεράστιου εικαστικού η προέλευσή του δεν έχει πιστοποιηθεί 100%
Η αφορμή για να ανακαλύψει τη ζωγραφική, την τέχνη της που ήταν καθρέφτης πόνου και δύναμης
Επισήμανε ότι πρόκειται για ένα « Έργο αγάπης, περηφάνιας μιας κόρης για τους σπουδαίους γονείς της»
Ο γκαλερίστας σε κάθε έκθεση χτίζει μια ολοκληρωμένη εμπειρία
Γιατί η Μαρία Αλμπάνη και η γκαλερί Alma αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της αθηναϊκής εικαστικής σκηνής
Μιλήσαμε με την καλλιτέχνιδα για την έκθεσή της «Κτίσματα» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Μια έκθεση κόμιξ και δυο εικαστικών στις προτάσεις μας
Μια έκθεση για ιστορίες που αποκαλύπτονται όταν διασταυρώνονται οι φυλές, οι πολιτικές, τα ανθρώπινα δικαιώματα
Έξι προτομές του γνωστού γλύπτη θα εκτεθούν στο προαύλιο του ναού του Αγίου Γεωργίου των Ελλήνων
Το Μουσείο Μουνκ ανέλυσε τη χρωματική χημεία δύο εκδοχών του διάσημου πίνακα και έφτιαξε μία «Χρονομηχανή της Κραυγής»
«Ελπίζω να προσφέρει ανακούφιση στους ασθενείς», δήλωσε ο καλλιτέχνης
Μια συνάντηση ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας με αφορμή τον τόπο και τοπίο με δωρεάν δράσεις από 26 ως 29 Σεπτεμβρίου
Στην ομαδική έκθεση, που ξεκινάει 13 Σεπτεμβρίου, θα συμμετέχουν όλοι οι συνεργάτες που αποτελούν τον κορμό και την οικογένεια της γκαλερί
Ο θρυλικός πίνακας και ίσως ένα νέο μουσείο αρκούν για να ξεπλύνουν τις κατάφωρες παραβιάσεις ανθρώπινων δικαιωμάτων στην περιοχή;
Πριν από λίγες μέρες ο δρόμος με έφερε στην εντυπωσιακή είσοδο της Βασιλέως Κωνσταντίνου. Σύντομα όμως, η εξιδανίκευση άρχισε να υποχωρεί.
Μία έκθεση που θέτει μερικά από τα πιο πιεστικά ερωτήματα που αντιμετωπίζει η Ευρώπη και ο κόσμος σήμερα
Στη Γαλλία για έργα του Miró, στη Γερμανία για το δημοφιλές φιλί και μέχρι την Κύπρο για ένα υποβρύχιο… δάσος
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.