Κοσμος

Oruc Reis: Έφτασε περίπου στα 14 ν.μ. από το Καστελόριζο

Τι ισχυρίζεται η Τουρκία για τον χάρτη-πρόκληση

62224-137655.jpg
Newsroom
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Oruc Reis
Oruc Reis © EPA/TURKISH DEFENCE MINISTER / HANDOUT

Oruc Reis: Κινήθηκε στα 14 ναυτικά μίλια από το Καστελόριζο- Η πορεία που ακολούθησε και η νέα πρόκληση της Τουρκίας

Περίπου στα 14 ναυτικά μίλια από το Καστελόριζο κινήθηκε σήμερα το Oruc Reis και συνέχισε την πορεία του προς τα νοτιοδυτικά. 

Το τουρκικό ερευνητικό πλοίο έφτασε στα 12 μίλια από τη Στρογγύλη και απομακρύνθηκε προς τα νοτιοδυτικά.  

Ο χάρτης-πρόκληση

Σήμερα η Τουρκία συνέχισε τις προκλήσεις. Υπουργός δημοσίευσε χάρτη όπου έχει «μαρκάρει» το μισό Αιγαίο και όλη την περιοχή από την Κρήτη μέχρι την Κύπρο.

Συγκεκριμένα, τον χάρτη έδωσε στη δημοσιότητα μέσω ανάρτησής του στο Twitter ο υπουργός Μεταφορών της Τουρκίας Αντίλ Καραϊσμαΐλογλου, γράφοντας: «Χαιρετίσματα στο Φατίχ, στο Γιαβούζ και στο Κανουνί. Στη Γαλάζια Πατρίδα μας, την περιοχή ερευνών και διάσωσης την επεκτείναμε με τρόπο που θα περιλαμβάνει και τις περιοχές όπου πραγματοποιούν εργασίες τα ερευνητικά μας πλοία. Καλορίζικο το νέο σχέδιο έρευνας και διάσωσης».

Η απάντηση του ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών

Άμεσα το υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδας έδωσε την απάντησή του, σημειώνοντας ότι «η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο τουρκικών αυθαιρεσιών και παρανόμων διεκδικήσεων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, οι οποίες άλλωστε ευθύνονται για την άνευ προηγουμένου κλιμάκωση της τελευταίας περιόδου». 

«H τουρκική περιοχή ευθύνης έρευνας και διάσωσης που ορίστηκε αυθαίρετα με τον νέο τουρκικό νόμο, όπως άλλωστε και αυτή που είχε ορισθεί με τον τουρκικό νόμο του 1988, είναι παράνομη στο μέτρο που επικαλύπτει περιοχές ελληνικής κυριαρχίας και δικαιοδοσίας, συνεπώς δεν παράγει έννομα αποτελέσματα. Πέραν όμως αυτού, δεν στηρίζεται σε επιχειρησιακά κριτήρια και δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής.

Η ελληνική περιοχή ευθύνης, η οποία έχει καθορισθεί την δεκαετία του ’50 με Περιοχικές Συμφωνίες Αεροναυτιλίας του ICAO και δηλωθεί από το 1975 στον αρμόδιο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), συμπίπτει με το FIR Αθηνών και είναι σύμφωνη με τις συστάσεις του ΙΜΟ και ΙCAO, όπως περιλαμβάνονται στο Διεθνές Εγχειρίδιο  Αεροναυτικής και Ναυτικής Έρευνας και Διάσωσης (IAMSAR Manual). Υπογραμμίζεται ότι και στην πράξη η Ελλάδα, μέσω του αρμόδιου ελληνικού Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Joint  Rescue Coordination Center – JRCC) στον Πειραιά, συντονίζει αποτελεσματικά όλες τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στην περιοχή ευθύνης της, παρέχοντας εν προκειμένω υπηρεσίες σε όλα τα κινδυνεύοντα πλοία και αεροπλάνα.

Είναι σαφές ότι η Τουρκία, με την τελευταία αυτή κίνηση που έχει αμιγώς πολιτικά κίνητρα, δεν διστάζει να προκαλέσει σύγχυση, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο τουρκικών αυθαιρεσιών και παρανόμων διεκδικήσεων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, οι οποίες άλλωστε ευθύνονται για την άνευ προηγουμένου κλιμάκωση της τελευταίας περιόδου. Οι τουρκικές ενέργειες θα προσκρούσουν και πάλι στην διεθνή νομιμότητα με την οποία η Τουρκία θα πρέπει επιτέλους κάποτε να συμφιλιωθεί».

Τι ισχυρίζεται η Τουρκία για τον χάρτη-πρόκληση

Ο εκπρόσωπος του τουρκικού υπ. Εξωτερικών, Χαμί Ακσοί, σχολίασε σήμερα την ανακοίνωση του ελληνικού ΥΠΕΞ για τη δημοσιοποίηση χάρτη από υπουργό της Τουρκίας, στον οποίο η χώρα έχει «μαρκάρει» το μισό Αιγαίο. 

Ο Ακσοί χαρακτηρίζει την ανακοίνωση του ΥΠΕΞ της Ελλάδας ως «αβάσιμη, που απέχει πολύ από το δίκαιο και την ανθρώπινη διάσταση», ενώ υποστηρίζει ότι «η μόνη χώρα με επιχειρησιακές δυνατότητες να παρέμβει σε οποιοδήποτε περιστατικό στην περιοχή, που μπορεί να ενέχει κίνδυνο για την ανθρώπινη ζωή είναι η Τουρκία». 

Η δήλωση του εκπροσώπου του τουρκικού ΥΠΕΞ

Το υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδας έκανε μια αβάσιμη δήλωση σήμερα (18 Οκτωβρίου) σχετικά με την επέκταση της περιοχής ευθύνης έρευνας και διάσωσης της χώρας μας στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο. Οι περιοχές έρευνας και διάσωσης δεν είναι κυριαρχία, αλλά περιοχές εξυπηρέτησης. 

Από αυτή την άποψη, αυτός ο ισχυρισμός της Ελλάδας, ο οποίος δεν περιλαμβάνει τα χωρικά της ύδατα και θεωρεί αυτήν την περιοχή για τη διάσωση και την προστασία της ανθρώπινης ζωής ως παραβίαση της κυριαρχίας της, απέχει πολύ από νομικούς και ανθρωπιστικούς λόγους. η αυθαιρεσία που αναφέρεται αφορά την επικαιροποίηση των περιοχών έρευνας και διάσωσης στις σημερινές συνθήκες, όπου παρέχει η χώρα μας τις υπηρεσίες αυτές. η περιοχή έρευνας και διάσωσης της χώρας μας έχει επεκταθεί για να διασφαλίσει και την ασφάλεια των επιχειρήσεων μας στην υφαλοκρηπίδα μας στην ανατολική μεσόγειο. Η Τουρκία, με επιτυχημένες δραστηριότητες θαλάσσιας έρευνας και διάσωσης, σε αντίθεση με την Ελλάδα που λειτουργεί με πολιτικά κίνητρα, ενεργεί με ανθρωπιστικά κίνητρα.

Από την άλλη μεριά, η Ελλάδα συνεχίζει να αφήνει αναπάντητα αιτήματα για συνεργασία και συντονισμό με τη χώρα μας σύμφωνα με τις διατάξεις της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Έρευνας και Διάσωσης του Αμβούργου του 1979 σχετικά με τις επικαλυπτόμενες περιοχές ευθύνης έρευνας και διάσωσης των δύο παράκτιων χωρών στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο. Επιπλέον, ισχυριζόμενη ότι οι εν λόγω περιοχές είναι περιοχή κυριαρχίας, η Ελλάδα δεν δίστασε να αφήσει την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη δεύτερη μοίρα και έδειξε αυτή τη στάση την με την απάνθρωπη μεταχείριση παράτυπων μεταναστών στο Αιγαίο Πέλαγος.

Η μόνη χώρα με επιχειρησιακές δυνατότητες να παρέμβει σε οποιοδήποτε περιστατικό που μπορεί να ενέχει κίνδυνο για την ανθρώπινη ζωή στην περιοχή, είναι η Τουρκία. σε αυτό το πλαίσιο, η επέκταση της περιοχής έρευνας και διάσωσης της χώρας μας είναι ένα σημαντικό βήμα που έγινε για να γίνουν το αιγαίο και η ανατολική μεσόγειος ασφαλέστερες περιοχές , καθώς είναι από τις περιοχές με την υψηλότερη θαλάσσια και εναέρια κυκλοφορία στον κόσμο.

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις 

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ  

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ