Βιβλιο

15 βιβλία ξένης και 8 ελληνικής λογοτεχνίας

Η Athens Voice ξεφυλλίζει τα απαραίτητα καλοκαιρινά αναγνώσματα

62222-137653.jpg
A.V. Team
ΤΕΥΧΟΣ 793
14’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
woman-3619480_1280.jpg

Βιβλιοπαρουσιάσεις: Ξεφυλλίζουμε 15 βιβλία ξένης και 8 βιβλία ελληνικής λογοτεχνίας και προτείνουμε ιδέες και τίτλους.

ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

screen_shot_2021-07-13_at_23.04.08.png
Brit Bebbett, Το αόρατο μισό, εκδόσεις Παπαδόπουλος
Ο συγγραφέας υφαίνει μια οικογενειακή ιστορία στην Αμερική των δεκαετιών 1950-1990, που μιλάει για τις επιθυμίες, τις προσδοκίες και τις αποφάσεις που μας φέρνουν σε σύγκρουση με την καταγωγή μας. Οι δίδυμες αδελφές Βίνις μεγαλώνουν σε μια μικρή, συντηρητική κωμόπολη ανοιχτόχρωμων μαύρων στον αμερικανικό Νότο και το μέλλον τους είναι προδιαγεγραμμένο: οφείλουν να παντρευτούν έναν εξίσου ανοιχτόχρωμο μαύρο και να ζήσουν αξιοπρεπώς μες στη φτώχεια. Όμως, οι αδελφές το σκάνε στα δεκαέξι τους στη Νέα Ορλεάνη – κι εκεί οι πορείες τους αποκλίνουν. Η μία ερωτεύεται έναν βίαιο σκουρόχρωμο άντρα, γεννά ένα σκουρόχρωμο κορίτσι και επιστρέφει στη γενέτειρά της, ταπεινωμένη για την επιλογή της και εγκλωβισμένη. Η άλλη υποδύεται τη λευκή και παντρεύεται έναν γοητευτικό γόνο καλής οικογένειας, αποκρύβοντας το παρελθόν και την ταυτότητά της. Κι όμως, οι τύχες των διδύμων παραμένουν συνδεδεμένες. Τις βεβαιότητές τους θα τις ανατρέψει η επόμενη γενιά, οι κόρες τους, και τότε θα αναγκαστούν για μια ακόμη φορά να επιλέξουν: ποια ζωή στ’ αλήθεια θέλουν, ποια ζωή μπορούν ν’ αντέξουν;


sfagio-noumero-5_slayghter-house5-510x742.jpg
Ryan North, Σφαγείο Νούμερο 5 ή η Σταυροφορία των Παιδιών, εκδόσεις Anubis
Ένα κλασικό αμερικανικό μυθιστόρημα και ένα από τα σημαντικότερα αντιπολεμικά βιβλία, το «Σφαγείο Νούμερο 5» του Kurt Vonnegut, διασκευάζεται για πρώτη φορά σε graphic novel από τον βραβευμένο με Eisner σεναριογράφο Ryan North («How to Invent Everything: A Survival Guide for the Stranded Time Traveler») και τον υποψήφιο για Eisner εικονογράφο Albert Monteys («Universe!»).Το ταξίδι του Μπίλι Πίλγκριμ είναι ένα ταξίδι στη σύγχρονη ιστορία, μια σατιρική ματιά στον τρόμο και στην τραγωδία του πολέμου, όπου στέλνουν παιδιά στην πρώτη γραμμή για να πεθάνουν, μια συγκινητική μελέτη της ανθρώπινης φύσης.


13254.jpg
Αλμπέρ Καμύ, Ημερολόγια ταξιδιού, εκδόσεις Πατάκη
Ο Αλµπέρ Καµύ ταξίδεψε στις ΗΠΑ από τον Μάρτιο µέχρι τον Μάιο του 1946 και ύστερα στη Νότια Αµερική από τον Ιούνιο µέχρι τον Αύγουστο του 1949. Τα Σημειωματάριά του περιείχαν τη διήγηση αυτών των ταξιδιών, που οι επιμελητές του έργου του απέσπασαν και συγκέντρωσαν σε έναν τόμο. Ο ίδιος ο Καμύ είχε ξεχωρίσει, σε ένα ντοσιέ, το Ταξίδι στη Νότια Αμερική. Το ύφος στα δυο ηµερολόγια διαφέρει αισθητά. Στη Βόρεια Αµερική πηγαίνει ως δηµοσιογράφος που ανακαλύπτει, µε βλέµµα άλλοτε γεµάτο θαυµασµό και άλλοτε επικριτικό, την υπερβολή του Νέου Κόσµου. Ωστόσο, δεν ξεχνά τις τότε προτεραιότητές του και, κυρίως, την Πανούκλα. Στη Νότια Αµερική ταξιδεύει σαν επίσηµος καλεσµένος, σαν µια διασηµότητα, ενώ προοδευτικά υποψιάζεται έναν νέο παροξυσµό φυµατίωσης. Η διαδροµή του είναι παράλληλη µε τη διαδροµή της αρρώστιας του, που την ανακαλύπτει εκ νέου... To 1957 απονεµήθηκε στον Αλμπέρ Καμύ το βραβείο Νόµπελ Λογοτεχνίας για τα βιβλία του και, αναµφίβολα, για τον αγώνα που δεν έπαψε ποτέ να διεξάγει ενάντια σε ό,τι συντρίβει τον άνθρωπο.


20210608100515_oi_leontes_tis_sikelias.jpeg
Stefania Auci, Οι λέοντες της Σικελίας, εκδόσεις Κλειδάριθμος
Από τη στιγμή που ο Πάολο και ο Ινιάτσιο Φλόριο, φιλόδοξοι και με πνεύμα ανήσυχο, αποβιβάζονται στο Παλέρμο από την Καλαβρία το 1799, κοιτάζουν μπροστά, αποφασισμένοι να φτάσουν πιο ψηλά απ’ όλους. Να γίνουν οι πιο πλούσιοι, οι πιο ισχυροί. Και τα καταφέρνουν. Το Παλέρμο παρατηρεί έκπληκτο την εξάπλωση των Φλόριο, όμως τα συναισθήματα των κατοίκων της πόλης χάνονται μέσα στον φθόνο και την περιφρόνηση: Aυτοί οι επιτυχημένοι άντρες παραμένουν, όπως και να ’χει, «ξένοι». Το Παλέρμο δεν ξέρει πως αυτό που υποδαυλίζει τις φιλοδοξίες των Φλόριο και σημαδεύει τη ζωή τους είναι ο φλογερός πόθος για κοινωνική λύτρωση· δεν ξέρει ότι οι άντρες της οικογένειας είναι αξιόλογα μα και ευαίσθητα πλάσματα, που χρειάζονται στο πλευρό τους εξίσου δυνατές γυναίκες. Υφαίνοντας τη διαδρομή της εμπορικής και κοινωνικής ανόδου των Φλόριο με τις ταραχώδεις προσωπικές τους ιστορίες, με φόντο τα πιο ταραγμένα χρόνια της ιταλικής ιστορίας –από τα κινήματα του 1818 μέχρι την αποβίβαση του Γκαριμπάλντι στη Σικελία– η Στεφάνια Άουτσι ξετυλίγει μια οικογενειακή σάγκα απίστευτης δύναμης, που μοιάζει σημερινή.


ballard_supercannes_low.jpg
J.G.Ballard, Super-Cannes, εκδόσεις Κέδρος
Στους λόφους πάνω από τις Κάννες, η Εδέμ-Ολυμπία, το επιχειρηματικό πάρκο του μέλλοντος, φιλοξενεί τις κορυφαίες εταιρίες υψηλής τεχνολογίας και τα στελέχη τους. Η κλειστή αυτή κοινότητα προσφέρει τις ιδανικές συνθήκες, ώστε τα μέλη της να αφοσιώνονται ολοκληρωτικά στην εργασία εκμηδενίζοντας κάθε ανάγκη για ψυχαγωγία, κοινωνική επαφή και ελεύθερο χρόνο. Μια μέρα, εντελώς ξαφνικά, ο Ντέιβιντ Γκρίνγουντ, γιατρός της κλινικής του επιχειρηματικού πάρκου, σε κατάσταση αμόκ, σκοτώνει δέκα ανθρώπους και στη συνέχεια αυτοκτονεί. Η γιατρός Τζέιν Σίνκλερ, που προσλαμβάνεται στη θέση του, εγκαθίσταται μαζί με τον άντρα της Πολ στο σπίτι του νεκρού γιατρού. Έχοντας άφθονο χρόνο στη διάθεσή του, ο Πολ αρχίζει να αναζητά τους λόγους που οδήγησαν τον Γκρίνγουντ στα άκρα και ανακαλύπτει μια άλλη, άγρια, πλευρά της ζωής στο επιχειρηματικό πάρκο. Ένα προφητικό μυθιστόρημα για την αλλοίωση που επιφέρουν στην ανθρώπινη φύση ο ακραίος καπιταλισμός και οι τεχνολογικές εξελίξεις, από την πένα του κορυφαίου Βρετανού συγγραφέα J.G. Ballard.


praktoras_tou_byzantiou-cover1.jpg
Harry Turtledove, Πράκτορας του Βυζαντίου, εκδόσεις Anubis
Σε μια εναλλακτική εκδοχή της Ιστορίας, η Βυζαντινή Αυτοκρατορία εδραιώνει την κυριαρχία της σε ολόκληρο τον γνωστό κόσμο… Ο Βασίλειος Αργυρός, πιστός στρατιώτης και πολυμήχανος πράκτορας της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, μια εκδοχή του πράκτορα 007, ζει στις αρχές του 14ου αιώνα σε έναν εναλλακτικό κόσμο, όπου το Ισλάμ δεν υπήρξε ποτέ. Απαλλαγμένη από τον κίνδυνο στα ανατολικά της σύνορα, η Βυζαντινή Αυτοκρατορία ανακτά με την πάροδο των αιώνων την Ισπανία από τους Βησιγότθους, την Ιταλία από τους Λομβαρδούς και το μεγαλύτερο μέρος των νότιων ακτών της Γαλλίας από τους Φράγκους. Η Κωνσταντινούπολη, πρωτεύουσα του πολιτισμένου κόσμου και κοιτίδα της επιστήμης και των τεχνών, εμπνέει τόσο τον θαυμασμό όσο και τον φόβο. Στα ανατολικά, η Περσία παραμένει η άλλη μεγάλη παγκόσμια δύναμη δυτικά της Κίνας. Μερικές φορές, οι δύο αυτοκρατορίες συγκρούονται ανοιχτά – συνήθως, όμως, επιστρατεύουν αδίστακτους κατασκόπους για να αποκτήσουν συγκριτικό πλεονέκτημα στον αγώνα για την παγκόσμια κυριαρχία. Όπως, όμως, μαθαίνει σύντομα ο Βασίλειος Αργυρός, κανένας κόσμος δε διαρκεί για πάντα...


12629.jpg
Μισέλ Μπυσσί, Άγρια όνειρα θα ‘βλεπα, εκδόσεις Πατάκη
Οι πιο όμορφες ερωτικές ιστορίες δεν πεθαίνουν ποτέ. Ζουν παντοτινά στις αναμνήσεις μας και στις ανελέητες συμπτώσεις που επινοεί το μυαλό μας. Στη ζωή της Νατύ, όμως, οι συμπτώσεις αυτές γίνονται ξαφνικά υπερβολικά πολλές. Σαν κάποιος να προσπαθεί να την κάνει να ξαναζήσει την ερωτική περιπέτεια που εξαιτίας της παραλίγο να τινάξει τη ζωή της στον αέρα. Αλλά ποιος; Παρελθόν και παρόν επαναλαμβάνονται σε σημείο που κάθε λογική εξήγηση καταρρίπτεται – θα αναγκαστεί άραγε η Νατύ να παραδεχτεί πως ο χρόνος μπορεί στ’ αλήθεια να γυρίσει πίσω; Μήπως πρέπει να πιστέψει ότι δεν υπάρχουν τυχαία γεγονότα; Ότι είναι όλα προκαθορισμένα; Στο «Άγρια όνειρα θα ‘βλεπα», με τέσσερα ταξίδια, στο Μόντρεαλ, στο Σαν Ντιέγκο, στη Βαρκελώνη και στην Τζακάρτα, και ένα κατοπτρικό παιχνίδι ανάμεσα στο 1999 και το 2019, ξεδιπλώνεται μια αριστοτεχνική παρτιτούρα πάθους και σασπένς, στον ρυθμό των πιο δυνατών χτύπων της καρδιάς. Ο Μισέλ Μπυσσί, από τους πιο αγαπημένους συγγραφείς της Γαλλίας, στις καθηλωτικές ιστορίες του συνδυάζει την ψυχική ένταση με την ακρίβεια της συναισθηματικής περιγραφής.


978-618-03-2617-8_2.jpg
Νοέλ Μπάξερ, Η επιστροφή της Πηνελόπης - Οκτώ μέρες στη Σμύρνη, εκδόσεις Μεταίχμιο
Η Πένι (Πενέλοπε) Σάρεϊ, Ελληνοβρετανίδα που ζει στην Αθήνα, ταξιδεύει στη Σµύρνη έναν αιώνα μετά την Καταστροφή μεταφέροντας στις αποσκευές, και στην ψυχή της, οικογενειακές ιστορίες κι ενθύμια από τη ζωή των προγόνων της στη χαμένη πολιτεία: τα τρομακτικά γεγονότα του 1922 που της εξιστόρησαν η γιαγιά της Πηνελόπη και οι θείες της, αλλά και τις αναμνήσεις τους από τα προηγούμενα σμυρνέικα χρόνια της ακμής και της ξεγνοιασιάς. Στο ταξίδι επιστροφής της αναζητεί παλιές πατημασιές. Θα αναδυθούν καινούργια συναισθήματα, θα έρθουν πολλές σκέψεις, θα συμβούν απρόσμενες αποκαλύψεις. Στη Σμύρνη η Πένι θα γνωρίσει ανθρώπους που πρόθυμα θα τη βοηθήσουν να πλησιάσει κι άλλο την Αλήθεια. Θα αναχωρήσει οκτώ μέρες μετά, µε τη βεβαιότητα πως η παλιά Σµύρνη ανέμενε την επιστροφή της απογόνου! Και µε τη γοητευτική διαπίστωση πως το ταξίδι αυτό, μαγικά, αόρατα και άηχα, έβαλε σε τάξη τις ιστορίες και τα αισθήματα που της κληροδοτήθηκαν.


9786180141115.jpg
Αμάντα Γκόρμαν, Ο λόφος που ανεβαίνουμε, εκδόσεις Ψυχογιός
Πάντα υπάρχει φως, αρκεί να είμαστε γενναίοι για να το δούμε: Στις 20 Ιανουαρίου 2021 η εικοσιδυάχρονη Αφροαμερικανή Αμάντα Γκόρμαν έγινε σύμβολο ελπίδας και αισιοδοξίας για εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Απαγγέλλοντας το ποίημά της «Ο Λόφος που Ανεβαίνουμε» στην ορκωμοσία του Προέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν, απηύθυνε ένα οικουμενικό κάλεσμα για ένα φωτεινότερο, γενναίο μέλλον. Η ανά χείρας έκδοση αποτυπώνει ακριβώς αυτή τη στιγμή, όπου η φωνή μιας νεαρής ποιήτριας μας προσφέρει κουράγιο, παρηγοριά αλλά και έμπνευση για να αλλάξουμε τον κόσμο.


to_taxidi_tis_pinelopis_cvr_me_kordela-front-small-500x500.jpg
Marie Robert, Το ταξίδι της Πηνελόπης, εκδόσεις Πεδίο
Από το νέο συγγραφικό αστέρι της Γαλλίας, ένα σαγηνευτικό μυθιστόρημα με ηρωίδα μια μυθική και συνάμα σύγχρονη Πηνελόπη, μια νέα γυναίκα αποφασισμένη να ανακαλύψει το νόημα της ζωής ξεκινώντας ένα μοναδικό ταξίδι στην Ελλάδα, τη χώρα του μύθου και του ονείρου. Ένα απολαυστικό μυθιστόρημα, ένα συναρπαστικό οδοιπορικό που ακροβατεί στα όρια της φιλοσοφικής σκέψης, μια προσωπική, σχεδόν μυστικιστική περιπέτεια με απόλυτο προορισμό την Ιθάκη των υπαρξιακών απαντήσεων και της απόλυτης ευτυχίας.


h-mousikh-ths-siophs_king-killer_cover.jpg
Patrick Rothfuss, Η Μουσική της Σιωπής, Εκδόσεις Anubis
Βαθιά κάτω από το Πανεπιστήμιο απλώνεται ένα μέρος σκοτεινό: ένα ρημαγμένο κουβάρι αρχαίων περασμάτων κι έρημων αιθουσών. Λίγοι γνωρίζουν γι’ αυτό. Μια κοπέλα έχει βρει καταφύγιο εκεί και ζει τις μέρες της στην καρδιά αυτού του λησμονημένου τόπου. Το όνομά της είναι Άουρι και τα μυστικά ορίζουν την ύπαρξή της. Μετά τα μυθιστορήματα «Το Όνομα του Ανέμου» και «Όσα Φοβούνται οι Σοφοί, Α’ και Β’ Τόμος» που έχουν αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές, κατακτώντας τις κορυφαίες λίστες best-sellers, ο Rothfuss μας ταξιδεύει εκ νέου στον κόσμο της συναρπαστικής σειράς βιβλίων «The Kingkiller Chronicle» που συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων έργων φαντασίας των τελευταίων ετών. Τα βιβλία της σειράς «The Kingkiller Chronicle» έχουν πουλήσει περισσότερα από 10 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως. Αυτήν την περίοδο ο συγγραφέας συνεχίζει τη συγγραφή του τρίτου βιβλίου της σειράς με τίτλο «The Doors of Stone» που θα ολοκληρώσει την εξιστόρηση των περιπετειών του Κβοθ, ενός από τους κορυφαίους ήρωες φαντασίας των τελευταίων δεκαετιών.


649536.jpg
Χένρυ Μέλβιλ, Ο μεγάλος απατεώνας, εκδόσεις Πατάκη
Μια πρωταπριλιά, το ατμόπλοιο «Φιντέλ» ταξιδεύει στον Μισσισσιππή, κατευθυνόμενο στη Νέα Ορλεάνη· είναι –σε αντίστιξη με το όνομά του που σημαίνει «πιστός»– γεμάτο απατεώνες. Ή μήπως πρόκειται απλώς για έναν μεγάλο απατεώνα, που διαρκώς μεταμορφώνεται; Έναν άντρα που, αλλάζοντας διαρκώς ταυτότητα, προσπαθεί να κερδίσει την εμπιστοσύνη των συνεπιβατών του για να τους εξαπατήσει; Εμφανίζεται άλλοτε σαν ζητιάνος, άλλοτε σαν επιτυχημένος επιχειρηματίας, άλλοτε σαν φιλάνθρωπος και άλλοτε σαν κοσμοπολίτης τζέντλεμαν. Κανείς δεν ξέρει ποιος στ’ αλήθεια είναιούτε γιατί ακριβώς το κάνει αυτό. Η παραπλάνηση των άλλων εκ μέρους του φαντάζει αυτοσκοπός. Για πρώτη φορά στα ελληνικά, ένα μυθιστόρημα για τις περσόνες που υιοθετούν οι άνθρωποι, κατασκευάζοντας, κατά περίσταση, την ταυτότητα που επιλέγουν. Μια πολυεπίπεδη κατεδαφιστική σάτιρα της αμερικάνικης κοινωνίας από την αριστοτεχνική πένα του συγγραφέα του Μόμπυ Ντικ τηδεκαετία πριν από το ξέσπασμα του Αμερικανικού Εμφυλίου. Μια πολυεπίπεδη κοινωνική σάτιρα, μια διασκεδαστική εγκυκλοπαίδεια της (μικρο)απάτης, μια αλληγορική πραγματεία για την «τέχνη της εξαπάτησης». Ένα μυθιστόρημα για όποιον θέλει πραγματικά να καταλάβει την καρδιά του σκότους της αμερικανικής κοινωνίας, που συγκαταλέγεται στην τριάδα των καλύτερων έργων του Μέλβιλ μαζίμε τον Μόμπυ Ντικ και το Μπάρτλεμπυ ο γραφιάς.


kairos_exofyllo_medium-150x216.jpg
Jenny Offill, Καιρός, εκδόσεις Στερέωμα
Η Λίζι εργάζεται ως βιβλιοθηκάριος στη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου στο οποίο κάποτε υπήρξε πολλά υποσχόμενη φοιτήτρια, ενώ παράλληλα μεγαλώνει τον γιο της Ιλάι και συμπαραστέκεται ψυχικά (κάποτε και οικονομικά) στον καταθλιπτικό αδελφό της και στη θρησκομανή, χήρα μητέρα της. Όταν η παλιά της καθηγήτρια και παραγωγός της μελλοντολογικής ραδιοφωνικής εκπομπής «Ο κόσμος να χαλάσει» Σύλβια Λίλερ την προσλαμβάνει για να απαντά στα εκατοντάδες email που λαμβάνει, η Λίζι βρίσκεται αντιμέτωπη με τα ανησυχητικά ερωτήματα των ετερόκλητων ακροατών της εκπομπής – σ’ ένα φάσμα που εκτείνεται από αριστερούς οι οποίοι αγωνιούν για την κλιματική αλλαγή ως τους δεξιούς που φοβούνται τους μετανάστες και ανησυχούν για την παρακμή του δυτικού πολιτισμού. Καθώς η Λίζι βυθίζεται σ’ αυτόν τον πολωμένο κόσμο και ενώ τα θεμέλια της οικογένειάς της κλονίζονται, διαπιστώνει ότι σταδιακά παγιδεύεται στην ψυχολογία της καταστροφής. Ένα σύγχρονο και έξυπνο μυθιστόρημα γραμμένο με λυρισμό, βαθιά ενσυναίσθηση και ωμό χιούμορ.


polemistes-tou-lykofotos.jpg
Guy Gavriel Kay, Πολεμιστές του Λυκόφωτος, εκδόσεις Anubis
Για γενιές ολόκληρες οι Έρλινγκ της Βίνμαρκ, θαλασσοπόροι και πολεμιστές, όργωναν τις θάλασσες με τα καράβια τους με τις δρακόμορφες πλώρες, σκορπώντας στο πέρασμά τους τη φωτιά και τον θάνατο. Όμως, οι καιροί αλλάζουν ακόμα και στον μακρινό Βορρά. Τώρα, ο κόσμος δονείται από την κλαγγή των όπλων και τις ιαχές των επιδρομέων. Οι πολεμόχαροι Έρλινγκ, οι φιλόδοξοι Ανγκλσίν και οι ανυπότακτοι Σινγκέιλ βλέπουν τα νήματα της ζωής τους να μπλέκονται απρόσμενα μεταξύ τους. Κι ενώ στις εσχατιές του κόσμου οι κοιλάδες και οι λόφοι αντηχούν ακόμα από τις μελωδικές φωνές των νεράιδων, οι άνθρωποι διαμορφώνουν τις δικές τους συμμαχίες, ώσπου φτάνει η ώρα της μοιραίας αναμέτρησης… Σε αυτή την ιστορία, που είναι πλασμένη με υλικό τη βία, την ομορφιά και τις υπερφυσικές δυνάμεις που δρουν στα δάση όταν πέφτει η νύχτα στον μισόκοσμο, ο πολυβραβευμένος συγγραφέας συνθέτει μια μνημειώδη σάγκα, που μας ταξιδεύει χίλια χρόνια πίσω και ζωντανεύει τον πολιτισμό των Κελτών, των Αγγλοσαξόνων και των Βίκινγκ.


20210608100828_anthropoi_sto_perithorio.jpeg
Ulrich Alexander Boschwitz, Άνθρωποι στο περιθώριο, εκδόσεις Κλειδάριθμος
Το πρώτο χρονολογικά βιβλίο του συγγραφέα. Μαζί με τον Ταξιδιώτη αποτελούν δύο μοναδικούς λογοτεχνικούς θησαυρούς που χρόνια τώρα τρέφουν τον θρύλο του. Στο Βερολίνο της δεκαετίας του 1920, η ζωή δεν είναι καθόλου εύκολη για τους ήρωες του Μπόσβιτς. Είναι οι πραγματικοί χαμένοι της οικονομικής κρίσης: ανάπηροι του πολέμου, ζητιάνοι, πόρνες, τρελοί. Τα βράδια μαζεύονται όλοι στον Χαρούμενο Κυνηγό, για να πάρουν μιαν ανάσα ξενοιασιάς, πριν τους ρουφήξει το επόμενο πρωί και πάλι η γκρίζα καθημερινότητα. Ξαφνικά, η γυναίκα του τυφλού Ζόνενμπεργκ χορεύει με τον Γκρίσμαν, ο οποίος έχει έρθει στον Κυνηγό για να χαρεί τη συντροφιά μιας γυναίκας και δεν έχει λογαριάσει σωστά την οργή του προδομένου συζύγου. Το κακό δεν αργεί να γίνει. Μα ο κόσμος ξαναβρίσκει αμέσως σχεδόν τους ρυθμούς του –καινούργιες αγάπες πλέκονται και το επόμενο πρωί η γκρίζα ζωή συνεχίζεται.Ο εικοσιδυάχρονος μόλις συγγραφέας ανατέμνει πραγματικά τη ζωή του λούμπεν προλεταριάτου του Βερολίνου τα χρόνια του μεσοπολέμου: άνθρωποι μικροί και τσακισμένοι, που δεν έχουν πια κανέναν λόγο να γελούν, αλλά επιμένουν να χαίρονται και να γιορτάζουν τη ζωή, όταν κι όπως μπορούν.


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

vasilikos_i_mnimi_epistrefei.jpg
Βασίλης Βασιλικός, Η μνήμη επιστρέφει με λαστιχένια πέδιλα, εκδόσεις Κέδρος
Πρόκειται για την αυτοβιογραφία του μεγάλου Έλληνα συγγραφέα Βασίλη Βασιλικού στην οριστική της έκδοση. Μια ζωή σαν μυθιστόρημα. Αναμνήσεις και συγγραφικές δοκιμές. Συναντήσεις με κορυφαίους εκπροσώπους των γραμμάτων και των τεχνών του 20ού αιώνα, Έλληνες και ξένους, με πολιτικούς αλλά και καθημερινά πρόσωπα. Η εγκατάσταση σε πόλεις του εξωτερικού και η αυτοεξορία στο Παρίσι. H επιστροφή στην Ελλάδα της Μεταπολίτευσης και οι νέες προκλήσεις. Παράλληλα, το alter ego του συγγραφέα συνθέτει μια ημι-μυθιστορηματική αφήγηση. Μια πολυτάραχη και συναρπαστική ζωή. Ένα εξομολογητικό κείμενο που ξεπερνά τα όρια μιας προσωπικής ιστορίας.


page_1.jpg
Παναγιώτης Αγγελόπουλος, Ανάμεσα στους ήλιους, εκδόσεις Ίκαρος
Ένα «ημερολόγιο καταστρώματος» για τις φωτεινές μέρες του ελληνικού καλοκαιριού: 83 σελίδες εν πλω με μίλια, κόμβους και στάσεις-σκέψεις σε νησιά όπου «τίποτα πιο επικίνδυνο από το να επιστρέφεις σ’ έναν τόπο όπου έχεις υπάρξει ευτυχισμένος». Βαθύ, Σίκινος, Σέριφος, Φολέγανδρος, Δήλος, Φούρνοι Κορσεών, Πόρος, Αιγαίο, Μεσόγειος, Πεντζίκης, Παπαδιαμάντης, Φέρμορ, Γέητς, Βιρτζίνια Γουλφ, Αρανίτσης, νερά, ουρανοί, μνήματα, καρνάγια, πέτρες, εκκλησιές και ένα ταξίδι σε μια εντελώς προσωπική και ιδιοσυγκρασιακή μεθόριο, όπου ο Παναγιώτης Αγγελόπουλος συλλαμβάνει με έξτρα πνευματικές βοήθειες βάθη, επιφάνειες, έκσταση φωτός, ιλιγγιωδώς ναρκωμένα και ράθυμα μεσημέρια που διαπερνούν τις ταραγμένες φουσκοθαλασσιές ή την ακινησία του ελληνικού θέρους. Μακριά από τη βεβαρημένη τουριστική πληροφορία, τα «νησιά» του Αγγελόπουλου παραμένουν πάντα ένα αξεδιάλυτο μυστήριο, που ανατρέχοντας στο σεφερικό έργο (Μέρες, Δοκιμές, Σκηνοθεσία για την Κίχλη) εξακτινώνονται και εξαϋλώνονται. Μέσω μιας αφήγησης γεμάτης από «έμψυχους κρότους και ψίθυρους της φύσης», ο Αγγελόπουλος μεταμορφώνει τις «εικόνες» του σε κάτι περισσότερο από σκέτα φόντα-τοπία προς απαθανάτιση καταργώντας κάθε υποψία φωτογραφικής θέασης: στόχος του είναι να τα ερμηνεύσει σαν αληθινά «πρόσωπα». Και τον καταφέρνει κατά έναν λιτό, ουσιαστικό και ολότελα sui generis τρόπο.


978-618-03-2563-8_4.jpg
Κώστας Ακρίβος, Πότε διάβολος πότε άγγελος, εκδόσεις Μεταίχμιο
Ένας άντρας μεγαλώνει, ζει και πεθαίνει χωρίς ποτέ να μάθει ποιος ήταν ο πατέρας του – ο Γεώργιος Καραϊσκάκης. Ένας άλλος θα περάσει όλη του τη ζωή αγαπώντας λάθος άνθρωπο για πατέρα – Μήτρος Αγραφιώτης το όνομά του. Οι δρόμοι τους θα συναντηθούν στα αίματα και στις θυσίες της επανάστασης του ’21. Τους ενώνει ο πόθος για την ελευθερία της πατρίδας, αλλά και κάτι βαθύτερο που ο ένας το αγνοεί και ο άλλος το αποσιωπά επίτηδες. Πολλά χρόνια αργότερα, το ερώτημα συνεχίζει να βασανίζει τον αφηγητή: ήρωας γεννιέσαι ή γίνεσαι; «Τότε είχε αντικρίσει έναν αχαμνό άντρα που σερνόταν μες στην κάμαρα φορώντας ένα λερό κίτρινο κεφαλομάντιλο που έπεφτε στο πλάι του προσώπου του και έδινε στη χλωμή φυσιογνωμία του μια διαβολική έκφραση. Και όμως, αυτός ο άντρας, καταπώς θα γράψει χρόνια αργότερα στα Απομνημονεύματά του ο γιατρός, παρά την ανημποριά του, κάθε τόσο πεταγόταν από το στρώμα του και καβαλούσε το άλογο με τέτοια ορμή, που θα κάνει τον Μίλινγκεν να ομολογήσει: «Τι θαυμαστή επίδραση έχει κάποτε το πάθος επάνω στο κορμί!».


large_20200219105741_i_limni.jpeg
Τάσος Φάλκος, Η Λίμνη, εκδόσεις Φυλάτος
Του ήρθε ξαφνικά η πιο τρελή ιδέα, η πιο παράλογη παρόρμηση: Να βυθιστεί συνειδητά στη λίμνη, που τώρα ήξερε πως ήτανε πολύ βαθιά!Εάν επρόκειτο για κάποια λίμνη απλή, συνηθισμένη, το πράγμα δε θα ήτανε παράξενο και ούτε βέβαια τρελό. Αλλά αυτή η λίμνη ήταν κάτι διαφορετικό, ήτανε τυλιγμένη με μυστήριο, ενέπνεε σε όλους δέος σχεδόν θρησκευτικό. Οι χωρικοί το θεωρούσαν επικίνδυνο να μπεις στη λίμνη και προπαντός μισόγυμνος, εκτεθειμένος σε δαιμονικές δυνάμεις. Άλλοι το έβλεπαν σαν ιεροσυλία… Αλλά ακριβώς ετούτο το απρόσιτο μυστήριο, ο τρόμος ο θρησκευτικός που ενέπνεε, έκαναν τόσο ελκυστική την ιεροσυλία, για ανθρώπους βέβαια που ελκύονται από τη γνώση και τον θάνατο. Να μπεις μέσα στη λίμνη δηλαδή, με την ελπίδα να παραβιάσεις κάποια μυστικά της, έστω με τίμημα να τιμωρηθείς σκληρά.


download.jpeg
Μαρίνα Πετροπούλου, Παράθυρο ανοιχτό, εκδόσεις Πεδίο
Το πρώτο βιβλίο της αγαπημένης συγγραφέως από τις εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα είναι γεγονός. Ένα γοητευτικό μυθιστόρημα, μια καθηλωτική αφήγηση που περιστρέφεται γύρω από διαχρονικά θέματα, όπως είναι η ανεκτίμητη αξία της φιλίας, η φρεσκάδα της νεανικής σκέψης, η σοφία της ωριμότητας, οι συμπληγάδες του έρωτα και η αέναη αναζήτηση της ευτυχίας.


b256195.jpg
Παναγιώτης Μπελώνης & Πηγή Μπελώνη, «Ηράκλειον» SOS βυθιζόμεθα - Η μαρτυρία του τελευταίου διασωθέντος από το ναυάγιο της Φαλκονέρας, εκδόσεις Κέδρος
Πρόκειται για μια συγκλονιστική μαρτυρία του τελευταίου διασωθέντος του πλοίου «Ηράκλειον» στη Φαλκονέρα, πλαισιωμένη από τη μετέπειτα έρευνα της κόρης του. Καθώς το πλοίο γέρνει όλο και περισσότερο, σπάνε και οι τελευταίες πόρτες και τα παράθυρα του σαλονιού, και η θάλασσα μπαίνει με τεράστια ορμή στο εσωτερικό. Παρασύρει με μεγάλη σφοδρότητα στο πέρασμά της ό,τι συναντάει, καθίσματα, έπιπλα και ανθρώπους. Κάποιοι προσπαθούν να γαντζωθούν από το πάτωμα, άλλοι πιάνουν κάτι σταθερό και προσπαθούν να σκαρφαλώσουν μέχρι την έξοδο αυτού του πηγαδιού, μα πάλι γλιστράνε και πέφτουν ξανά στα νερά. Καταχτυπιούνται με τα διάφορα έπιπλα που έχει παρασύρει η δύναμη του νερού, τραυματίζονται και τελικά είναι αδύνατον να σκαρφαλώσουν τόσο ψηλά και να διαφύγουν. Η κλίση του καραβιού και η δύναμη των χειμάρρων που έχουν δημιουργηθεί τους γυρίζει πίσω και χάνονται ένας ένας, αφήνοντας μόνο κραυγές απελπισίας και τρόμου. Ένα ανατριχιαστικό αφήγημα-χρονικό του ναυαγίου της Φαλκονέρας.


010100068993.jpg
Θερινοί έρωτες (Συλλογικό), εκδόσεις Καστανιώτη
Πώς αντιλαμβάνονται οι συγγραφείς τον έρωτα και το καλοκαίρι; Είναι μόνο αυτό που καταγράφεται, ή κάτι πέρα από τις λέξεις, κάτι που οδηγεί στην ψυχή; Ερωτευόμαστε τον άλλο ή κάτι φανταστικό; Αν το πλάσμα που ερωτευόμαστε είναι ένας καθρέφτης του εαυτού μας, τι συμβαίνει όταν οι αντανακλάσεις γίνονται κείμενο; Πώς καταγράφονται, αφού στη γραφή το αντικείμενο του πόθου δεν είναι πλάσμα υπαρκτό, σωματοποιημένο, αλλά μόνο λέξεις; Στον συλλογικό αυτό τόμο σαράντα εννιά συγγραφείς αντιμετωπίζουν τον έρωτα και το καλοκαίρι ως εφαλτήριο για κείμενα ιστορικά, βιωματικά, σουρεαλιστικά, ψυχαναλυτικά, θεατρικά αλλά και πολιτικά, ο καθένας με τον δικό του τρόπο. Οι ιστορίες τους αποπνέουν τρυφερότητα, νοσταλγία, λαχτάρα, πίκρα, αγωνία, αθωότητα, πόνο, χαρά, μοναξιά, ελπίδα και αμέτρητα άλλα συναισθήματα. Αόρατο υφάδι συνδέει τις λέξεις χαρίζοντάς μας ένα εντυπωσιακό πανόραμα, όπου ο έρωτας και το καλοκαίρι ανασύρουν μνήμες που μας ελκύουν και μας λυτρώνουν. Τα έσοδα από τα δικαιώματα του βιβλίου θα δοθούν στους «Γιατρούς του Κόσμου – Ελληνική Αντιπροσωπεία».


cover_marousw-500x500.jpg
Θεόδωρος Λιμήτσιος, Μαρουσώ, εκδόσεις Πεδίο
Ο Θεόδωρος Λιμήτσιος, μετά το επιτυχημένο ντεμπούτο του με το Εγώ μεγάλωνα για σένα…, επιστρέφει με το νέο του βιβλίο. Η ιστορία της Μαρουσώς ξεκινάει από τη γοητευτική Καππαδοκία, περνάει από την πολύβουη Κωνσταντινούπολη και την κοσμοπολίτικη Σμύρνη, τον Βόλο και το Πήλιο, για να φτάσει έως τα αγέρωχα βουνά της Πίνδου, εκεί όπου η Θεσσαλία αγκαλιάζει την Ήπειρο. Μια ιστορία καθηλωτική, γεμάτη ανατροπές, αγωνία και αληθινό συναίσθημα που μας μεταφέρει σε χαμένες πατρίδες, αλλά και χαμένες νοσταλγικές εποχές.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ