Βιβλιο

Λεπτομέρειες 461

Οι πιο απενοεχοποιημένες σελίδες περί αιμομιξίας που έτυχε να διαβάσω ποτέ

43714-98169.jpg
Σταυρούλα Παπασπύρου
ΤΕΥΧΟΣ 461
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
55664-121806.jpg

Τι ωραία που το περιγράφει ο Πολ Όστερ: «Όταν βρεθεί κανείς να πνίγεται σε μια θάλασσα βασάνων, η σκληρή δουλειά μπορεί να γίνει η σχεδία που θα σε κρατήσει στον αφρό»… Ένα απόφθεγμα μάλλον άσχετο με την πολυπρισματική ιστορία ενηλικίωσης που αφηγείται στον «Αόρατο» (μετ. Σ. Γιανναράς, Μεταίχμιο), αλλά αντιπροσωπευτικό μιας πρόζας στιπλνής και διαυγούς, όπως παραμένει η δική του. 


Ακόμα και στο οπισθόφυλλο ελάχιστα φανερώνονται από την πλοκή, που σε αντίθεση με άλλα μυθιστορήματα του Όστερ μόνο δαιδαλώδης δεν είναι. Η «αχαλίνωτη σεξουαλική επιθυμία», πάντως, που κυριεύει τον κεντρικό ήρωά του, οδηγεί στην καρδιά του βιβλίου σε μια σχέση αδελφού και αδελφής. Οι πιο δυνατές και απενοεχοποιημένες σελίδες περί αιμομιξίας που έτυχε να διαβάσω ποτέ! 


Άλλες σελίδες έντονου ερωτισμού που μ’ εντυπωσίασαν τελευταία; Στη νουβέλα «Αλεπούδες στη πλαγιά» –μια περιπλάνηση στο στάσιμο παρόν και στα παιχνίδια που μας παίζει η μνήμη– του πρωτοεμφανιζόμενου Ιάκωβου Ανυφαντάκη (Πατάκης). Εδώ δεν υπάρχει αιμομιξία, αλλά το φάντασμα του διαψευσμένου «Κλόουν» του Μπέλ.


Τι εστί «φουριτά»; Το εξηγεί η αμερικανογιαπωνέζα Ρουθ Οζέκι, που έφτασε ως την πηγή, το Μan Booker, αλλά νερό δεν ήπιε, στο υπέροχο «Μια ιστορία για το παρόν» (μετ. Θ. Ζάβαλος, Κλειδάριθμος), επίσης μια ιστορία ενηλικίωσης. Φουρίτα, λοιπόν, είναι οι υποαπασχολούμενοι Ιάπωνες που ξοδεύουν στις καφετέριες τις ελεύθερες ώρες τους, μέχρι να πάνε για ύπνο στα σπίτια των γονιών τους. Σε σύγκριση, λέει, μ’ εκείνους που πεθαίνουν από την πολλή δουλειά, μοιάζουν τυχεροί. Αλλά δεν είναι. Γιατί στην Ιαπωνία «ελεύθερος σημαίνει μόνος και έξω απ’ τη ζωή». 


«Η απελπισία δεν μετριέται/ με μπαγκέτες γαλλικού ψωμιού/ με ζαρτιέρες από γυναικείες κάλτσες/ με παπούτσια μυτερά λουστρίνια/ Η απελπισία κοστίζει λίγο/ όποιος δεν την έχει δεν του λείπει/ του ’ρχεται κουτί ως τη μέση/ ως τη μέση της καρδιάς…». Από την τελευταία ποιητική συλλογή του 92χρονου Νάνου Βαλαωρίτη «Πικρό καρναβάλι», ένα πανηγύρι συνειρμών, παρηχήσεων, μισοτελειωμένων φράσεων, ειρωνείας και σαρκασμού (Ψυχογιός). 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Φραντσέσκα Ντιοταλέβι
Φραντσέσκα Ντιοταλέβι: Το να γράψω για τη Βίβιαν Μάιερ υπήρξε άσκηση λεπτότητας, σεβασμού και θάρρους

Με αφορμή το βιβλίο «Με τη δική σου ματιά μονάχα», η συγγραφέας μιλά αποκλειστικά στην Athens Voice για την πρόκληση να μετατρέψει την κρυφή ζωή της Μάιερ σε μια δυνατή μυθοπλαστική αφήγηση

Σμαρώ Τζενανίδου,  «Η Βενετία αλλιώς»
15 συγγραφείς συνομιλούν με τον αγαπημένο τους πίνακα στο Ίδρυμα Κακογιάννης

Η συλλογή διηγημάτων «Οι Αόρατοι της Γης» είναι το αποτέλεσμα του δημιουργικού διαλόγου των συγγραφέων με ένα έργο της ομότιτλης έκθεσης της Σμαρώς Τζενανίδου

Δημήτρης Τσεκούρας: Είναι αδιανόητο να μην νικάει το καλό
Δημήτρης Τσεκούρας: Είναι αδιανόητο να μη νικάει το καλό

Ο συγγραφέας και μεταφραστής μιλά για το νέο του μεταφραστικό έργο, τη συλλογή του Γεωργιανού συγγραφέα Έρλομ Αχβλεντιάνι «Ο άντρας που έχασε τα λογικά του», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Βακχικόν.

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY