- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Terror: Ποιο είναι το μυστικό της φετινής θεατρικής επιτυχίας;
Οι ηθοποιοί της παράστασης μιλάνε στην ATHENS VOICE και δίνουν τη δική τους απάντηση στο ερώτημα
Η θεατρική παράσταση «Terror» του Γιώργου Οικονόμου στο Θέατρο Αθηνών τελειώνει με δώρο 100 μειωμένα εισιτήρια.
Σε μια σχετικά αδύναμη χρονιά για τα αθηναϊκά θεατρικά ταμεία, το «Terror» κατάφερε να κάνει τη διαφορά και να κερδίσει τη «μάχη» των εισιτηρίων. Τώρα η επιτυχία του Γιώργου Οικονόμου φτάνει στο τέλος της, αφού θα βρεθεί στη σκηνή του Θεάτρου Αθηνών για δύο ακόμα μόνο φορές, στις 24 και τις 25 Φεβρουαρίου.
Το «Terror», όμως, δεν θα μάς αφήσει έτσι απλά, αλλά θα ανταποδώσει στο κοινό την αγάπη που έλαβε από τον Οκτώβριο του περασμένου έτους. Πώς; Δίνοντας 100 μειωμένα εισιτήρια στους 100 πρώτους που θα βρεθούν στα ταμεία του θεάτρου δύο ώρες πριν την έναρξη των παραστάσεων.
Ένα ερώτημα μένει λοιπόν: Πού οφείλει το έργο, που βασίστηκε στο κείμενο του δικαστικού θρίλερ του Φέρντιναντ φον Σίραχ, την επιτυχία του; Η παράσταση-δίκη δεν φαίνεται να διέθετε κανένα από τα συνήθη συστατικά των αθηναϊκών θεατρικών επιτυχιών, όπως ονόματα μαρκίζας, ένα γνωστό στο ευρύ κοινό κείμενο ή μεγάλα διαφημιστικά budget. Οι ηθοποιοί της παράστασης μίλησαν στην Athens Voice και μάς δίνουν τη δική τους ερμηνεία:
«Αυτό που παρατηρώ κάθε βράδυ, είναι πως οι θεατές δεν παρακολουθούν μια παράσταση, αλλά μια δίκη, το βλέπω στα μάτια τους και στον τρόπο που συμμετέχουν. Ακούνε πολύ προσεκτικά και δεν θέλουν να χάσουν καμία πληροφορία, μπαίνουν κατευθείαν στο κλίμα ενός δικαστηρίου. Όλοι οι συνεργάτες μου επί σκηνής πιστεύω πως “ευθύνονται” σ’ αυτό, στο ότι ο κόσμος ξεχνάει πως βλέπει ένα θεατρικό έργο. Επίσης, ακόμη και μετά την παράσταση, αυτά που κουβεντιάζουμε πολλές φορές με το κοινό, έχουν να κάνουν με το θέμα και γιατί ψήφισαν αθώο ή ένοχο τον κατηγορούμενο και όχι με τα τεχνικά σημεία μιας παράστασης». -Νάνσυ Μπούκλη
«Ένα πολύ δυνατό κείμενο, που προβληματίζει το θεατή, θέτοντας ερωτήματα που αναγκαστικά σε κινητοποιούν. Ηθοποιοί με καλή χημεία και μια σκηνοθεσία που αφιερώνεται στο έργο». -Γιάννης Στεφόπουλος
«Προσωπικά πιστεύω ότι η επιτυχία του “Terror” οφείλεται σε όλα τα παραπάνω αλλά και σε πολλά περισσότερα. Το “Terror” είναι ένα πάρα πολύ σωστά δομημένο έργο το οποίο προέκυψε από τη βιωματική εμπειρία του Ferdinand von Schirach σε υποθέσεις δικαστικού περιεχομένου σε συνδυασμό με τον ευρηματικό τρόπο σύλληψης της ιστορίας η οποία δεν είναι πραγματική, αλλά εμπεριέχει και το στοιχείο της διάδρασης θέτοντας τον θεατή/ ένορκο προ των ευθυνών. Θέματα συνείδησης, δικαίου, αξιών, ανθρώπινης αξίας, αποφάσεων που τίθενται πάνω από το νόμο και πολλά ακόμα απασχολούν μέχρι την ετυμηγορία, τους θεατές προσδίδοντας στη σκέψη μας πολιτικές, κοινωνικές, πολιτικές αλλά και θρησκευτικές προεκτάσεις!» -Βασίλης Παλαιολόγος
«Το “Terror” είναι ένα εξαιρετικό κείμενο. Η επιτυχία του στηρίζεται στην διαδικασία που βάζει τους θεατές να σκεφτούν και να έρθουν αντιμέτωποι με μεγάλα ηθικά διλήμματα. Ζούμε σε έναν κόσμο όπου τα πάντα δείχνουν ετοιμόρροπα. Λίγα σύγχρονα κείμενα αναλύουν σε βάθος την αξία της ανθρώπινης ζωής, την ηθική, την αξιοπρέπεια του ανθρώπου και τελικά την ασφάλεια σε ένα κόσμο που απειλείται από όλες τις μεριές. Το “Terror” το κάνει και μάλιστα βάζει τους θεατές να είναι αυτοί που θα πάρουν τις τελικές αποφάσεις. Είναι ακαταμάχητο». -Βάσω Καβαλιεράτου
«Κατά τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων ένας καθηγητής μας είχε θέσει το ερώτημα... "Τι εστί ομορφιά;". Άρχισε ο καθένας να λέει το μακρύ του και το κοντό του και τελικά ο καθηγητής μας απάντησε "ομορφιά είναι η προσπάθεια του ανθρώπου να υπερκεράσει τις δυσκολίες του". Υπό την ίδια λογική λοιπόν η ομορφιά του “Terror” έγκειται στο ότι προσπαθεί. Προσπαθεί να προβληματίσει, προσπαθεί να αφυπνίσει, προσπαθεί να είναι τίμιο και ειλικρινές, προσπαθεί να μην είναι επηρμένο και δήθεν και η προσπάθεια αυτή αγκαλιάζεται από το κοινό και γουστάρουμε όλοι και ζούμε εμείς καλά και εσείς καλύτερα». -Στέλιος Δημόπουλος
Δείτε περισσότερες φωτογραφίες της παράστασης εδώ.
Δείτε το τρέιλερ της παράστασης εδώ.
Διαβάστε περισσότερες πληροφορίες για το «Terror» στο Guide της Athens Voice.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.