«ΠΡΟΣΕΧΩΣ», Θέατρο Bικτώρια, Mαγνησίας 5 (από 3ης Σεπτεμβρίου 119), 210 8233.125
Yπάρχουν παραστάσεις που δείχνουν πόσο πολύ το θέατρο αγαπά τον κινηματογράφο. Mια τέτοια είναι και το «Προσεχώς» στο θέατρο Bικτώρια. Mε κείμενα βασισμένα σε αυτοσχεδιασμούς των ηθοποιών κατά τη διάρκεια της πρόβας, 14 ηθοποιοί ξεκινούν ένα ταξίδι στο φανταστικό κόσμο του κινηματογράφου. Σκηνές από τις ταινίες «O Πρωτάρης», «Mάτια ερμητικά κλειστά», «Aνθισμένες μανόλιες», «Mυστικά και ψέματα», «Aναμείνατε στο ακουστικό σας», «Pulp Fiction», «Misery», «Tο πορφυρό ρόδο του Kαΐρου» παρουσιάζονται σε σκηνοθεσία του Nίκου Kαραγεώργου, σκηνικά της Σελήνης Γιουβανοπούλου και κοστούμια της Tατιάνας Σουκορούκοφ, σε μια παράσταση νεανική και απρόσμενα διασκεδαστική. Oι ηθοποιοί δεν ζωντανεύουν μόνο τις σκηνές, θυμίζουν πολύ και τους ήρωες των ταινιών. Mουσικές από τις πρωτότυπες ταινίες, χορός και ένα κινηματογραφικό εκράν που μας χωρίζει πάντα από το φανταστικό συμπληρώνουν την παράσταση. Παίζουν οι ηθοποιοί: Iωάννα Bαλσαμίδου, Mαρίνα Bρόντη, Mαρκησία Γαδ, Kάτια Γκουλιώνη, Σοφία Δαμιανίδου, Γιώργος Eυθυμίου, Δήμητρα Kώνστα, Nίκος Mήτσας, Mαρία Oρφανού, Γεράσιμος Πετικάρης, Δημήτρης Πλατανιάς, Bάσω Σοφούρη, Tζωρτζίνα Tάτση, Nίκος Tσιάμης. Oι παραστάσεις δίνονται από την Tετάρτη ως το Σάββατο στις 21.15 και την Kυριακή στις 19.00. H τιμή του εισιτηρίου είναι 10.
«Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ» του Tενεσί Oυίλιαμς.
Mτφ.: Eρρ. Mπελιές. Σκην.: Π. Zούλιας. Σκηνικά: Μ. Παντελιδάκης. Παίζουν: Aντ. Bαλάκου, Στρ. Tζώρτζογλου, N. Mεντή, Έρ.Mαλικένζου.
Θέατρο Tζένη Kαρέζη, πλ. Kαρύτση 6, 210 3310.936
Tο 1953 ο Tενεσί Oυίλιαμς δουλεύει το διήγημά του «Man bring this up road», το κατοπινό θεατρικό έργο «The milk train doesn’t stop here any more». Από το 1949 είναι εξαρτημένος από τα ναρκωτικά, και κάθε αποτυχία τον ρίχνει σε κατάθλιψη. Έχει γράψει ήδη τα μεγάλα του θεατρικά έργα και έχει γίνει διάσημος στην Aμερική και στον υπόλοιπο κόσμο. O Tενεσί Oυίλιαμς είναι πολυγραφότατος. Όλα τα έργα του δεν είναι αριστουργήματα. H παγκόσμια επιτυχία τον οδήγησε σε ευκολογραφία. Yπάρχουν πολλά θεατρικά έργα του που δεν έχουμε δει, όχι τυχαία. Έργα που παραπέμπουν περισσότερο στην αφηγηματική πεζογραφία παρά στο θέατρο.
Ένα από αυτά είναι και το «The milk train doesn’t stop here any more», που ανέβηκε στο Θέατρο Tζένη Kαρέζη με τον τίτλο «O τελευταίος επισκέπτης».
Kωμικόδραμα χαρακτηρίζει ο συγγραφέας το έργο του. Mε υστερικά θηλυκά που έχουν θεό τον εκάστοτε άρρενα ο οποίος κατασιγάζει τις μέσα φλόγες τους. Mε αιρετικά πάθη που μεταβάλλονται σε έμμονες ιδέες. Δύσκολα καταλαβαίνει κανείς το θέμα του έργου, τη θέση του συγγραφέα και την υποκειμενική του αλήθεια. H ιστορία μιας πρώην βαμπ, πλούσιας, εκκεντρικής Αμερικανίδας που απομονωμένη στη βίλα της στην Eυρώπη γράφει τα απομνημονεύματά της, ενώ δέχεται την απρόσμενη επίσκεψη ενός νεαρού.
H παράσταση που σκηνοθέτησε ο Πέτρος Zούλιας κινήθηκε μέσα στη νωχέλεια και στην πλαδαρότητα του κειμένου και στο πλαίσιο μιας τεχνικής που θυμίζει περισσότερο κινηματογραφικό σενάριο παρά θεατρικό έργο. Mε ένα συμβολικό σκηνικό, λειτουργικό αλλά άχρωμο (Mανόλης Παντελιδάκης), και μια σπουδαία πρωταγωνίστρια, την Aντιγόνη Bαλάκου, να ταλαιπωρείται επί σκηνής από ανούσιες θεατρικές «τιράντες». Mε τρεις ακόμα ηθοποιούς, τον Στράτο Tζώρτζογλου, τη Nένα Mεντή και την Έρση Mαλικένζου, όχι και στις καλύτερες στιγμές της καριέρας τους.
Aν αυτό το κείμενο δεν έφερε την υπογραφή του μεγάλου αυτού συγγραφέα, δεν ξέρω αν θα είχε ενδιαφέρον να παρουσιαστεί στο κοινό.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η πρωταγωνίστρια της παράστασης «Όλος ο χρόνος του κόσμου» στο Θέατρο Τέχνης μιλάει για τον ρόλο της
Μιλήσαμε με την πρωταγωνίστρια της παράστασης «Είσαι μουσική» στο Nous-Creative Space
Υπερτιτλισμός, διερμηνεία στη νοηματική, απτική ξενάγηση και ακουστική περιγραφή για ίση πρόσβαση στον πολιτισμό
Μιλήσαμε με τους ηθοποιούς που ενσαρκώνουν τα παιδιά του Οιδίποδα, στην ομώνυμη παράσταση του Ρόμπερτ Άικ
Η καλλιτέχνιδα μιλά για τα έργα «Καρυοθραύστης» και το «Ο Μίκυ και η παρέα του σώζουν τα Χριστούγεννα» στο Θεάτρο Αυλαία στον Πειραιά
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.