- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Η πρώτη παράσταση για κωφούς και βαρήκοους στο ΙΣΝ είναι γεγονός
Οι «Δραπέτες της Σκακιέρας» ανεβαίνουν στο πλαίσιο του Summer Nostos Festival με υπηρεσίες προσβασιμότητας για τα άτομα που θέλουν να την παρακολουθήσουν.
Οι «Δραπέτες της Σκακιέρας» είναι η πρώτη παράσταση για κωφούς και βαρήκοους και ανεβαίνουν στο πλαίσιο του Summer Nostos Festival.
Είναι «Οι Δραπέτες της Σκακιέρας». Και δεν είναι μία ακόμα παράσταση που θα παιχτεί στα πλαίσια ενός Φεστιβάλ όπως το Summer Nostos Festival του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Ο λόγος; Το γεγονός ότι θα συνοδεύεται από Ελληνικούς Υπέρτιτλους (ΤΚΒ) για Κωφούς και Βαρήκοους, Ακουστική Περιγραφή (A.Π) και προγράμματα σε μεγαλογράμματη σειρά και γραφή Braille για θεατές με οπτική αναπηρία.
«Οι Δραπέτες της Σκακιέρας» είναι ένα ονειρόδραμα σε μουσική Γιώργου Κουρουπού και λιμπρέτο Ευγένιου Τριβιζά. «Οι Δραπέτες της Σκακιέρας» είναι η αρχή που επιτέλους βλέπουμε να γίνεται. Είναι η ελπίδα ότι η προσβασιμότητα για όλους θα σταματήσει να είναι απλώς μία φασματική επιθυμία και θα μετουσιωθεί στην καθημερινότητα που μας αξίζει να έχουμε. «Οι Δραπέτες της Σκακιέρας» είναι η πρώτη παράσταση που το Summer Nostos Festival (SNFestival) του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος σε συνεργασία με τον πολιτιστικό οργανισμό Liminal θα παρουσιάσουν με υπηρεσίες προσβασιμότητας.
Info: Άτομα με Αναπηρία και συνοδά μέλη μπορούν να κάνουν κράτηση θέσης στο info@SNFestival.org έως και μία ήμερα πριν από την παράσταση που θέλουν να παρακολουθήσουν. Η είσοδος είναι ελεύθερη. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την παράσταση επισκεφθείτε τον ιστότοπο του Summer Nostos Festival.
Παρεχόμενες υπηρεσίες προσβασιμότητας:
Τιτλισμός για Κ(κ)ωφούς και βαρήκοους θεατές (ΤΚΒ)
Απόδοση θεατρικού κειμένου σε ελληνικούς υπέρτιτλους με την προσθήκη ηχητικών εφέ. Οι ΤΚΒ υπέρτιτλοι περιλαμβάνουν το κείμενο και την περιγραφή του ηχητικού τοπίου της παράστασης.
Λίγα λόγια για την ακουστική αεριγραφή για τυφλούς ή με μειωμένη όραση θεατές
Η ακουστική περιγραφή είναι μια επικουρική υπηρεσία που στον χώρο της τέχνης σκοπό έχει να προσφέρει τη δυνατότητα πρόσβασης σε καλλιτεχνικά και πολιτιστικά θεάματα στα άτομα με προβλήματα όρασης. Απευθύνεται σε όλα τα άτομα που έχουν μερική ή ολική απώλεια όρασης. Πραγματοποιείται ανάμεσα στα κενά διαλείμματα των διαλόγων και κάθε μορφής λόγου των ηθοποιών. Τότε περιγράφονται τα πιο σημαντικά και απαραίτητα στοιχεία της εικόνας (σκηνικά, κοστούμια, κίνηση, εκφράσεις) για την καλύτερη κατανόηση της υπόθεσης.
Συντελεστές Παράστασης:
Μουσική: Γιώργος Κουρουπός
Λιµπρέτο: Ευγένιος Τριβιζάς, Βασισµένο στο οµώνυµο ονειρόδραµα του συγγραφέα
Μουσική Διεύθυνση: Μίλτος Λογιάδης
Σκηνοθεσία/Χορογραφία: Ζωή Χατζηαντωνίου
Σκηνικά: Όλγα Μπρούµα
Κοστούµια: Ματίνα Μέγκλα
Real time video performance: Παντελής Μάκκας
Φωτισµοί: Γιώργος Τέλλος
Σόλο πιάνο: Σταύρος Κόλλιας
Συµµετέχει η Φιλαρµόνια Ορχήστρα Αθηνών
Παιδική - Νεανική Χορωδία Λεοντείου Σχολής Νέας Σµύρνης και Δήµου Παλαιού Φαλήρου
Μουσική διδασκαλία των παιδιών: Κατερίνα Βασιλικού
Μαύρος Αξιωµατικός: Τάσης Χριστογιαννόπουλος
Λευκή Βασίλισσα (23/24/25/26 Ιουνίου): Μυρτώ Παπαθανασίου
Λευκή Βασίλισσα (27 Ιουνίου): Φανή Αντωνέλου
Κουκουβάγια/Μαύρη Βασίλισσα: Ειρήνη Καράγιαννη
Μαύρος Βασιλιάς/Βάτραχος/πρασινωπός/Ωραίος αρουραίος/ (ηχογράφηση φωνή γερακιού): Τάσος Αποστόλου
Λευκός Βασιλιάς/Αρχηγός αρουραίων: Γιάννης Καλύβας
Νεφέλη: Χρύσα Μαλιαµάνη
Καθηγητής/Πιόνι Μαντατοφόρος/Παππούς Βάτραχος: Κώστας Φαλελάκης
Στρατηγός/Γεράκι: Ιπποκράτης Ντελβερούδης
Αρουραίος: Μαρία Μοσχούρη
Ηθοποιοί/χορευτές: Κατερίνα Ζησούδη, Κατερίνα Παπανδρέου, Δάφνη Λιανάκη, Χαρά – Μάτα Γιαννάτου, Βασιλική Ζούρη, Μαρία Μοσχούρη
Μουσική διδασκαλία: Πάνος Λουµάκης
Συντελεστές προσβασιμότητας:
Υπερτιτλισμός (ΤΚΒ): Κερασία Μιχαλοπούλου, Γρηγόρης Σταθόπουλος
Χειρισμός Υπερτίτλων: Χρίστος Παπαμιχαήλ, Γρηγόρης Σταθόπουλος
Λογισμικό Υπερτίτλων: Supertitles.gr
Σενάριο και εκφώνηση Ακουστικής Περιγραφής: Κερασία Μιχαλοπούλου
Εξοπλισμός Ακουστικής Περιγραφής: Bosch Hellas
Υποδοχή: Κατερίνα Σαραντίδου, Κατερίνα Νιάνου
Υπηρεσίες προσβασιμότητας: Liminal - Πρόσβαση στον Πολιτισμό
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.