- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Ένα βροχερό απόγευμα στο Λονδίνο μας υποδέχονται στο Sadler’s Wells οι πρωταγωνιστές της παράστασης «Έντουαρντ ο Ψαλιδοχέρης». H ιστορία του πιο αγαπημένου ίσως ήρωα του Τιμ Μπάρτον, του Edward Scissorhands (1990), αυτού του περιθωριακού χαρακτήρα, ζωντανεύει στη σκηνή μέσα από τις χορογραφίες του αγαπημένου των Βρετανών Μάθιου Μπρον και τη μουσική του Ντάνι Έλφμαν.
Δύο από τους καλύτερους παραμυθάδες της εποχής μας, ο Μπάρτον και ο Μπορν, μας δίνουν την ευκαιρία να δούμε τον Ψαλιδοχέρη ζωντανά σε μια εξαιρετική παραγωγή με σουρεαλιστικά σκηνικά. Ο «Έντουαρντ» μας εξηγεί πως νιώθει την ίδια απομόνωση στο ρόλο όπως κι ο χαρακτήρας που υποδύεται, αφού κι εκείνος δεν μπορεί να αγγίξει κανέναν κατά τη διάρκεια της παράστασης. Η «Κιμ» πως κι εκείνη επιλέγει πάντα τον περιθωριακό, διαφορετικό, καλλιτέχνη για σύντροφο, και όχι τον καλοαναθρεμμένο clean cut νεαρό από το βόρειο Λονδίνο.
Ο απομονωμένος αυτός ήρωας με ψαλίδια αντί για χέρια είναι δημιούργημα του αλλοπρόσαλλου εφευρέτη-πατέρα του, ο οποίος πεθαίνει και τον αφήνει μόνο. Ο γοτθικός κόσμος του Έντουαρντ, που θυμίζει ταινία τρόμου, και εκείνος των αμερικάνικων προαστίων είναι μία μείξη που ενθουσιάζει. Το ταξίδι του στο προάστιο Hope Springs ξεκινά όταν μία από τις οικογένειες που ζουν εκεί αποφασίζει να τον περιθάλψει. Μέσα από αυτό εξιστορείται το πώς του φέρονται οι άνθρωποι και όσα μαθαίνει για εκείνους, αλλά και όσα μαθαίνουν οι ίδιοι για τους εαυτούς τους από τη γνωριμία τους μαζί του. Στην πορεία ο Edward γίνεται ένας καλλιτέχνης, καταλαβαίνει ότι μπορεί να δημιουργήσει όμορφα πράγματα, όπως τα γλυπτά πάγου αλλά και τα εξωφρενικά κουρέματα που κάνει στις ολίγον «σαχλές» κυρίες του Hope Springs. Βασικό κομμάτι της ιστορίας είναι η σχέση του με την Κιμ, την κόρη της οικογένειας, και βέβαια το γεγονός ότι δεν μπορεί να συνδεθεί μαζί της, όπως δεν μπορούν και αρκετοί σημερινοί έφηβοι. Τα ψαλίδια που έχει για χέρια χρησιμοποιούνται μεταφορικά για να ερμηνεύσουν ακριβώς αυτό, το να μην μπορείς να αγγίξεις, να μη μπορείς να επικοινωνήσεις με τους άλλους.
Είναι μια παράσταση για μικρούς και μεγάλους. Εκείνοι που έχουν δει την ταινία θα ανταμειφθούν με νέα στοιχεία: «Είναι κάτι που αναπτύξαμε εμείς, δεν είναι κάτι που εξιστορείται στην ταινία. Κάτι που ένιωσα ότι ήθελα να ξέρω, το λόγο ύπαρξης του Έντουαρντ» λέει ο Μπορν. Όσοι δεν την έχουν δει θα απολαύσουν τη συγκινητική ιστορία ενός διαφορετικού ανθρώπου και μία ιστορία αγάπης, δύο κόσμους που απαθανατίζονται συναισθηματικά αλλά και οπτικά. Στα καινούργια στοιχεία συγκαταλέγεται και η ονειρική σκηνή των θάμνων, ίσως ένα από τα πιο δυνατά σημεία της παράστασης.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.