Είναι απορίας άξιο πώς την ημέρα ανακοίνωσης του προγράμματος του Φεστιβάλ Αθηνών, ο αν. υπουργός Πολιτισμού Κωνσταντίνος Τζαβάρας έδειξε τόσο δυσαρεστημένος με τις ερωτήσεις των δημοσιογράφων για το ποιος πρόκειται να αναλάβει την καλλιτεχνική διεύθυνση του Εθνικού Θεάτρου, φέρνοντας ως δικαιολογία «πως εδώ ήρθαμε να μιλήσουμε για το φεστιβάλ» – όταν μάλιστα πιο πριν ακούστηκαν πολλά καυστικά σχόλια για την ολιγωρία που έδειξε η Πολιτεία σχετικά με την ανανέωση της θητείας του Γιώργου Λούκου, με τα οποία και συμφώνησε.
Ωστόσο, αμέσως μετά το πέρας της συνέντευξης, φήμες ήθελαν τον Σωτήρη Χατζάκη να παίρνει τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου (με τον Σταύρο Ξαρχάκο πρόεδρο του ΔΣ). Μέχρι σήμερα τίποτα δεν έχει διαψευστεί, αλλά ούτε και επιβεβαιωθεί, αφήνοντας ακέφαλο το μεγαλύτερο θεατρικό οργανισμό της Ελλάδας, τους δημοσιογράφους να δείχνουν τις συμπάθειες ή τις αντιπάθειές τους και τα υπόλοιπα κόμματα της τριτοκομματικής κυβέρνησης να συμφωνο-διαφωνούν, χωρίς να παίρνουν σαφή θέση, όταν θα έπρεπε εδώ και πολύ καιρό ο απερχόμενος καλλιτεχνικός διευθυντής να έχει συνεργασία με τον ερχόμενο.
Πάντως ο τρόπος που χειρίστηκε ο Τύπος την αποχαιρετιστήρια ομιλία του Γιάννη Χουβαρδά από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή οδήγησε τον τελευταίο στο να στείλει την κάτωθι ανακοίνωση:
«Είμαι βαθιά ευγνώμων για όλα τα καλά λόγια που γράφτηκαν και ακούστηκαν τις τελευταίες ώρες από την τύπο και τα ηλεκτρονικά μέσα. Είμαι σίγουρος πως δεν τα αξίζω, και τα ερμηνεύω σαν μια δίκαιη αξιολόγηση του έργου όλων των συνεργατών μου στο Εθνικό Θέατρο αυτά τα έξι χρόνια. Εκ μέρους τους σας ευχαριστώ. Με αγάπη και εκτίμηση, Γιάννης Χουβαρδάς»
Νομίζουμε πως πέρα τα επί μέρους λάθη της θητείας του –όπως και ο ίδιος ομολόγησε–, τα σχόλια δεν ήταν αδικαιολόγητα, αφού η θητεία του δίκαια μπορεί να χαρακτηρισθεί επιτυχημένη και επιπλέον, μπορεί ν’ αποτελέσει ένα είδος παρακαταθήκης για τον επόμενο καλλιτεχνικό διευθυντή. Που λογικά θα υπάρξει. Όταν αποφασίσουν οι κυβερνώντες, που συμφωνούν πως δεν πρέπει καθόλου να ολιγωρούν.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Είδαμε την παράσταση στο Bijoux de Kant Hood art space
O κριτικός και συγγραφέας Peter Danish κάνει λόγο για «ένα εκθαμβωτικό ανέβασμα»
Το Εθνικό Θέατρο συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον διεθνώς καταξιωμένο Έλληνα σκηνοθέτη και δάσκαλο
Η παράσταση που σκηνοθετεί ο Γιάννης Κακλέας κάνει πρεμιέρα Θέατρο Δάσους στις 3 & 4 Ιουλίου και «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο στις 19 & 20 Ιουλίου
Σε ποιους και τι απονέμεται
Την Παρασκευή 31 Μαΐου - Πώς θα γίνει η διανομή των δωρεάν εισιτηρίων
Με σύγχρονο χορό και τρία εμβληματικά έργα του Μάνου Χατζιδάκι - Αναλυτικά το πρόγραμμα
Η Θέμιδα Μαρσέλλου και οι συνεργάτες της ανακοινώνουν ακροάσεις για ηθοποιούς, τραγουδιστές και χορευτές, άνδρες και γυναίκες, 18 – 35 ετών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα Αργυρώ Βώβου και τη σκηνοθέτρια Δέσποινα - Ντορίνα Ρεμεδιάκη για την παράσταση με το παράξενο όνομα στο θέατρο Πορεία
Ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος και ο Γιώργος Χρυσοστόμου στους ρόλους του Πεισθέταιρου και του Ευελπίδη που αποφασίζουν να ιδρύσουν μια πολιτεία στους αιθέρες
Εβδομάδα Κυπριακού Θεάτρου στο Εθνικό, οι Rimini Protokoll στο ADAF, «Madama Butterfly» από τη MET, «Pie in the Sky» στην Εναλλακτική Σκηνή ΕΛΣ κ.ά.
Από τις 22 έως τις 26 Μαΐου, τρεις κυπριακές παραγωγές στη σκηνή «Νίκος Κούρκουλος»
Είδαμε ένα «καθολικό έργο τέχνης» στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Το περίφημο έργο του Σαίξπηρ σε ελληνοτουρκική παραγωγή, αλλά και οι σκέψεις του γνωστού σκηνοθέτη για τον έρωτα, το μίσος, τη βία
Σε αναγνώριση της καλύτερης ερμηνείας νέων ηθοποιών
«Ρωμαίος και Ιουλιέτα» στο Μέγαρο, «Η γραμμή του ορίζοντος» στο Ρεξ, «Κήτος» στο Θέατρο Τέχνης, «Ο ξεπεσμένος δερβίσης» στην Αγγλικανική εκκλησία κ.ά.
Κερδίστε 30 διπλές προσκλήσεις
Στην παράσταση «Ικέτιδες» του Αισχύλου
Ένας εκλεκτός πολυμελής θίασος πρωταγωνιστών, σχόλιο, ανατροπές, χιούμορ, μουσική και χορός στη νέα θεατρική παράσταση που ξεκινά στις 15 Ιουνίου
Η νέα της παράσταση, η αναζήτηση της ελευθερίας, τα όνειρα και η συνθήκη του ατομικισμού
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.