- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Για σένα που δεν έχεις ακουστά το roadtrip απο πέρυσι, είναι μια παράσταση που εκτυλίσσεται στο δρόμο. Αν πας να την παρακολουθήσεις, να είσαι προετοιμασμένος να βιώσεις μια εμπειρία που δεν έχεις ξαναζήσει σίγουρα (γιατί δεν έχει ξανασυμβεί).
Αλλά ας το πάρουμε από την αρχή. Η Βιολέτα Γύρα, ηθοποιός και σκηνοθέτης, βλέπει στον ύπνο της το concept μιας παράστασης που διαδραματίζεται μέσα σε αυτοκίνητα. Έχει γυρίσει από τη Νέα Υόρκη, ψάχνει έναν τρόπο να εκφραστεί στην Ελλάδα του σήμερα. Σκηνοθετεί πέρυσι πειραματικά το Roadtrip, με αφετηρία το Studio Kinitiras στην Ακρόπολη, για λίγες μόνο παραστάσεις. Πετυχαίνει όλους τους στόχους της: προσεγγίζει κοινό που δεν βλέπει παραδοσιακά θέατρο, και βάζει τη γειτονιά της Ακρόπολης να έχει ενεργό ρόλο στην παράσταση.
Φέτος επανέρχεται δριμύτερη, με νέο κείμενο. Η επιτυχία της; Εκπαιδεύει 4 ηθοποιούς να αντιδρούν σαν χαρακτήρες του έργου, έχοντας το μεγαλύτερο μέρος της συγκέντρωσης τους στο δρόμο, αφού η οδηγία είναι σαφής: πρώτα οδηγείτε, μετά παίζετε. Το καινούριο κείμενο, έχει ως βασικό άξονα τους άστεγους: από σπίτι, από συντροφικότητα, από ταυτότητα, από πατρίδα. Πιο επίκαιρο δε γίνεται. Είναι μια πικρή κωμωδία που δίνει χώρο στον θεατή/επιβάτη να συμμετάσχει, να πάρει κι αυτός το δικό του ρόλο. «Απο πέρυσι, έχουμε καταλάβει το εξής: ο κόσμος έχει πολλή ανάγκη να συμμετάσχει, να μιλήσει κι αυτός, να εμπλακεί στο έργο» λέει η Βιολέτα. «Έτσι κι αλλιώς, όλοι λίγο πολύ τα ίδια προβλήματα βιώνουμε, όποιο κι αν είναι το κοινωνικό μας στάτους. Όλοι έχουμε βρεθεί σε μια θέση που δεν έχουμε επιλέξει. Ολόκληρη η χώρα, βίωσε ένα τρακάρισμα».
Αυτό καθιστά ακόμη δυσκολότερη τη δουλειά των ηθοποιών, γιατί όπως σε όλα υπάρχουν και οι ακραίες περιπτώσεις. Υπήρξε ας πούμε θεατής που έλεγε συνεχώς τα δικά του και δεν άφησε τους ηθοποιούς να σταυρώσουν κουβέντα. Αναρωτιέμαι αν όλο αυτό, η αποκαθήλωση δηλαδή του ηθοποιού, το πόσο κοντά στο θεατή έρχεται πια σε πολλές περιπτώσεις, έχει να κάνει με το ότι δεν αντέχουμε τον στόμφο και τη φανφάρα. «Δε θέλω να ακυρώσω καμιά μορφή θεάτρου, ακόμη κι αυτή που λειτουργεί με το στόμφο» διαφωνεί η Βιολέτα. «Υπάρχει λόγος για την ποικιλομορφία στην κοινωνία και την τέχνη. Το θέμα είναι ό,τι κάνεις να έχει καθαρό κίνητρο, όποια και να είναι η φόρμα που θα επιλέξεις. Να υπάρχει αλήθεια σε αυτό που παρουσιάζεις».

Για σένα που έχεις δει το roadtrip πέρυσι, και αναρωτιέσαι τι καινούριο θα δεις στο roadtrip2, μάθε ότι είναι κάτι εντελώς καινούριο. Το μόνο κοινό, εκτός από τους 3 ηθοποιούς (Δημήτρη Αγορά, Φλώρα Καλομοίρη, Γεράσιμο Πετικάρη) που παίζουν και φέτος είναι ότι εκτυλίσσεται σε moving stage, δηλαδή στα αυτοκίνητα. Κατά τα άλλα, να περιμένεις κάτι τελείως διαφορετικό (spoiler alert, δε μπορώ να πω περισσότερα).
«Τι είναι roadtrip για σας, σε τρεις λέξεις»; Ήταν μια από τις ερωτήσεις στο ερωτηματολόγιο που μας έδωσαν στο τέλος. Την ίδια ερώτηση κάνω εγώ στη Βιολέτα, για να κλείσουμε. «Αφετηρία, ρίσκο, δυνατότητα» λέει και ταυτόχρονα κάνει σχέδια για περιοδεία στην Ελλάδα, ακόμη και για το εξωτερικό. Μια προσπάθεια που ξεκίνησε με minimum υποστήριξη πέρυσι, βρήκε υποστηρικτές, βλέπει τον εαυτό της στο μέλλον. Το roadtrip2 είναι μια απόδειξη πως τα πράγματα είναι ζωντανά ακόμη. Καλό δρόμο.

Info: Ημερομηνίες: 4 Μαΐου - 3 Ιουνίου κάθε Παρασκευή/ Σάββατο/ Κυριακή, διπλές παραστάσεις καθημερινά
Ώρες επιβίβασης: 9:00μ.μ και 10:30μ.μ
Aφετηρία: Studio Κινητήρας, Ερεχθείου 22, Κουκάκι
Τηλέφωνο κρατήσεων: 6981053303 (η κράτηση είναι απαραίτητη)
Είσοδος: 15 Ευρώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.