- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Αλίκη: η ζωή μιας ντίβας σε εικόνες
Η εθνική μας εικόνα της νεότητας γεννήθηκε σαν σήμερα
Είναι αδιαπραγμάτευτα η μεγαλύτερη σταρ που έχει παράξει ποτέ αυτός ο τόπος. Λατρεύτηκε όσο καμιά, έπαιξε μια ολόκληρη χώρα στα δάχτυλα με εκπληκτική ευκολία, βίωσε τη μοναξιά της κορυφής, έζησε νέα και πέθανε νέα. Χωρίς να την αλλοιώσει το γήρας που έτρεμε. «Η Αλίκη δεν μεγάλωσε ποτέ» έλεγε η μητέρα της. «Έμεινε στάσιμη».


Γεννημένη στις 20 Ιουλίου του 1934, μεγάλωσε χωρίς πατέρα και γράφτηκε κρυφά στη σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Την εποχή εκείνη, δεν ήταν πρέπον να είσαι θεατρίνος. «Δεν μου χαρίστηκε ποτέ ούτε ένα τασάκι» θα δήλωνε εκείνη αργότερα.

Η καριέρα της εκτοξεύτηκε από τη μια μέρα στην άλλη, όλα έγιναν πολύ γρήγορα. Τη μια μέρα εικοσάχρονη φοιτήτρια του Εθνικού και την άλλη μέρα πρωταγωνίστρια στον Ρωμαίο και την Ιουλιέτα στη θέση της Άννας Συνοδινού. Είχε μόλις τρεις μέρες για να προετοιμάσει το ρόλο.

Την ίδια χρονιά, πρωταγωνίστρια στο «Ποντικάκι» και μόλις εφτά χρόνια αργότερα, το 1961, είχε τον δικό της θίασο και είχε ξεκινήσει τη σειρά των επιτυχιών στον κινηματογράφο, με το Ξύλο βγήκε απ’τον παράδεισο, την Αστέρω και τη Μανταλένα που της έδωσε το βραβείο Α’ γυναικείου ρόλου στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το 1960.

Με το Δημήτρη Χορν

Με το Μάνο Χατζιδάκι, που έγραψε τη μουσική για την παράσταση της Αντώνιος και Κλεοπάτρα


Η συνέχεια είναι γνωστή. Χτυποκάρδια στο θρανίο, Το πιο λαμπρό αστέρι, Η νεράιδα και το παλικάρι, Η κόρη μου η σοσιαλίστρια.
Η υπολοχαγός Νατάσα, του 1970, με 751.117 εισιτήρια είναι η πρώτη σε εισπράξεις πρώτης προβολής ταινία του ελληνικού κινηματογράφου. Ήταν η τελευταία κοινή εμφάνιση της Αλίκης με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, με γυρίσματα σε Ελλάδα, Κύπρο και Γερμανία.



Τα προσωπικά της είναι γνωστά και δεν έχουν και τόση σημασία.Πέρασε φάσεις που το κάθε της βήμα ήταν πρωτοσέλιδο με την υπογραφή της και φάσεις που τα έκρυβε με απόλυτη επιτυχία.








Με το γιο της, Γιάννη
Η Αλίκη λατρεύτηκε από πολλούς άνδρες, αλλά κυρίως από έναν ολόκληρο λαό. Στην κηδεία της σύστηκε το σύμπαν. Εγώ ακόμα θυμάμαι τις θείες μου μαυροντυμένες να κλαίνε στην παραλία (έφυγε στις 23 Ιουλίου, τρεις μόλις μέρες μετά τα γενέθλια της).

Ήταν σταρ, κομμένη και ραμμένη για την κάμερα. Στις περισσότερες μαγνητοσκοπημένες συνεντεύξεις της είναι σαν να παίζει ρόλο: το κεφάλι λίγο πίσω, τα μάτια διάπλατα. Ο ρόλος της ζωής της. Έζησε σε μια εποχή που ευνοούσε το σταριλίκι και έπαιξε το παιχνίδι άψογα. Πάντα όμως με χαμόγελο και όχι με σνομπισμό. Κάπου είχε πει ότι έχει μέσα της μόνο αγάπη, και η αγάπη δεν σε γερνάει όπως ο φθόνος και η μιζέρια. Και πράγματι, δεν γέρασε ποτέ..

Η Βουγιουκλάκη πρωταγωνίστησε σε 4 ταινίες με το όνομα Λίζα: Το ξύλο βγήκε απ΄τον Παράδεισο (Λίζα Παπασταύρου), Η Λίζα και η άλλη, Χτυποκάρδια στο θρανίο (Λίζα Πετροβασίλη) και Η κόρη μου η σοσιαλίστρια (Λίτζα Δέλβη). Ο Μάκης Δελαπόρτας, στη βιογραφία του για την Βουγιουκλάκη αναφέρει ότι στο Ιατρικό Αθηνών εισήχθη με το όνομα Λίζα Παπασταύρου.

Με τη μαμά της, Αιμιλία- Έμυ

Αλίκη Βουγιουκλάκη, Σταμάτης Κόκοτας, Δημήτρης Παπαμιχαήλ

Με το Γιώργο Ζαμπέτα


Με τη Νόρα Βαλσάμη, τη Ζωή Λάσκαρη και τον Γιώργο Λεμπέση



Με την κούκλα που την αναπαριστούσε



H Αφίσα της Αντιγόνης, στην οποία πρωταγωνίστησε το 1990 στην Επίδαυρο, σε ηλικία ήδη 56 ετών, αποσπώντας όχι και τόσο καλές κριτικές

Από τη Λυσιστράτη

Η τελευταία της φωτογράφηση, για το περιοδικό Nitro
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.