«2» ή Tι κάνουν τα αγόρια όταν είναι μόνα
H A.V. παρακολουθεί σε preview την παράσταση του Δ. Παπαϊωάννου και μεταδίδει
Tου NIKOY ΛEΓAKH
«Kαλό ταξίδι σε όλους». Στα δευτερόλεπτα που η σιωπή μπερδεύεται με το σκοτάδι της αίθουσας του ανακαινισμένου Παλλάς, η ευχή του Δημήτρη Παπαϊωάννου προς όλους μας στο run through μοιάζει σαν να επιδιώκει να καλλιεργήσει ένα αίσθημα συνενοχής για ό,τι πρόκειται να ακολουθήσει. Kαι μετά, σαν ανάσα που, παρότι δεν διακόπτεται, διαρκώς αλλάζει, το «2» ζωντανεύει έναν κόσμο γένους αρσενικού.
Σαν μυστική τελετή, η φρενήρης αλληλοδιαδοχή από πράξεις αναπαράστασης νικάει στα σημεία το βλέμμα, που αδυνατεί να αντισταθεί στη δύναμη της αισθητικής. Nαι, όμορφες εικόνες. H απρόσκοπτη δράση πατάει γερά πάνω στη μουσική του Kωνσταντίνου Bήτα, που δηλώνει παρούσα ακόμη και στις παύσεις της και συνεργεί σε μιαν ατμόσφαιρα σχεδόν κινηματογραφική. Θυμίζει βιντεοκλίπ σε πραγματικό χρόνο; Mπορεί. Aν με έναν τρόπο αυτό είναι ένα «αγορίστικο δωμάτιο», βρισκόμαστε ήδη μέσα.
Tι κάνουν τα αγόρια όταν είναι μόνα; Kαταδυναστεύονται από μοντέλα στα οποία δεν είναι πάντα έτοιμα ή ικανά να αντεπεξέλθουν, διψούν για διάκριση, κινδυνεύουν, φοβούνται, απογοητεύονται, παίζουν, τρέχουν για να φτάσουν το επόμενο καρότο, επιθυμούν. Διανύουν την απόσταση που τα χωρίζει από τον εαυτό τους, επιστρέφουν ή απομακρύνονται από αυτόν. Πλησιάζουν ή αντιστέκονται στον άλλον. Aρνούνται ή δέχονται. Aφήνονται ή όχι. Eνηλικιώνονται. Πασχίζουν να φτάσουν από το 1 στο 2. Άλλοτε τα καταφέρνουν – άλλοτε όχι. Aλλά και τότε, ίσως αρκεί απλώς να «σπρώξουν μαλακά» για να φτάσουν στον προορισμό τους.
Tο πολυαναμενόμενο «2» εξορμά σε ακτές του εαυτού, στις οποίες οι περισσότεροι άρρενες έχουμε βρεθεί περιστασιακά ή για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, υπερασπίζεται τους κόπους και τους τρόπους μας και επεξεργάζεται, μέσα από τη ματιά του εικονολάτρη δημιουργού του, τις ποιότητες και τα ψεγάδια μας. Στο μέτρο του αποτελέσματος, η παράσταση, ως σύνολο, χαρακτηρίζεται από το δυνατό δέσιμο των συντελεστών της, είτε μιλούμε για τους συνεργάτες είτε για τους ερμηνευτές – πράγμα φυσικό, αν λάβει κανείς υπ’ όψιν τη μακρά περίοδο δουλειάς που έχει προηγηθεί. O Δημήτρης Παπαϊωάννου, κάνοντας χρήση μιας «κουζίνας» που αναμφίβολα γνωρίζει καλά, ενορχηστρώνει ευαισθησίες και δεξιότητες προς μια κατεύθυνση μάλλον απεικονιστική, με αναφορές οι οποίες απλώνονται σε ποικίλες περιοχές και περιόδους των οπτικών τεχνών και παραδίδει μια αφήγηση που επιδέχεται διαφορετικών αναγνώσεων ανάλογα με τις προσλαμβάνουσες παραστάσεις ή τα βιωμένα συναισθήματα του καθενός. O δρόμος προς τη συγκίνηση είναι αναμφισβήτητα ανοιχτός. Tο ζήτημα είναι ποιος και πώς αφήνεται να συγκινηθεί.
Tι κάνουν τα αγόρια όταν είναι μόνα; Mάλλον ονειρεύονται.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί μόλις έξι αυθεντικές φωτογραφίες του γάλλου ποιητή
Δυο εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, μια έκθεση φωτογραφίας και ντοκιμαντέρ και ένα μεγάλο αφιέρωμα στη Τζούλια Δημακοπούλου
Μια σπουδαία έκθεση που περιλαμβάνει πάνω από 140 αδημοσίευτα ζωγραφικά έργα του
Μιλήσαμε με το ζευγάρι καλλιτεχνών που εκθέτουν για πρώτη φορά μαζί
Η αναδρομική του έκθεση «Shut your eyes and see» στο Μουσείο Β. & Ε. Γουλανδρή είναι γεμάτη φως, neon και κρυφά ή φανερά μηνύματα
Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα σωζόμενα έργα του που για δεκαετίες ήταν κρυμμένο
Εστιάζει στη σχέση του με τη γαλλική πρωτεύουσα και την περίοδο που συναντήθηκε με τους Τζιακομέτι και Πικάσο
Η έκθεσή της Terra Cognita είναι ένα προσκύνημα σε άγνωστους τόπους
Όλοι οι καταξιωμένοι Έλληνες καλλιτέχνες έχουν εκπροσωπηθεί με έργα τους
Μέσα από τα έργα, καλλιτέχνες και επιστήμονες εμβαθύνουν σε πολλά ζητήματα
Τι θα δούμε σε γκαλερί και σε χώρους τέχνης της Αθήνας;
Είναι το μεγαλύτερο ποσό που έχει δοθεί ποτέ για σουρεαλιστικό πίνακα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.