- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Είναι κλεμμένη μία από τις πιο ιστορικές φωτογραφίες; - Το όνομα του Νικ Ουτ αφαιρέθηκε από «το κορίτσι της Ναπάλμ»
Το ντοκιμαντέρ που άλλαξε την ιστορία της εμβληματικής φωτογραφίας
Η ομάδα World Press Photo ανέστειλε την επίσημη απόδοση της πατρότητας μιας από τις πιο διάσημες φωτογραφίες στον χώρο της δημοσιογραφίας
Η ομάδα World Press Photo ανέστειλε την επίσημη απόδοση της πατρότητας μιας από τις πιο διάσημες φωτογραφίες στον χώρο της δημοσιογραφίας, μετά την αμφισβήτηση 50 ετών αποδεκτής ιστορίας μέσω ενός νέου ντοκιμαντέρ.
Η φωτογραφία, που φέρει επίσημα τον τίτλο The Terror of War αλλά είναι ευρύτερα γνωστή ως «Κοπέλα με το Ναπάλμ», παραμένει μία από τις πιο ανεξίτηλες εικόνες του πολέμου των ΗΠΑ στο Βιετνάμ. Από τη δημοσίευσή της τον Ιούνιο του 1972, αποδίδεται επίσημα στον Νικ Ουτ (Nick Ut), έναν Βιετναμέζο φωτογράφο του Associated Press στην Σαϊγκόν.
Το AP και ο Ουτ έχουν υποστηρίξει σταθερά ότι ο 21χρονος τότε Ουτ τράβηξε τη φωτογραφία, η οποία κέρδισε το βραβείο World Press Photo of the Year το 1973 και καθιέρωσε τον Ουτ ως διακεκριμένο φωτορεπόρτερ.
Ωστόσο, ένα πρόσφατο ντοκιμαντέρ αμφισβητεί αυτή την ιστορία, υποστηρίζοντας ότι η φωτογραφία —που απεικονίζει ένα γυμνό εννιάχρονο κορίτσι, την Φαν Τι Κιμ Φουκ (Phan Thi Kim Phuc), να τρέχει πανικόβλητη μετά από επίθεση με ναπάλμ στο χωριό Τρανγκ Μπανγκ (Trảng Bàng)— τραβήχτηκε από έναν άνδρα ονόματι Νγκουέν Ταν Νγκε (Nguyen Thành Nghe). Το ντοκιμαντέρ The Stringer, που έκανε πρεμιέρα στο φεστιβάλ Sundance τον Ιανουάριο, ισχυρίζεται ότι ο Νγκε, οδηγός για το NBC και ανεξάρτητος φωτογράφος που πωλούσε φωτογραφίες στο AP, στερήθηκε την αναγνώριση επειδή δεν ήταν επίσημο μέλος του AP.
Η ταινία προκάλεσε «βαθιά ενδοσκόπηση» στον οργανισμό World Press Photo, ο οποίος διεξήγαγε δική του έρευνα. Τα αποτελέσματα δημοσιοποιήθηκαν την Παρασκευή 16 Μαΐου. Η ανάλυση, η οποία διεξήχθη από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο του 2025, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι, «βάσει της ανάλυσης της τοποθεσίας, της απόστασης και της φωτογραφικής μηχανής που χρησιμοποιήθηκε εκείνη την ημέρα», οι φωτογράφοι Νγκουέν Ταν Νγκε ή Χουίν Κονγκ Φουκ (Huỳnh Công Phúc) ίσως είχαν καλύτερη θέση για να τραβήξουν τη φωτογραφία από τον Νικ Ουτ.
Η αναστολή αφορά μόνο την πατρότητα της φωτογραφίας και δεν ακυρώνει το βραβείο του 1973. «Η ίδια η φωτογραφία δεν αμφισβητείται», δήλωσε ο οργανισμός, «και το βραβείο World Press Photo για αυτή τη σημαντική εικόνα μιας καθοριστικής στιγμής του 20ού αιώνα παραμένει γεγονός».
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.