- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Ο ΝΑR, κατά κόσμον Ιάκωβος, γεννήθηκε στην Ρωσία και από το 1991 είναι μόνιμος κάτοικος της Θεσσαλονίκης. Ασχολείται με το street art από την ηλικία των 13 και χρησιμοποιεί σπρέι ή οποιοδήποτε υλικό του δίνει έμπνευση –ρούχα, καρφιά και παιχνίδια μεταξύ άλλων. Το εξώφυλλο του τεύχους 483 της A.V. φιλοξενεί ένα έργο του και, με αφορμή αυτό, μιλήσαμε μαζί του.
Γιατί NAR;
Επειδή βγαίνει από την λέξη ναρκωτικό και εκφράζει ακριβώς αυτό που κάνω. Αυτό που κάνω είναι ναρκωτικό για μένα.

Πότε και πώς μυήθηκες στον κόσμο του street art;
Το 1996 ήρθα σε επαφή με το σπρέι και από τότε δεν έχει σταματήσει ο εθισμός. Δεν θέλω να ανήκω σε κάποια κατηγορία αλλά σε όλες, γι’ αυτό και κάνω απ' όλα.

Θυμάσαι το πρώτο σου γκράφιτι;
Σχεδόν καθόλου, η μνήμη μου είναι περιορισμένη. Πάντως θυμάμαι σίγουρα πως χρησιμοποιούσα άλλο ψευδώνυμο.

Ποιο είναι το πιο περίεργο υλικό που έχεις χρησιμοποιήσει σε κατασκευή;
Προς το παρόν δεν έχω κάποιο που να μου φαίνεται, αλλά σαν υλικό αυτό που αγαπάω περισσότερο αυτή τη στιγμή είναι θα έλεγα το μαζούτ.
Αν μπορούσες να φτιάξεις ό,τι έργο ήθελες σε οποιοδήποτε μέρος, τι θα ήταν αυτό;
Υπάρχουν αρκετά πράγματα που θα ήθελα να κάνω, απλά τα περισσότερα θέλουν μεγάλη διαδικασία για να ολοκληρωθούν.
Πες μας δυο λόγια για το έργο που έφτιαξες για το εξώφυλλο της Athens Voice;
Το εξώφυλλο είναι μέρος ενός έργου που ολοκληρώθηκε μετά από 2 μήνες. Βγαίνει από το «can’t forget the beautiful lies that you said» και η κάθε λέξη είναι φτιαγμένη με διαφορετικό τρόπο. Ήταν κάτι που επηρέασε την ζωή μου και τα περισσότερα που κάνω πια.
Τι σκέψεις έκανες όταν είδες το έργο σου τυπωμένο στο εξώφυλλο μιας εφημερίδας δρόμου που κυκλοφορεί σε όλη την πόλη;
Σαν να άξιζε όλο αυτό που έκανα γιατί εκεί που βρίσκεται το έργο δεν το βλέπει κανείς. Μια ικανοποίηση.

Πώς προέκυψε το έργο με τα πολλά «συγγνώμη»;
Τελευταία παρατηρώ τα πάντα και έτσι άκουγα συχνά την έκφραση «χίλια συγγνώμη». Μου φαίνεται όμως ότι χάνει την έννοιά του όταν το λες, είναι αλλιώς να το γράφεις, είναι αρκετά βασανιστικό. Το επόμενο που θέλω να κάνω είναι το «χίλια ευχαριστώ», αλλά με άλλο τρόπο.
Τη δουλειά του NAR μπορείτε να βρείτε στο αγαπημένο ημερολόγιό του. O NAR συμμετέχει αυτή την περίοδο στην έκθεση graffiti & street art «No respect» που πραγματοποιείται στη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών μέχρι τις 13/07.
Ο ΝΑR γεννήθηκε στην Ρωσία και από το 1991 είναι μόνιμος κάτοικος της Θεσσαλονίκης. Τα τελευταία χρόνια η ανάγκη της δημιουργίας και η έλλειψη χρημάτων τον έχουν οδηγήσει στο να κάνει δημιουργίες και κατασκευές με υλικά τα οποία ο περισσότερος κόσμος πετάει ή παραμελεί δίπλα στους κάδους σκουπιδιών, τους δρόμους ή στα εγκαταλελειμμένα κτίρια που εκθέτει. Ο Ιάκωβος γράφει φράσεις με μαζούτ, σκαλίζει σε άδεια σπρέι και καίει μοκέτες με τις σκιές που μένουν από το κάψιμο να σχηματίζουν μορφές. Δουλεύει επίσης με υλικά όπως καρφιά, κουμπιά, παιχνίδια, ρούχα και οτιδήποτε άλλο του δώσει έμπνευση. Όλο το χρόνο που διαθέτει τον ξοδεύει σε αυτά που κάνει, τον υπόλοιπο τον αξιοποιεί στο περίπτερο που δουλεύει. Θα ήθελε να έχει πολύ περισσότερο χρόνο και οικονομική άνεση για να ασχολείται με αυτό που αγαπάει πιο πολύ από κάθε τι, απλά να δημιουργεί.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.