- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Chioma Ebinama: Αγκάθια και τριαντάφυλλα στο Μεταξουργείο
Η έκθεση της νιγηρο-αμερικανίδας ζωγράφου στην γκαλερί The Breeder είναι talk of the town
Η έκθεση ζωγραφικής της Chioma Ebinama, με τίτλο «Leave the thorns and take the roses», φιλοξενείται στην γκαλερί The Breeder.
Από τις 3 Σεπτεμβρίου, η γκαλερί The Breeder (Ιάσονος 45, Μεταξουργείο) παρουσιάζει το «Leave the thorns and take the roses». Μια ταλαντούχα ζωγράφος από τη Νιγηρία, η Chioma Ebinama, πέρασε όλη την καραντίνα δημιουργώντας ένα στούντιο μέσα στην γκαλερί, ανοιχτό κατόπιν ραντεβού.
Οι επισκέπτες μπορούσαν να τη γνωρίσουν από κοντά αλλά και να τη δουν να δουλεύει on progress τους πίνακές της, που πλέον παρουσιάζονται ελεύθερα για όλους. Μέρος της οικογένειας του The Breeder Open Studio, ένα ρέζιντενσι τράβελ κόνσεπτ που καλεί καλλιτέχνες να ζήσουν, να μείνουν και να δημιουργήσουν στην Αθήνα, η Chioma Ebinama οικειοποιήθηκε την Αθήνα και ζώντας σχεδόν λόγω του εγκλεισμού της σε μια γυάλα, παρακολουθούσε τον κόσμο όπως τον άλλαζε αλλά και συνεχίζει να τον μεταλλάσσει ο Covid 19.
Ο εγκλεισμός βέβαια για την Chioma μοιάζει με αυτοεκπληρούμενη προφητεία, καθώς η Νιγηριανή μετανάστρια στις Ηνωμένες Πολιτείες εκλιπαρούσε τον κόσμο να κάνει στοπ! Τα σχέδιά της με τίτλο The Godess of doin' nothing ήταν μια προσευχή για αδράνεια, έλλειψη κατεύθυνσης, απελευθέρωση από την εμμονή με τις προσωπικές φιλοδοξίες και επίκληση σε ένα σύμπαν χωρίς προσδοκίες μεγαλομανίας και στοχοπροσήλωσης. Done!
Περνώντας δύσκολα όμως στην Αθήνα, ανεξαρτήτως της φιλόξενης Breeder, ο εγκλεισμός έκανε την Ebinama να μη νιώθει τόσο… απελευθερωτικά, όπως περίμενε να συμβεί. Αυτή η αδράνεια είναι εμφανής στους πίνακές της· τελικά δείχνει εξίσου σαν σεισμός. Το έδαφος και οι παλιές «ασφάλειες-δεδομένα» κατέρρευσαν, τα κύματα και οι αναταραχές στη θάλασσα των «νέων συναισθημάτων» προσκρούουν σε κοφτερά απόκρημνους κι επικίνδυνους βράχους. Τα μηνύματα, οι βιντεοκλήσεις και τα αγχώδη συναπαντήματα σε ψηφιακές πλατφόρμες, μπορεί να κρατούν κάπως ατόφια τη «σφαιρικότητα» του πλανήτη, όμως κάθε αίσθηση «σπιτιού» που είχαμε μοιάζει να καταργείται ως προς το φυσικό της ύπαρξης.
Μεγαλωμένη στην Αμερική από Νιγηριανούς Χριστιανούς μετανάστες γονείς, η Chioma φανερά επηρεασμένη από τη θρησκεία, ζωγραφίζει σε ακουαρέλες και παραστατικά σχέδια, όπου η διαλογιστική πρακτική και η τυποποιημένη θρησκεία εντός των θρησκευτικών πινάκων και συμβόλων, εμφανώς και κατευθύνει τις γραμμές της. Η διασπορά, η κοσμολογία της Δυτικής Αφρικής αλλά και η λαϊκή τέχνη της Νότιας συνδυάζονται με την οπτική γλώσσα των Δυτικών και Ανατολικών θρησκειών του πλανήτη, παράλληλα με τις διαφορετικές ταυτότητες του φύλου: οι queer και LGBTI κατευθύνσεις της ζωγραφικής της φλερτάρουν με τον νομαδισμό, τον σουρεαλισμό και τον διαρκή επαναπροσδιορισμό του τόπου, του χρόνου και της αίσθησης. Τα τελευταία χρόνια η Ebinana κινείται και ζει μεταξύ Μεξικού, Νότιας Κορέας, Ινδίας, Μαλαισίας και πλέον Αθήνα. Στην έκθεση «Leave the thorns and take the roses», τίτλος παρμένος από την άρια της Τζέσι Νόρμαν, η Chioma στην ουσία αναζητεί αυτό που πάντα την καθόριζε ως καλλιτέχνη-άτομο: έναν κόσμο αγάπης, μουσικής, λέξεων και τρυφερότητας πάνω από φύλα, φυλές, θρησκείες και παγκόσμια ή τοπική τοξική βία.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.