Εικαστικα

"David Bowie is" στον σταθμό Μπρόντγουεϊ-Λαφαγιέτ του μετρό της Νέας Υόρκης

Ο Starman «ξαναζεί» στο μετρό του Μεγάλου Μήλου

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
dbjpyp2w4aifcyh.jpg

Ο Ντέιβιντ Μπόουι «εισβάλλει» στις γραμμές ενός σταθμού του μετρό της Νέας Υόρκης, ο οποίος έγινε εκθεσιακός χώρος φωτογραφιών του αείμνηστου βρετανού τραγουδιστή, αποδίδοντάς του τιμή καθώς έζησε στο «Μεγάλο Μήλο» περισσότερα από 20 χρόνια.

Η καλλιτεχνική εγκατάσταση, που τελεί υπό την αιγίδα της διαδικτυακής μουσικής πλατφόρμας Spotify που είναι χορηγός της διοργάνωσης, φιλοδοξεί να είναι μια εντυπωσιακή προέκταση της έκθεσης "David Bowie is" που φιλοξενείται αυτή την περίοδο στο Brooklyn Museum.

Είναι η 12η πόλη στην οποία ταξιδεύει η έκθεση, που εγκαινιάστηκε τον Μάρτιο του 2013 στο Μουσείο Victoria and Albert του Λονδίνου σχεδόν τρία χρόνια πριν από τον θάνατο του διάσημου μουσικού, στις 10 Ιανουαρίου 2016.

Ωστόσο, η ιστορία του καλτ τραγουδιστή στη Νέα Υόρκη ξεπερνά τα όρια μιας έκθεσης και εκτείνεται σε μια περίοδο σχεδόν 25 χρόνων, από την εγκατάστασή του το 1992 έως τον θάνατό του στις αρχές του 2016.

Ο σταθμός του μετρό Μπρόντγουεϊ-Λαφαγιέτ τιμά έως τις 13 Μαΐου τον Νεοϋορκέζο Μπόουι, έχοντας γεμίσει τους τοίχους του με μεγάλες αφίσες που παρουσιάζουν τον καλλιτέχνη σε συναυλία του στο Madison Square Garden, σε ηχογράφηση στο στούντιο ή να ερμηνεύει το "Elephant Man" στο σανίδι του Μπρόντγουει.

Ένα τεράστιος χάρτης της γειτονιάς έχει αναρτηθεί επίσης μέσα στον σταθμό με τίτλο: "Bowie's Neighborhood Map", με σημειωμένα τα σημεία που ήταν σημαντικά για τον τραγουδιστή, κυρίως ο δημόσιος κήπος Washington Square Park που του άρεσε να διασχίζει στον ελεύθερο χρόνο του.

Ο χάρτης δεν περιλαμβάνει ωστόσο το διαμέρισμα του Μπόουι στο Σόχο, δύο βήματα από το πάρκο, όπου έζησε δέκα χρόνια έως τον θάνατό του.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, η διοίκηση του μετρό της Νέας Υόρκης ΜΤΑ τύπωσε 250.000 κάρτες απεριορίστων διαδρομών με φωτογραφίες του τραγουδιστή που πωλούνται μόνο στο σταθμό Μπρόντγουεϊ-Λαφαγιέτ και στον κοντινό του της Μπλίκερ Στριτ. Άλλες κάρτες τον απεικονίζουν ως Ζίγγι Στάρνταστ, άλλες ως Αλαντίν Σέιν, Λεπτό Λευκό Δούκα... συνολικά πέντε πρόσωπα του πολυσχιδή οραματιστή.

Ουρά 30 μέτρων είχε σχηματιστεί χθες, Πέμπτη, μπροστά από το μοναδικό αυτόματο εκδοτικό μηχάνημα της κεντρικής εισόδου του Μπρόντγουεϊ-Λαφαγιέτ από θαυμαστές του Μπόουι που πήγαν για να αγοράσουν το αναμνηστικό αυτό. Ανάμεσά τους, η Σούζαν Μπόουεν αγόρασε αρκετές για την οικογένειά της. Η Σούζαν που είχε δει τον Μπόουι στη σκηνή στο Νιού Τζέρσι, τον θεωρεί Νεοϋορκέζο. "Φαίνεται ότι εδώ ένιωθε σαν στην πατρίδα του", δήλωσε.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πώς εικονογράφοι από την Ελλάδα και το Εμιράτο της Σάρτζα δημιούργησαν μαζί έργα τέχνης
Πώς εικονογράφοι από την Ελλάδα και το Εμιράτο της Σάρτζα δημιούργησαν μαζί έργα τέχνης

Οι Αντώνης Νικολόπουλος (Soloup), Βασίλης Γρίβας και Ντανιέλα Σταματιάδη δούλεψαν παρέα με τους Νάσσερ Νασράλλαχ, Ρασίντ Αλ Μούλλα και Άλια Αλ Χαμάντι σε κοινό εργαστήριο

Έκθεση: Ραδιόφωνα του μεσοπολέμου και της κατοχής
Ραδιόφωνα του μεσοπολέμου και της κατοχής «ξαναζωντανεύουν»  σε μια ξεχωριστή έκθεση

Τι μας είπε ο συλλέκτης και συντηρητής Νίκος Λαμπράκης για την έκθεση που περιλαμβάνει ραδιόφωνα και συσκευές τηλεπικοινωνιών από τα χρόνια του μεσοπολέμου ως τα πιο πρόσφατα χρόνια

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.