- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Εσύ θα μετέτρεπες ένα χαρτονόμισμα σε έργο τέχνης;
Ένα video-πείραμα του καλλιτέχνη Χρήστου Μαρμέρη στα μπαρ της Αθήνας
Ο Χρήστος Μαρμέρης αναρωτήθηκε πώς θα αντιδρούσε ο κόσμος μπροστά στην ιδέα ότι το χρήμα βλάπτει σοβαρά την ηθική και την ελευθερία. Και αν θα δεχόταν αυτό, να το «επικυρώσει» με μία σφραγίδα και την υπογραφή του καλλιτέχνη.
Το πείραμα καταγράφηκε σε video τον τίτλο «Ο Καλλιτέχνης Προειδοποιεί».
Ο ίδιος λέει:
«Ξεκίνησα με την απλή ιδέα ότι όσο υπάρχει η επί πληρωμή εργασία και το χρήμα, δεν μπορούμε να μιλάμε για ελευθερία. Είναι μία ιδέα που πιθανώς όλοι την έχουμε σκεφτεί κάποια στιγμή, αλλά έχει τόση επίδραση επάνω μας όσο και η προειδοποιητική επιγραφή στα πακέτα των τσιγάρων. Σφραγίζοντας τα χαρτονομίσματα των ανθρώπων, φιλοδοξώ να θέσω κάποια ερωτήματα σχετικά με την ηθική και την ελευθερία. Με ενδιαφέρει κάθε τους αντίδραση, κάθε σκέψη ή άποψη που μπορεί να εκφράσει κάποιος, καθώς είναι ενδεικτική της υποδουλωτικής στάσης τους στην έννοια του χρήματος και για το πώς κάποιος προσδιορίζει τη δική έννοια περί ηθικής και ελευθερίας.
Με ενδιαφέρει επίσης να παρακολουθήσω το πώς αντιδρά κάποιος που τελικά δέχεται να λάβει μέρος σε αυτή τη διαδικασία που προτείνω. Τι σημαίνει για αυτόν το σφραγισμένο και υπογεγραμμένο χαρτονόμισμα που έχει τώρα στο πορτοφόλι του; Και τελικά, μετά από όλο αυτό το πείραμα, ποια είναι η δική μου σχέση με το χρήμα σαν καλλιτέχνης; Είναι μία σχέση εκδίκησης ή υποδούλωσης;»
Στο video είναι ενδιαφέρον να «αφουγκραστεί» κανείς ακόμα και τις αμήχανες σιωπές και τα σχόλια των ανθρώπων που προσεγγίζει ο καλλιτέχνης προτείνοντάς τους να αντιδράσουν στο σφράγισμα του χαρτονομίσματος:
Ο Χρήστος Μαρμέρης γεννήθηκε το 1984 στην Αθήνα. Έχει σπουδάσει στη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Πιστεύει ότι η τέχνη είναι ένα επιδραστικό μέσον για την έκφραση συναισθημάτων ή φιλοσοφικών αναζητήσεων, ψυχολογικών καταστάσεων και ζητημάτων σχέσεων. Σαν αποτέλεσμα αυτών των πιστεύω, το έργο του είναι ανθρωποκεντρικό με βάσεις στη σύγχρονη φιλοσοφία και ψυχολογία.
Δείτε περισσότερα για τις σκέψεις και το έργο του εδώ: http://www.christosmarmeris.eu/
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ένα τεράστιο project για τις Κυκλαδίτισες, μια περπλάνηση στο όνειρο, το τέλος του τοπίου και ένα γιορτινό εικαστικό διήμερο
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί μόλις έξι αυθεντικές φωτογραφίες του γάλλου ποιητή
Δυο εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, μια έκθεση φωτογραφίας και ντοκιμαντέρ και ένα μεγάλο αφιέρωμα στη Τζούλια Δημακοπούλου
Μια σπουδαία έκθεση που περιλαμβάνει πάνω από 140 αδημοσίευτα ζωγραφικά έργα του
Μιλήσαμε με το ζευγάρι καλλιτεχνών που εκθέτουν για πρώτη φορά μαζί
Η αναδρομική του έκθεση «Shut your eyes and see» στο Μουσείο Β. & Ε. Γουλανδρή είναι γεμάτη φως, neon και κρυφά ή φανερά μηνύματα
Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα σωζόμενα έργα του που για δεκαετίες ήταν κρυμμένο
Εστιάζει στη σχέση του με τη γαλλική πρωτεύουσα και την περίοδο που συναντήθηκε με τους Τζιακομέτι και Πικάσο
Η έκθεσή της Terra Cognita είναι ένα προσκύνημα σε άγνωστους τόπους
Όλοι οι καταξιωμένοι Έλληνες καλλιτέχνες έχουν εκπροσωπηθεί με έργα τους
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.